Dacia, declarata de americani masina anului 2013 in Europa

Vanzarile excelente ale Dacia duc producatorul de la Mioveni pe primul loc in topul celor mai bine vandute marci auto din Europa, lucru remarcat si de jurnalistii americani.

“Cea mai tare masina din Europa, in acest an, nu este un BMW, un Mercedes sau un Bentley. Este marca low-cost a Renault, Dacia, nascuta in Romania”, se aratat intr-un articol al publicatiei The New York Times din SUA, scrie ziare.com. Din datele publicate referitoare la vanzarile marcilor auto europene, Dacia a aratat cele mai mari progrese fata de orice alta marca, cu vanzari in anul 2013, pana in luna noiembrie, cu 21,1 la suta mai mari decat in perioada asemanatoare a anului trecut. Pe locul doi se afla Mazda si Jaguar, fiecare cu o crestere de cate 15,6 la suta, potrivit acelorasi date.

Chiar daca Dacia detine mai putin de 3 la suta din piata auto a Europei, performanta sa a fost remarcabila pentru o marca ce a “reaparut” de-abia in anul 2004, potrivit publicatiei americane, mai scrie sursa citata. In contextul unui somaj din zona euro de peste 12 la suta si cu o mare nesiguranta economica, Dacia a gasit un punct de sprijin cu preturi de 7.700 de euro, cu taxele incluse, pentru sedanul sau Logan, fara alte podoabe.