Cum afecteaza SCANDALUL EMISIILOR vanzarile VOLKSWAGEN

VOLKSWAGEN se confrunta cu o incetinire a COMENZILOR PENTRU MASINILE NOI, consumatorii abtinandu-se sa faca achizitii, dupa ce producatorul auto a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care FALSIFICA REZULTATELE TESTELOR DE POLUARE ale motoarelor diesel, a declarat Bernd Osterloh, seful consiliului angajatilor VW, transmite Reuters.

‘Cumparatorii sunt prudenti cu achizitiile. Problema emisiilor de dioxid de carbon a afectat mai mult increderea in produsele VW decat problema oxidului de azot’, a declarat Bernd Osterloh.

VOLKSWAGEN a recunoscut ca a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante in SUA astfel incat masinile cu motoare diesel apareau cu emisii mai scazute de oxid de azot, substanta care provoaca boli respiratorii si afecteaza mediul. Computerul masinii functioneaza astfel incat reduce nivelul emisiilor de oxid de azot din teava de esapament, in timpul testelor. Softul a fost utilizat multi ani pentru a permite VW sa treaca testele mai stricte privind emisiile din SUA si este posibil sa fi fost utilizat si in Europa.

CITESTE SI: VOLKSWAGEN A ANUNTAT SOLUTIILE TEHNICE PENTRU RECHEMAREA DIN SCANDALUL EMISIILOR TRUCATE

In 3 noiembrie, VW a admis ca a subestimat consumul de combustibil si nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de masini, marcile VW, Seat, Skoda si Audi, vandute in Europa. Aceste dezvaluiri privind economia de combustibil si nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezinta un risc economic evaluat la aproximativ doua miliarde de euro, au adancit criza cu care se confrunta grupul german.

Vanzarile globale ale grupului VOLKSWAGEN au scazut cu 3,5% in octombrie dar au crescut cu 0,5% in Germania. Conducerea companiei germane a dezmintit informatiile privind declinul comenzilor si al vanzarilor, in urma scandalului emisiilor.

CITESTE SI: GRUPUL VOLKSWAGEN, ACUZAT DE EVAZIUNE FISCALA IN GERMANIA

Osterloh, care este si membru in comitetul boardului de supervizare al VW, a avertizat ca angajatii s-ar putea confrunta cu riscuri daca declinul comenzilor va persista. ‘Locurile de munca sunt sigure numai daca vindem masini. Daca nu vindem masini, vom fi in dificultate’, a adaugat seful consiliului angajatilor VW.

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria VOLKSWAGEN, a izbucnit in 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursiera.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

Sursa foto: Reuters