Dacia Dokker si Dokker Van s-au lansat oficial pe piata din Romania

Dupa Lodgy, dezvaluit la inceputul anului 2012, doua noi modele se alatura gamei Dacia: Dokker si Dokker Van. Cele doua modele s-au lansat oficial, marti, pe piata din Romania.

Dacia Dokker este un combi cu 5 locuri destinat unei utilizari mixte (atât in scop personal, cât si in scop profesional), care dispune de un volum al portbagajului si de o modularitate la cel mai bun nivel din categorie. Dacia Dokker Van este o furgoneta ale carei calitati utilitare la cel mai bun nivel de pe piata vor convinge clientii, in principal mici comercianti si intreprinzatori. Aceste doua noi vehicule, fidele valorilor marcii Dacia, propun prestatii generoase la un pret accesibil. Ele vor fi comercializate incepând din iunie 2012 in Maroc si din toamna anului 2012 in Europa. Dacia Dokker se adreseaza unei clientele aflate in cautarea unui vehicul polivalent care asigura in acelasi timp transportul obiectelor voluminoase si calatoria cu familia in conditii de confort.

El poate transporta 5 persoane oferind cel mai mare volum de portbagaj din segmentul sau. Prin rabatarea banchetei spate se obtine un volum de incarcare de 3 m3, adaptat utilizarii in scop profesional. Accesul la zona de incarcare sau la locurile din spate este facilitat de cele doua usi laterale culisante vitrate. Versiunea utilitara, Dacia Dokker Van, este o furgoneta fiabila si robusta. Capacitatile sale de incarcare se situeaza la cel mai bun nivel din segment datorita modularitatii scaunului din dreapta (Optiunea Dacia Easy Seat). incarcarea este facilitata datorita usii laterale largi, culisante. Pentru a raspunde cât mai bine asteptarilor utilizatorilor, Dokker Van ofera numeroase posibilitati de transformare si o gama larga de accesorii. Ca in cazul Dacia Lodgy, interiorul modelelor Dokker si Dokker Van ofera elemente de confort, moderne si practice. Ele pot dispune de sistemul multimedia „Media Nav” cu touch screen de 18 cm (7’’), sistem de navigatie, radio, conectivitate si sistem de telefonie Bluetooth. Optional sunt disponibile limitatorul de viteza si asistenta la parcarea cu spatele.

Dacia Dokker si Dokker Van sunt propuse, in functie de tara, cu 4 motorizari: noua motorizare pe benzina 1.2 TCe 115 CP, motorizarea pe benzina 1.6 MPI 85 CP, precum si motoarele diesel 1.5 dCi 75 CP si 90 CP. Cele doua motoare diesel care beneficiaza de eticheta Dacia eco2 afiseaza un consum de numai 4,5 l/100 km* si genereaza emisii de CO2 de 118 g/km*. Experienta Renault, lider in domeniul vehiculelor utilitare usoare in Europa din 1998, completeaza fiabilitatea si calitatea recunoscuta a modelelor Dacia. Proiectarea modelului Dokker Van a fost realizata conform exigentelor caietului de sarcini conceput de Renault pentru gama sa de vehicule utilitare. Vehiculul a fost supus testelor severe utilizate in cazul modelelor utilitare Renault, teste ce reproduc cele mai dificile situatii de utilizare din partea clientilor.

DACIA DOKKER SI DOKKER VAN, PROIECTATE PENTRU FUNCTIONALITATE

Numele „Dokker” este derivat din cuvântul englezesc „dockworker” care desemneaza muncitorii care se ocupa de incarcarea si descarcarea navelor in port. El subliniaza astfel capacitatea de incarcare a acestor doua vehicule, modularitatea si robustetea lor.Liniile si proportiile Dacia Dokker si Dacia Dokker Van evidentiaza spatiul interior generos. Cu lungimea de 4,36 m, latimea de 1,75 m si inaltimea de 1,81 m, cele doua modele beneficiaza de un habitaclu incapator. Aceasta impresie este intarita de flancurile robuste. Usile laterale culisante si usile din spate asimetrice asigura un acces usor la interior.

