RADU MAZARE, fostul edil al Constantei, si-a lansat la inceputul lunii iunie 2016 afacerea din MADAGASCAR, unde detine un complex de bungalouri.
In primavara anului 2012, in vremea cand era primar al Constantei, RADU MAZARE a mers in vacanta in MADAGASCAR, iar la intoarcere s-a aratat foarte incantat de ceea ce a gasit acolo, dar si de oportunitatile de afaceri. Drept urmare, RADU MAZARE a luat decizia de a concesiona de la un trib, pe o perioada de 99 de ani, un teren. Mai exact, era vorba de 1,8 hectare de teren pe malul oceanului, intr-un golf in nordul Madagascarului, pentru care a platit, potrivit declaratiei sale la momentul revenirii in tara, 1 euro pe metru patrat. Aici a planuit sa ridice un mic complex pentru iubitorii de sporturi nautice.
„Investitia o sa fie de vreo 200 – 300.000 de euro, bungalouri plus utilitati. Cei care fac sporturi din astea, cei care se duc pana acolo, nu sunt foarte pretentiosi. Merg pentru frumusetea locurilor si pentru vant. O sa fie asa, cam la doua, doua stele si jumatate. Mana de lucru o sa fie ieftina, asa ca nu o sa coste mult“, declara, in 2012, RADU MAZARE.
Citește și: RADU MAZĂRE A FUGIT DIN ȚARĂ! ÎN CE ȚARĂ CERE AZIL FOSTUL PRIMAR AL CONSTANȚEI! POLIȚIA A LUAT MĂSURI
Acesta preciza ca a concesionat terenul pentru ca in MADAGASCAR legea nu le permite strainilor sa detina proprietati. In schimb se practica formula de concesionare pe 99 de ani, cu prelungire automata. Terenul apare si in declaratia sa de avere din 2014, fostul edil precizand ca il detine impreuna cu fratele sau Mihai.
De cand a batut palma cu tribul din MADAGASCAR, RADU MAZARE a mai facut cateva drumuri acolo pentru a supraveghea cum decurge constructia si, probabil a fost si de curand in zona, deoarece in luna martie magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie au decis ridicarea controlului judiciar sub care se afla si prin care nu putea parasi tara. Intre timp, fiul sau, Raducu Mazare a inceput sa faca reclama pe retelele de socializare afacerii care a debutat pe 1 iunie 2016 sub numele de „MANTASALY RESORT“.
Este vorba de 16 bungalouri amplasate langa plaja, in Andovokonko Bay, Antsiranana, MADAGASCAR, cu doua suite exclusiviste, restaurant cu specific local, mancarurile fiind gatite din alimente organice, crescute de localnici, dar si un bar&lounge. Clientii beneficiaza de cursuri de kite din partea unor instructori autorizati si pot cumpara sau inchiria echipamente de la magazinul din complex. Intreg complexul este alimentat cu energie electrica provenita de la panouri solare, iar potrivit site-ului complexului, anul acesta a fost inaugurat si un centru SPA aici.
MANTASALY RESORT apare si pe celebrul site booking.com, potrivit caruia o noapte de cazare costa 77 de euro.
Sursa foto si text: Libertatea
La CFR Calatori, managerul Iosif Szentes si controversatul director comercial Marcel Litra au pregatit, cu acordul tacit al ministrului Transporturilor- Dan Costescu, un tun financiar de proportii. Cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua.
Insa, in urma dezvaluirilor facute afacerea s-a oprit temporar. Dar, acum intr-o secretomanie totala, mizand pe faptul ca toti ochii sunt indreptati catre alegerile locale si vacanta de vara, tandemul Szentes-Litra a pregatit un caiet de sarcini pentru achizitionarea tabletelor si gentilor pentru controlorii de bilete.
Cuplul Szentes-Litra vrea sa achizitioneze o tableta cu, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru controlor, doar vreo 300 de euro.
Practic, daca tinem cont ca o asemenea tableta costa en detail circa 200 de euro, iar o geanta maxim 30 de euro, se poate estima dimensiunea jafului pe care cei doi l-au regizat. Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700.000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii pentru angajatii din centrala, dandu-se doar salariile celor de la subunitati …
Tandemul toxic
Trebuie precizat ca in 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit sumele pretinse de acestia.
Procurorii i-au acuzat pe Marcel Litra si Constantin Roman ca ar fi pretins si incasat sume cuprinse intre 40 si 60 de lei de la un numar de 181 de angajati ai CFR din judetul Mures, pentru ca acestia sa promoveze examenul anual de testare profesionala si de autorizare pe functii, in perioada 22-24 februarie. Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut recent la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei. Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes.
Nu trebuie omis faptul ca Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, Valentin Dorobantu si Vasile Secara, a „tesut” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori- Valentin Dorobantu si Vasile Secara, dar si Iosif Szentes, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru.
Jocul dublu
La ora actuala, ca urmare a jocului dublu facut in urma cu ceva timp de catre directorii generali de la CFR Calatori si CFR SA, Iosif Szentes si actualul ministru al Transporturilor- Dan Costescu, s-a ajuns ca pe rutele cele mai rentabile ale companiei de stat, sa circule trenurile regio ale unor operatori privati controversati (Regiotrans Brasov condusa de catre Valentin Dorobantu), oprind doar in doua-trei statii, adica au mers de inter regio.