Cum a platit MAI 4,7 milioane euro fratelui lui Sebastian Ghita pentru un Call Center care nu functioneaza

perchezitii dna, alexandru ghita, sebastian ghita, 2 k telecom, internet in scoala ta, victor ponta, mihnea costoiu, fapte de coruptie, fonduri europene, 33 milioane de euro

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a incheiat in 2009 un contract cu firma 2K Telecom, detinuta de Alexandru Ghita, fratele deputatului Sebastian Ghita, apropiat de premierul Victor Ponta, pentru achizitia unui sistem de Call Center cu cetatenii. Cei de la gandul.info scriu ca MAI a platit initial 20 de milioane de lei pentru acest sistem, care nu este insa functional nici in ziua de astazi, conform unui Raport al Curtii de Conturi.

O licitatie lansata de Ministerul Afacerilor Interne in iulie 2009, in timpul mandatului lui Dan Nica (PSD), pentru dezvoltarea retelei de voce-date a ministerului, a fost caştigata pe 16 octombrie 2009, in timpul mandatului interimar al lui Vasile Blaga (PDL) de firma 2K Telecom, care apartine fratelui deputatului ex-PSD Sebastian Ghita, Alexandru Ghita. Contractul presupunea realizarea unui sistem Call Center in cadrul unui Centru de Contact cu societatea civila si cetatenii şi MAI a platit firmei lui Ghita 20 de milioane de lei, cu tot cu TVA (aproximativ 4,7 milioane euro), pentru acest lucru, conform Sistemului Electronic de Achizitii Publice.

Firma 2K Telecom nu a onorat insa in totalitate acest contract, modificandu-l prin 11 acte aditionale, care au prelungit astfel termenul de executie de la 2 ani si 2 luni cat era initial, pana la 31 decembrie 2014, conform Raportului Curtii de Conturi pe 2013, mai scrie sursa citata. Chiar si asa, sistemul Call Center achizitionat de MAI nu era functional la data auditarii realizate de Curtea de Conturi, iar garantiile unor echipamente au expirat deja.

Citeste si: ELENA UDREA: SEBASTIAN GHITA LE-A SPUS LUI COLDEA SI MAIOR CA DACA II FAC LUI CE I-AU FACUT LUI TRAIAN BASESCU CU FRATELE LUI II VA IMPUSCA

„Perioada mare de derulare a acestui contract are ca efect uzura morala a echipamentelor şi a solutiilor software alese, situatie care genereaza cheltuieli suplimentare de upgradare. Contractul contine neconcordante cu privire la stabilirea perioadei de garantie, nementionandu-se ce se intampla cu garantia acordata la livrare pentru echipamentele deja instalate si care expira incepand cu data de 01.07.2014”, arata Raportul Curtii de Conturi.

De altfel, firma lui Alexandru Ghita a solicitat in acest contract şi suma de 432.000 de lei (aproximativ 100.000 de euro) pentru serviciile de mentenanta, garantie şi suport, lucru care este ilegal, conform Curtii de Conturi, pentru ca garantia asociata unui produs este gratuita.

„Centrul de Contact este proiectat ca un Call Center – interfata unica de acces la informatii pentru societatea civila şi nu are ca efect creşterea capacitatii de comunicare in cadrul MAI. Din faptul ca sistemul Call Center nu este functional in prezent, rezulta ca nu au fost atinse obiectivele generale prevazute in caietul de sarcini, respectiv: dezvoltarea managementului informatiei la nivelul MAI, care sa permita tuturor utilizatorilor abilitati accesul la un sistem unic de gestionare a informatiilor la nivelul institutiei şi creşterea gradului de satisfactie a cetateanului”, mai arata Curtea de Conturi.

MAI a decis, ca urmare a auditului Curtii de Conturi, sa ia masuri pentru finalizarea acestui contract cu 2k Telecom.

Situatie similara la MAI cu Ericsson: reteaua aeriana de fibra optica a ramas in aer

Curtea de Conturi a constatat o situatie similara la MAI, in cazul unui contract incheiat cu firma Ericsson Telecommunications Romania, in 2010, in timpul mandatului lui Vasile Blaga, pentru realizarea unei retele de comunicatii interne voce-date. MAI a platit firmei Ericsson 36,5 milioane lei, cu tot cu TVA (aproximativ 8,69 milioane euro) in baza acestui contract, conform SEAP.

Curtea de Conturi arata ca, deşi reteaua de comunicatii trebuia livrata in 20 de luni, contractul a fost extins prin 9 acte aditionale pe o perioada de 65 de luni, adica 5 ani şi 5 luni, pana la 31 octombrie 2015.

Cu toate acestea, solutia aleasa de firma – instalarea fibrei optice prin aer – nu a putut fi implementata in Ramnicu-Valcea, Sfantu Gheorghe, Miercurea-Ciuc şi Zalau, astfel ca sistemul nu este complet functional in prezent.

Mai mult, cablul de fibra optica a fost predat de MAI in custodia Ericsson, deşi contractul nu prevedea aşa ceva, conform Curtii de Conturi.

MAI a decis sa ia masuri, asemeni contractului cu 2K Telecom, pentru ca acest proiect de investitie sa fie finalizat.