Apartenenta la gama Dacia este subliniata de designul calandrului si de blocurile optice mari. Forma acestora, care evoca modernitate si tehnologie, se incadreaza in noua identitate vizuala Dacia, prefigurata de Lodgy. Designul exterior, cu forme simple si linii sobre, exprima calitate si robustete, elemente fundamentale pentru marca Dacia. Impresia de soliditate este accentuata de flancurile inalte si designul portierelor. Dacia Dokker si Dokker Van beneficiaza, in serie, de bare de protectie negre, care urca pâna la nivelul farurilor. La rândul lor, barele de protectie spate sunt astfel pozitionate incât sa asigure protectia blocurilor optice. In functie de versiune, cele doua modele pot beneficia de baghete laterale.Barele de protectie de culoarea caroseriei, specifice mai ales autoturismelor, sunt disponibile optional pe modelul Dokker Van si pe versiunile superioare ale modelului combi.

Interiorul este construit in jurul unei planse de bord moderne si functionale, care ofera numeroase spatii de depozitare destinate unei utilizari intensive. Impresia de soliditate este consolidata de suprafetele rotunjite. in functie de versiune, tratamentul in doua culori al plansei de bord se regaseste pe panourile usilor. Modelele beneficiaza de aceleasi cadrane de bord ca Dacia Lodgy precum si de sistemul multimedia „Media Nav” care asigura un plus de tehnologie.Dokker si Dokker Van preiau de asemenea evolutiile in materie de ergonomie prezente pe Dacia Lodgy. Este vorba in special de noile comenzi ale stergatoarelor de parbriz si ale farurilor. Comenzile geamurilor electrice sunt amplasate la indemâna, pe mânerele portierelor. Versiunea combi dispune de un interior similar cu cel al unui autoturism, beneficiind de o ambianta interioara specifica. in versiunile superioare ale gamei, consola centrala beneficiaza de o finisare „gris métal brillant”. La aceasta se adauga ornamente din crom pentru mânerele portierelor din fata, pentru cadranele tabloului de bord si pentru schimbatorul de viteze.

Dacia Dokker, modelul combi polivalent

Dacia Dokker poate transporta pâna la 5 persoane in conditii de confort, asigurând in plus un portbagaj incapator pentru bagajele ocupantilor. Cu o capacitate de 800 de litri si cu o lungime de incarcare de 1,16 m, Dacia Dokker dispune de cel mai mare portbagaj din segmentul sau. Dacia Dokker este echipat in serie cu o usa laterala culisanta vitrata. O a doua usa culisanta este disponibila optional sau in serie pe versiunea vârf de gama. Cu o deschidere de 703 mm, portierele culisante faciliteaza accesul la locurile din spate in deplina siguranta, indiferent de situatie. Locurile din spate asigura un spatiu generos ocupantilor. Pasagerii instalati aici beneficiaza de scaune cu o distanta de la sezut la pavilion de 1 065 mm. Latimea la nivelul umerilor este de 1 458 mm, iar spatiul disponibil la nivelul genunchilor este de 177 mm. Bancheta spate fractionabila 2/3 – 1/3 permite alegerea mai multor configuratii. Fiecare parte a spatarului banchetei spate poate fi coborâta separat pe sezut cu ajutorul unui mâner fixat in partea superioara a banchetei. Aceasta se poate plia in stil „portofel” in spatele scaunelor din fata, asigurând astfel un planseu plat cu o lungime de 1,57 m si un volum util de 3 m3.

Dacia Dokker Van, printre modelele cele mai practice din categoria saDatorita dimensiunilor sale (lungime-4,36 m, latime-1,75 m si inaltime-1,81 m), Dacia Dokker Van ofera un volum de incarcare generos de 3,3 m3 si o lungime de incarcare de 1,9 m. Capacitatea sa de incarcare creste in cazul optiunii Dacia Easy Seat. Scaunul pasagerului devine polivalent : el se poate rabata pentru a degaja o suprafata plana, asemenea unei masute si se poate plia in pozitia „portofel” sprijinit de cutia de documente, pentru a obtine astfel o lungime de incarcare de 2,42 m. Mai mult, scaunul poate fi scos din vehicul, oferind un volum de incarcare de 3,9 m3. Aceasta ultima configuratie permite incarcarea cu usurinta a obiectelor cu o lungime de 3 m (lungimea de incarcare : 3,11 m). Cu aceste valori, Dacia Dokker Van se plaseaza printre cele mai functionale vehicule din segmentul sau. Modularitatea nu afecteaza confortul pasagerului, pentru ca Dacia Easy Seat este reglabil pe lungime, iar spatarul este inclinabil. Sarcina utila maxima a Dacia Dokker Van atinge 750 kg.In functie de versiune si de reglementarile in vigoare in diverse tari, habitaclul este separat de spatiul de incarcare prin doua bare de protectie, un perete vitrat sau un grilaj pivotant. Acesta din urma permite rabatarea scaunului pasagerului (optiunea Dacia Easy Seat) pentru a mari volumul util, asigurând totodata protectia soferului. Dacia Dokker Van beneficiaza in serie de o portiera laterala culisanta, a doua urmând sa fie disponibila optional. Robuste, portierele se deschid fara efort datorita mânerului de mari dimensiuni si asigura un acces usor la zona de incarcare.Usile spate batante si asimetrice se deschid la 90° si un sistem sunt blocate de retinere care impiedica inchiderea usii in cazul unei rafale de vânt. Acest sistem este actionat cu ajutorul unui mâner situat pe partea interioara a usii din dreapta si asigura deschiderea usilor la 180 °.

