COSTESCU: In cazul Sibiu – Orastie am intrat in fenomene grave de abatere de la proiect si materiale

Ministrul Transporturilor, DAN COSTESCU, a declarat ca licitatia pentru desemnarea firmei care va executa reparatiile la autostrada Sibiu-Orastie incepe intr-o saptamana. COSTESCU a explicat ca in cazul autostrazii Sibiu – Orastie am avut de-a face cu ‘fenomene grave de abatere de la proiect si de la materiale’, nu doar cu o simpla fisura, informeaza Realitatea. 

Intrebat despre fisurile care ar fi aparut si in cazul centurii de sud a orasului Craiova, COSTESCU a explicat ca acestea apar si ca ‘sunt remediate, de obicei, in termenul de garantie’.

“Important este ca ele sa fie superficiale. In cazul Sibiu – Orastie a fost mai mult decat o fisura superficiala, am intrat in fenomene grave de abatere de la proiect si de la materiale. S-a reziliat proiectul, compania a fost listata pe lista neagra si deja intram intr-o faza care nu este prea placuta, dar este obligatorie. Nu ei vor reconstrui aceasta autostrada pentru ca au avut timp sa faca acest lucru. Au niste garantii pe care le vom executa, este de vorba de 90 de milioane, da, le luam banii inapoi si, din acesti bani, se va face autostrada, reparatia cu alta firma a carei licitatie incepe intr-o saptamana”, a explicat COSTESCU.

CITESTE SI: CIOLOS: Rezilierea contractului pentru Autostrada Sibiu-Pitesti ar fi intarziat si mai mult lucrarile

Intrebat ce masuri va adopta pentru ca licitatiile sa nu mai fie contestate de atatea ori, COSTESCU a explicat ca acest lucru “tine de strategia constructorilor care isi iau niste masuri asiguratorii si ei contesta pe oricine care ii poate depasi”.

“Noi ne vom organiza, in schimb, sa pregatim documentatia in asa fel incat sa aiba cat mai putine obiectii”, a adaugat ministrul Transporturilor. 

CITESTE SI: Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu constructorul AUTOSTRAZII SIBIU-ORASTIE

In ceea ce priveste criteriul ‘pretul cel mai mic’, de la licitatii, COSTESCU a punctat ca Romania nu a fost tot timpul in aceasta situatie.

“In urma cu zece ani, licitatiile se faceau dandu-se un punctaj: ‘atat’ % avea pondere pretul si ‘atat’ % avea pondere calitatea masurata prin indicatori tehnici. Incetul cu incetul aceasta procedura a fost abordata simplist si singurul criteriu a fost pretul. In acest fel, firmele care faceau dumping au scos din licitatie firme cu renume, care ar fi facut lucrurile cum trebuie. Din aceasta cauza, ne dorim ca noua lege a achizitiilor, care e pe circuit in Parlament, si la care contribuim si noi la normele de aplicare, va regla aceasta situatie. In sensul ca firmele vor trebui sa dovedeasca si ce calitate au facut inainte, prin recomandari, si vom elimina aceasta politica de dumping care ne-a facut atat rau ca tara”, a detaliat COSTESCU.

Sursa foto: realitatea