Cum se fac cumpărături on-line. Un scurt ghid practic

Cumpărăturile on-line au câștigat teren rapid în România, mai ales în ultima perioadă când multe persoane au fost blocate la domiciliu din cauza stării de urgență impusă de pandemia de coronavirus.

Cumpărăturile on-line vor rămâne și după această perioadă o modalitate din ce în ce mai utilizată de români datorită siguranței, rapidității și a ușurinței cu care se realizează, efortul cumpărătorului fiind unul minim.

În acest articol este prezentat un scurt ghid practic despre cum se fac cumpărăturile on-line. Primul pas care trebuie făcut de cumpărător este să intre pe site-ul de unde dorește să cumpere un produs sau un serviciu. Apoi trebuie apăsat butonul ”Adaugă în coș” sau ”Cumpără” aflat în dreptul produsului sau serviciului care urmează să fie achiziționat.

Anumite site-uri afișează conținutul coșului de cumpărături, altele nu așa că persoana în cauză trebuie să fie atentă pentru a nu depăși bugetul alocat cumpărăturilor on-line.

Următorul pas este completarea formularului cu adresa de livrare și informațile necesare pentru facturare. Site-urile cu o securitate mai mare vor solicita înregistrarea clientului și introducerea unor date de identificare înainte de continuarea cumpărăturilor on-line. Totodată, clientul este astfel fidelizat și va primi un nume și o parolă cu care va avea acces la un cont personal unde va putea consulta istoricul comenzilor și vizualizarea acestora.

Pasul următor este alegerea modalității de plată în funcție de opțiunile oferite de site-ul de unde se fac cumpărăturile on-line. Variantele de plată sunt următoarele: plata cu cardul de credit/debit, PayPal, transfer bancar sau plata ramburs (plata la livrare).

Dacă metoda de plată aleasă este cu cardul va apărea o pagină securizată care aparține procesatorului și unde se introduc datele cardului cu care se va achita contravaloarea cumpărăturilor on-line. Datele necesare realizării tranzacției sunt următoarele: numărul cardului, data expirării, codul CVV2 sau CVC2 (în cazul în care cardul cumpărătorului are un astfel de cod) și parola 3D secure (în cazul în care cardul este înrolat în sistemul 3D secure).

Dacă informațiile sunt corecte și în contul bancar se regăsesc suficienți bani pentru achiziționarea comenzii se trece la pasul următor: mesajul de aprobare a tranzacției.

Din acel moment, suma tranzacției este blocată fără a fi încă debitată de pe card, asta însemnând că nu mai poate fi folosită la o altă tranzacție. Apoi comerciantul este notificat de aprobarea comenzii și va pregăti livrarea. După efectuarea livrării și notificarea către procesator, se debitează efectiv suma deja blocată pe card. Atenție la adresa de e-mail unde se primesc toate detaliile referitoare la comandă, precum și la comunicarea ulterioară cu comerciantul. După încheierea cumpărăturilor on-line, factura proformă care conține toate detaliile tranzacției se poate tipări.

Dacă se alege metoda de plată ramburs, curierul va aduce la adresa menționată de cumpărător produsul / produsele achiziționate, iar beneficiarul le va putea verifica, va semna de primire și ulterior va achita cu bani cash suma aferentă tranzacției.

Sursa foto: shopniac