Numeroase spatii de depozitare pe Dokker si Dokker Van

Pentru a usura viata de zi cu zi a soferului, vehiculul dispune de numeroase spatii functionale si ergonomice, al caror volum total ajunge la 44,2 litri pe versiunea combi. intr-un spatiu de depozitare mare, deschis, situat pe plansa de bord, se poate pune un laptop sau documente in format A4. Dokker dispune si de o cutie de documente inchisa (in functie de nivelul de echipare) de 6,6 litri, precum si de un spatiu de depozitare sub pavilion (in functie de versiune) de 12 litri, usor accesibil. in stânga soferului, un mic spatiu inchis, aflat la indemâna, foarte util pentru obiecte de mici dimensiuni.

Usile din fata dispun de spatii de depozitare pentru sticle de 1,5 litri. Pe consola centrala este amplasat un suport pentru doua pahare si un spatiu mai mic de depozitare.Versiunea combi ofera pentru locurile din spate un suport pentru sticle de 0,5 litri la nivelul consolei centrale, mici spatii de depozitare suplimentare in portiere, precum si buzunare in spatarele scaunelor din fata (in functie de versiune). Dacia beneficiaza de experienta Renault in materie de adaptari suplimentare destinate clientilor profesionisti. impreuna cu reteaua de carosieri agreati de Renault au fost dezvoltate numeroase transformari. Dacia Dokker Van poate fi astfel configurata ca vehicul de ambulanta, vehicul pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii, vehicul izoterm/frigorific, vehicul atelier sau vehicul de interventie.

Pentru a satisface solicitarile clientilor, Dacia propune o gama extinsa de accesorii si amenajari interioare. Sunt astfel disponibile echipamente care asigura un plus de confort si o mai mare capacitate de incarcare: cotiera centrala, sistem DVD, spatiu de depozitare pe spatarul scaunului, scaune pentru copii, lada frigorifica, portbagaj de pavilion, grilaj de separare la nivelul scaunelor din spate (pe versiunea combi) etc.Pe versiunea utilitara, oferta se imbogateste cu accesorii adaptate nevoilor profesionistilor : spatiu de incarcare protejat cu panouri din lemn, protectii ale pasajelor de roti, spatii de depozitare, bare de pavilion din otel, grilaje pe usile spate vitrate etc.

LA BORD, PRESTATII ATRAGATOARE

Odata cu lansarea Dacia Lodgy, numeroase prestatii au fost imbunatatite pentru a oferi un plus de confort, de modernitate si de caracter practic. Ultimele modele, Dacia Dokker si Dokker Van beneficiaza in mod natural de aceste evolutii.Media Nav, tehnologia usor de utilizatInaugurat deja pe Dacia Lodgy, sistemul multimedia „Media Nav” este disponibil de acum si pe Dacia Dokker si Dokker Van. Perfect integrat in consola centrala a plansei de bord, sistemul dispune de un touch screen de 18 cm (7’’). Disponibil optional, acesta este usor de utilizat, combinând functiile de navigatie, radio si conexiunea mâini libere Bluetooth®. Meniul asigura navigarea cu usurinta in cele 6 „universuri” ale Media Nav. Prizele USB si jack asigura conectarea unui dispozitiv portabil care poate fi controlat fie de pe touch screen, fie cu ajutorul comenzii satelit de la volan.

