CURTEA de CONTURI: Bugetul Ministerului Muncii, supradimensionat cu peste 32 de milioane de lei

Bugetul Ministerului Muncii a fost supradimensionat cu peste 32 milioane de lei prin includerea unor sume care apartineau unor asociatii si fundatii, iar ANPIS a facut plati necuvenite de peste 8 milioane de lei cu titlu de indemnizatie crestere copil, se arata intr-un raport al Curtii de Conturi.

Curtea de Conturi arata, intr-un raport de audit privind executia bugetului pe 2014, ca a identificat o serie de nereguli la Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstince (MMFPSPV), dar si la Agentia Nationala de Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), institutie aflata tot in subordinea ministerului. 

Astfel, la Ministerul Muncii s-a constatat supradimensionarea cu suma de 32.000.000 lei a bugetului de venituri si cheltuieli, prin includerea in prevederile bugetare ale ministerului a unor sume care nu apartineau bugetului de stat, acestea fiind ale unor asociatii si fundatii care nu sunt entitati din structura/subordinea sau sub autoritatea sa. 

“In acest mod s-au denaturat datele prezentate prin conturile de executie bugetara incheiata la finele anului 2014”, se arata in raportul Curtii de Conturi.

Totodata, la ANPIS s-a constatat ca s-au facut plati nelegale in valoare estimata de 2.032.000 lei, ca urmare a lipsei de monitorizare a platilor cu titlu de indemnizatie pentru cresterea copilului, intrucat unele agentii teritoriale nu au luat masuri de suspendare a platilor pentru ultima luna de plata, in conditiile in care celalalt parinte nu a solicitat acest drept pentru ultima luna din perioada totala a concediului de crestere a copilului cuvenit.

CITESTE SI: CURTEA DE CONTURI: Bunuri de 36 de miliarde de lei, disparute din acte sau inregistrate la valoarea de 1 LEU

De asemenea, au fost identificate plati necuvenite, pe tipuri de beneficii auditate, la majoritatea agentiilor teritoriale. Astfel, s-au platit necuvenit ajutoare sociale (VMG) si alocatii pentru sustinerea familiei, in suma de 17.793.000 lei, cauzele principale fiind: nedeclararea de catre beneficiari a unor venituri nete realizate, detinerea unor bunuri, care atrag excluderea acordarii acestor beneficii de asistenta sociala, neachitarea impozitelor pentru bunurile detinute in proprietate, nedeclararea conturilor la banci mai mari de 3.000 lei, neprezentarea adeverintelor de la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca de unde sa rezulte ca sunt in cautarea unui loc đe munca si nu au refuzat un loc de munca, care, din punct de vedere legal, conduc la excluderea acordarii acestor drepturi.

S-au mai facut plati necuvenite ca indemnizatii pentru cresterea copilului, inclusiv stimulentul lunar/de insertie, in suma de 8.129.000 lei ca urmare a nedeclararii realizarii altor venituri pe perioada incasarii acestui drept, a nerecalcularii cuantumului dreptului in functie de veniturile efectiv realizate, potrivit deciziei de impunere finala, eliberata de autoritatile fiscale, precum si acordarea stimulentului lunar/de insertie in situatia in care nu s-a facut dovada inceperii activitatii si implicit obtinerea de venituri supuse impozitarii, conditie legala pentru acordarea acestui drept.

ANPIS a mai platit si alocatii de stat pentru copii, in suma de 176.000 lei, pe numele unor minori decedati, copii exmatriculati, care au abandonat scoala sau care au repetat anul scolar, intrucat nu s-au transmis la timp documentele justificative de catre inspectoratele scolare pentru beneficiari care nu mai intruneau conditiile legale.

CITESTE SI: CURTEA DE CONTURI: CONSTRUCTIILE PUBLICE, PARAVAN PENTRU FRAUDE

La aceeasi institutie s-au mai identificat plati pentru ajutor de incalzire in suma de 2.240.000 lei pentru beneficiari care nu indeplineau conditiile legale privitoare la stabilirea si plata acestor ajutoare, deoarece beneficiarii acestei forme de sprijin fie nu au declarat toate veniturile realizate, fie au decedat in perioada acordarii ajutorului de incalzire, fie nu au declarat faptul ca detin conturi la banci mai mari de 3.000 lei, elemente care conduc la excluderea acordarii acestui drept.

 Sursa foto: economica