CORNEL PIEPTEA: SORIN OPRESCU grabeste intrarea in coma a RATB

Viceprimarul liberal CORNEL PIEPTEA il acuza pe primarul general SORIN OPRESCU de faptul ca vrea sa puna pe butuci Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) in mod intentionat.

In opinia lui CORNEL PIEPTEA, primarul SORIN OPRESCU rateaza premeditat o noua sansa pentru punerea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) pe baze economice sustenabile, indepartand si mai mult transportul public de suprafata de conditiile minime de calitate pe care trebuie sa le ofere.

In continuare va prezentam comunicatul de presa remis MONDO NEWS de viceprimarul Capitalei.

CITESTE SI:  VICEPRIMARUL PIEPTEA: BENZILE UNICE PENTRU RATB, O SOLUTIE IEFTINA, IGNORATA DE PRIMARUL OPRESCU

„In data de 25 august 2015 a avut loc intalnirea dintre SORIN OPRESCU si liderii formatiunilor politice reprezentate in Consiliului General al Municipiului Bucuresti in vederea pregatirii ordinii de zi a sedintei de consiliu din data de 31 august 2015.

Si de aceasta data, primarul general a ignorat nejustificat propunerile mele care vizau introducerea RATB pe o traiectorie economica corecta.

Propunerile s-au referit la: transformarea in societate comerciala si crearea contractului de delegare a serviciului public de transport,  introducerea obligativitatii validarii de catre toti utilizatorii RATB, eliberarea cardurilor de calatorie pentru pensionari, pastrand gratuitatile, aprobarea bugetului pe anul 2015 al regiei si asigurarea suportului necesar pentru esalonarea datoriilor RATB de circa 272 milioane lei catre ANAF rezultate din TVA-ul aferent gratuitatilor la transport.

In acest moment, intre municipalitate si regia de transport nu exista niciun cadru contractual care sa reglementeze in mod transparent legatura dintre cuantumul subventiei si conditiile obligatorii de calitate. Programul de transport, indicatorii de calitate si nivelul subventiei sunt, in prezent, rezultatul unor negocieri personale si la bunul plac al lui SORIN OPRESCU.

Din punct de vedere legal, responsabilitatea privind serviciul public de transport revine in totalitate Primariei Generale si implicit lui SORIN OPRESCU.

Consiliul General dezbate si adopta proiectele de hotarare introduse pe ordinea de zi a sedintelor, dar initierea proiectelor de hotarare cu impact bugetar, inclusiv cele referitoare la transportul public, este una dintre atributiile exclusive ale primarului general si pe care refuza sa o exercite.

Dupa 7 ani de mandat, SORIN OPRESCU se rezuma doar la ascunderea gunoiului sub pres pentru a-si masca indiferenta fata de bucurestenii care sunt obligati sa circule zilnic in vehicule vechi, insalubre, supra-aglomerate si la temperaturi de peste 40 de grade Celsius pe timpul verii.

CITESTE SI: CORNEL PIEPTEA CONFIRMA CA RATB A SOLICITAT CRESTEREA TARIFELOR TRANSPORTULUI IN COMUN. CARE ESTE MOTIVUL

In concluzie, il somez pe SORIN OPRESCU sa prezinte un set de masuri imediate pentru relansarea transportului public din Capitala si sa le implementeze de urgenta in ultimele sale 10 luni de mandat ca primar”.

Sursa foto: jurnalul.ro