Sistemul de navigatie tactil si intuitiv beneficiaza de o grafica 2D si Birdview (3D). Cu ajutorul prizei USB si a interfetei web dedicate (www.dacia.naviextras.com), clientii pot imbogati si actualiza continutul hartilor.Ca alternativa la Media Nav sunt disponibile alte doua solutii multimedia, care asigura un raspuns cât mai bun la nevoile fiecaruia:Sistemul Dacia Plug & Radio cuprinde un ecran mare, radio, un CD cu MP3, Bluetooth®, prize Jack si USB si comenzi satelit la volan. Sistemul Dacia Plug & Music, mai mic (1 DIN), care permite integrarea unui spatiu suplimentar de depozitare. Sistemul are aceleasi functii ca Dacia Plug & Radio, cu exceptia CD player-ului.Toate aceste sisteme beneficiaza de dezvoltarile specifice instalatiei de sunet „3D Sound by Arkamys”, oferita in gama Renault. Datorita unui program specific de prelucrare digitala a sunetului, procedeul Arkamys permite obtinerea unui sunet de calitate si a unui nivel superior de fidelitate. Sunetul provenit de la cele 4 boxe este emis in 3 dimensiuni, reglarea acestuia tinând cont de forma habitaclului si de tipul materialelor utilizate.

Un post de conducere confortabil si ergonomic

Dacia Dokker si Dokker Van ofera o pozitie de conducere inaltata cu 3,5 cm fata de Logan MCV. Datorita sistemului de reglare a volanului si a inaltimii scaunului, soferul beneficiaza de o ergonomie avantajoasa. in plus, el isi poate odihni piciorul stâng pe un suport asezat lânga pedalier. Dacia Dokker si Dokker Van beneficiaza de noul tablou de bord, modern si ergonomic, inaugurat de Dacia Lodgy. in centrul acestuia este amplasat vitezometrul, având la stânga turometrul, iar la dreapta un ecran care indica nivelul carburantului si kilometrajul total si partial. Pe versiunile echipate cu computer de bord, acest ecran afiseaza si cantitatea de carburant utilizata si distanta realizata la un parcurs, consumul mediu si instantaneu, autonomia estimata in kilometri, viteza medie, distanta pâna la urmatoarea revizie, viteza limitatorului si ora.

Ca si pe Lodgy, sunt disponibile noi echipamente de asistenta la condus. Limitatorul de viteza permite soferului sa-si fixeze o viteza pe care nu doreste sa o depaseasca si sa ruleze astfel fara griji. Aceasta functie se activeaza si se dezactiveaza cu ajutorul unui buton amplasat pe consola centrala, iar reglarea se face cu ajutorul unui buton + si – de pe volan, pâna la viteza dorita. Sistemul se dezactiveaza automat in cazul unei apasari bruste a pedalei de acceleratie. Asistenta la parcarea cu spatele este de asemenea propusa pe Dacia Dokker si Dokker Van. Senzorii amplasati pe bara de protectie din spate emit un semnal sonor care ii indica soferului distanta ramasa intre vehicul si obstacol. Functia se activeaza si se dezactiveaza manual cu ajutorul unui buton situat in stânga volanului.Performantele sistemului de aer conditionat sunt la cel mai bun nivel de pe piata vehiculelor de tip combi. Sistemul a fost redimensionat in functie de habitaclu si de marimea suprafetei vitrate. Inginerii Renault s-au inspirat din sistemul de climatizare al modelului Renault Mégane pentru a imbunatati circulatia aerului si a-i mari puterea fara a amplifica zgomotul de functionare. Aerul este racit mai rapid si intr-un mod omogen in habitaclu datorita sistemului de difuzare simultana in fata si in spate. O atentie deosebita a fost acordata nivelului sonor. Suprafata pieselor de insonorizare prezente sub capota motorului, sub caroserie, in pasajele rotilor si la nivelul fixarii parbrizului, a fost marita cu 30 % fata de Dacia Duster. Noile injectoare ale motorului 1.5 dCi atenueaza de asemenea zgomotul de functionare.Zgomotele aerodinamice au fost si ele reduse datorita noului design al oglinzilor retrovizoare exterioare si a barelor de pavilion. Insertiile de spuma si chederele, precum si consolidarea anumitor piese pentru a elimina zgomotele de rezonanta participa de asemenea la reducerea nivelului acustic in timpul rulajului.

