CORNEL PIEPTEA: SORIN OPRESCU vrea sa puna pe butuci RATB

Viceprimarul Capitalei CORNEL PIEPTEA trage un nou semnal de alarma in legatura cu situatie ingrijoratoare in care se afla Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), una dintre companiile care se afla in pragul COLAPSULUI. PIEPTEA afirma ca unul dintre principalii vinovati pentru aceasta situatie este primarul general SORIN OPRESCU, unul dintre argumentele viceprimarului liberal fiind acela ca BUGETUL pentru 2015 alocat regiei este unul care nu poate, nici pe departe, sa acopere nevoile RATB.

CORNEL PIEPTEA a remis MONDO NEWS un comunicat de presa in care explica, negru pe alb, situatia limita in care a ajuns RATB.

“BUGETUL propus pentru activitatea RATB in 2015 demonstreaza negru pe alb ca SORIN OPRESCU este primarul cel mai putin interesat atat de soarta regiei, cat  si de soarta oamenilor care muncesc aici.

RATB a solicitat pentru acest an o subventie de 600 milioane de lei, iar primarul a propus in PROIECTUL de BUGET 529.544.000 lei. In aceste conditii nu vor putea fi reparate cele 80 de tramvaie trase pe dreapta, iar cele 317 autobuze vor ramane in continuare imobilizate in autobazele RATB.

CITESTE SI: CORNEL PIEPTEA: RATB nu poate folosi 400 de vehicule din cauza lipsei pieselor de schimb 

Conform BUGETULUI inaintat de SORIN OPRESCU, activitatea celor 800 de angajati de la uzina URAC este pusa sub semnul intrebarii, intrucat primarul a prevazut pentru acest an construirea doar a doua tramvaie, care au fost deja realizate in procent de 60-70% anul trecut si urmeaza sa fie finalizate in maxim doua luni. Din luna iunie, angajatii URAC se vor rezuma doar la repararea actualelor mijloace de transport, desi obiectul lor principal de activitate este productia de tramvaie.

Situatia ne determina sa credem ca SORIN OPRESCU are planuri nedevoalate inca in legatura cu angajatii URAC.

Cu alte cuvinte, conform BUGETULUI propus de SORIN OPRESCU, anul acesta RATB va putea cel mult sa pastreze in circulatie actualele vehicule aflate pe traseu, intrucat fara subventia necesara nu poate fi vorba nici de mijloace de transport noi si nici macar de repararea celor trase pe dreapta. In concluzie, calitatea serviciului public de transport se va degrada in continuare, bucurestenii vor astepta si mai mult timp in statii si vor circula si mai inghesuiti in mijloacele de transport.

CITESTE SI: Aproape 300 de SINDICALISTI RATB vor PICHETA miercuri sediul institutiei 

Consider ca acceasta situatie nu corespunde unui oras cu pretentii de capitala europeana si tocmai de aceea sunt total in dezacord cu pozitia lui SORIN OPRESCU fata de functionarea RATB.

Sustin ca cei 800 de angajati ai URAC trebuie sa aiba de lucru tot timpul anului, iar in parcul circulant trebuie reintrodus un numar cat mai mare din vehiculele trase pe dreapta in prezent.

In acest sens, voi propune in cadrul sedintei de Consiliu in care se va discuta bugetul Capitalei pentru 2015 majorarea subventiei alocate RATB cu minim 20 milioane lei si alocarea sumelor necesare pentru investitii, astfel incat URAC sa produca sase  tramvaie anul acesta si sa se introduca 20 de automate stradale pentru vanzarea titlurilor de calatorie.

Totodata, dupa aprobarea de catre CGMB a subventiei si a cheltuielilor de investitii, solicit conducerii RATB sa comunice public care este planul de eficientizare a activitatii si conditiile de calitate asumate pentru prestarea serviciului de transport.

Doar cu o subventie decenta si cu un control eficient al activitatii RATB vom putea oferi bucurestenilor un transport in comun civilizat, aliniat la standardele europene”, se arata in comunicatul remis MONDO NEWS de viceprimarul CORNEL PIEPTEA.