MOTORIZARI ECONOMICE SI FIABILE

Dacia Dokker si Dokker Van beneficiaza de o gama completa de motorizari economice, performante si fiabile pentru a raspunde asteptarilor clientilor. Oferta la lansare se compune din noul motor pe benzina 1.2 TCe 115 CP, din propulsorul pe benzina 1.6 MPI 85 CP si din motorul diesel 1.5 dCi, disponibil in versiunile de 75 CP si 90 CP.Motorul 1.2 TCe 115 CP (Euro 5) inaugurat pe Renault Mégane si Scénic Collection 2012 este primul motor al grupului Renault care dispune de un sistem de injectie directa turbo. Usor, datorita blocului din aluminiu, noul motor imbina placerea de a conduce cu economia de carburant si nivelul scazut al emisiilor de CO2, oferind in acelasi timp o putere de 115 CP, comparabila cu cea a unui motor de 1.6 litri. Cuplul generos, de 190 Nm, echivalent cu cel al unui motor de 2.0 litri, este disponibil in proportie de 90 % inca de la 1 500 rotatii/ minut si integral in plaja cuprinsa intre 2 000 si 4 000 rotatii/ minut, asigurând reprize foarte bune. Asociat cu o cutie de viteze mecanica cu 5 trepte, acest motor inregistreaza un consum de carburant de numai 6,1* l / 100 km (6,2* pentru versiunea utilitara) in ciclu mixt european si emisii de CO2 de 140* g / km (143* g pentru versiunea utilitara). Datorita acestui nivel scazut de consum, costul de utilizare este redus semnificativ.

Prezenta unui lant de distributie care nu necesita intretinere, in locul traditionalei curele, contribuie de asemenea la reducerea costului de utilizare.1.6 MPI 85 CP Euro 5Acest motor pe benzina de intrare in gama, cu o putere de 60,5 kW este cuplat la o cutie de viteze mecanica cu 5 trepte. El afiseaza un consum de 7,5 l / 100 km* in ciclu mixt si emisii de CO2 de 175 g / km*.1.5 dCi 75 CP si 90 CP Euro 5Recunoscut pentru fiabilitatea sa, pentru performantele sale, pentru costul scazut de utilizare precum si pentru nivelul scazut al emisiilor de CO2, motorul 1.5 dCi este propus in versiunile de 75 CP si 90 CP. Aceste doua motorizari, care beneficiaza de eticheta Dacia eco², dau dovada unui consum redus, de numai 4,5 l/100 km* in ciclu mixt si a unor emisii de CO2 de numai 118 g/km*.Cele doua versiuni sunt cuplate la o cutie de viteze manuala cu 5 trepte. in versiunea de 90 CP, cuplul de 200 Nm, disponibil inca de la 1 750 rotatii/ minut, ofera o adevarata placere de a conduce, asigurând acceleratii vii inca de la turatii joase. Versiunea 1.5 dCi 75 CP furnizeaza un cuplu de 180 Nm disponibil inca de la 1 750 rotatii/minut.

Precum Dacia Lodgy, Dokker si Dokker Van sunt realizate pe noua platforma M0 care integreaza un nou compartiment motor si o unitate spate specifica.Puntea fata de tip Pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular este cea din familia Dacia. Provenita de la Renault Kangoo, puntea spate este cu osie supla si epura programata, asociata cu arcuri helicoidale. Pe versiunea combi este disponibila o bara antiruliu de 20,3 mm. Robusta si deosebit de adaptata pentru a prelua sarcini mari, aceasta punte ofera o buna sustinere a caroseriei si consolideaza stabilitatea modelului Dacia Dokker in viraje. Astfel, nu exista aproape nicio diferenta intre ruliul vehiculului gol si al celui incarcat, ceea ce garanteaza un comportament rutier sigur si fara surprize in toate configuratiile.Destinate unor utilizari diferite, dimensiunile si amplitudinea suspensiilor sunt specifice pentru fiecare versiune. Ampatamentul de 2,81 m, cu aproape 10 cm mai scurt decât cel al modelului Logan MCV, asigura o buna manevrabilitate, cu un diametru de bracaj de 11,1 m.Dacia Dokker si Dokker Van beneficiaza de o garda la sol de 189 mm si, respectiv, de 186 mm, ceea ce le permite sa infrunte orice tip de drumuri.

FIABILITATEA SI CALITATEA DACIA, CONSOLIDATE DE EXPERIENTA RENAULT

Dacia Dokker si Dokker Van poarta in genele lor fiabilitatea si calitatea de fabricatie Dacia, recunoscute de clienti si de presa. Dar aceste atuuri sunt cu atât mai solide, cu cât ele beneficiaza de experienta Renault, lider in vânzarile de vehicule utilitare in Europa din 1998.

Numeroase piese ale Dacia Dokker si Dokker Van au fost dezvoltate potrivit caietului de sarcini Renault specific pentru vehiculele utilitare. Partea inferioara a caroseriei a fost conceputa conform acelorasi exigente care au dus la modelul Renault Kangoo, si poate parcurge 300 000 de kilometri fara ca performanta sa scada. Puntea fata, de tip pseudo MacPherson, cu brat triunghiular, a fost consolidata pentru a raspunde criteriilor Renault pentru vehiculele utilitare usoare. Puntea spate, preluata de la Renault Kangoo, este recunoscuta pentru calitatile sale de confort, pentru robustete si este special adaptata pentru transportul unei incarcaturi.Testele de validare ale modelului Dacia Dokker au insemnat parcurgerea a 1,9 milioane de kilometri in conditii extreme pentru a acoperi maximul de utilizari posibile.

Pentru a garanta fiabilitatea si nivelul bun al prestatiilor dinamice au fost efectuate teste pe sosele pavate, cu gropi si denivelari, pe drumuri acoperite cu nisip, in tuneluri de praf si in conditii de caldura mare sau de frig extrem. Dacia Dokker Van a fost supus unor teste specifice „vehicule utilitare Renault”: anduranta sa a fost validata pe cea mai severa pista de incercare Renault, care reproduce cele mai dificile conditii de utilizare. Usile laterale culisante si usile spate, frecvent solicitate in utilizarea profesionala, au foste de asemenea supuse unor teste care au inclus 100 000 de cicluri deschidere/ inchidere.Dacia Dokker Van a fost de asemenea testat in conditii reale pentru a verifica durabilitatea sa. Inaugurate pe Renault Mégane III, la aceste teste participa 30 de vehicule care circula timp de 3 luni in România pe trasee dificile. Astfel, Dokker Van a parcurs aproape 850 000 de kilometri Elementele de progres identificate sunt prelucrate rapid si integrate in procesul de fabricatie. Acest demers asigura o si mai buna adecvare a produsului la asteptarile exigente ale clientilor de flote.Dacia Dokker beneficiaza de o garantie de 3 ani / 100 000 km pentru toata gama.

Siguranta activa

Dacia Dokker si Dokker Van dispun de acelasi sistem de frânare ca Dacia Lodgy. El este alcatuit dintr-un sistem ABS cu repartitor electronic al fortei de frânare si asistenta la frânarea de urgenta. Disponibil in optiune, sistemul de control al traiectoriei ESC este blocul de ultima generatie creat de Continental; Continental Mark 100, propus si pe Dacia Lodgy. Sistemul, care cuprinde Traction Control, antipatinaj si modul anti-rasturnare, asigura mentinerea traiectoriei vehiculului in cazul unei situatii deosebite, cum ar fi evitarea unui obstacol, pierderea de aderenta in viraj sau sofatul pe o sosea alunecoasa.Siguranta pasivaPentru a garanta maximul de protectie pentru ocupanti, Dacia Dokker si Dokker Van dispun de o arhitectura a caroseriei ranforsata de catre inginerii grupului Renault. Structura este prima protectie a ocupantilor. Cea a modelelor Dokker si Dokker Van este alcatuita din otel si din materiale care absorb si disipeaza cât mai bine energia.Centurile de siguranta sunt prevazute cu limitator de efort calibrate pentru protejarea toracelui in caz de soc.

In Europa, pe Dacia Dokker, sistemul de retinere al soferului este completat de un pretensionator pirotehnic. in caz de frânare brusca, acesta placheaza progresiv centura la nivelul toracelui si al bazinului pentru o mentinere optimizata. Vehiculul este echipat in serie cu airbag-uri pentru sofer si pasager, precum si cu airbag-uri laterale cap/ torace.Sistemul de fixare ISOFIX integrat in 3 locuri de pe bancheta spate permite instalarea in deplina siguranta a scaunelor pentru copii sau a inaltatoarelor.Dacia Dokker si Dokker Van au fost concepute pentru a oferi un nivel bun de siguranta pentru protectia pietonilor. Grosimea si rigiditatea barei de protectie fata au fost studiate pentru a proteja membrele inferioare. Capota si aripile au fost dezvoltate pentru a absorbi si amortiza cât mai bine socul cu un pieton. Au fost eliminate elementele dure sub capota la nivelul punctelor de impact cu capul.

DACIA, POVESTEA UNUI SUCCES

Cu peste 1,9 milioane de vehicule vândute in lume, marca Dacia este un adevarat succes comercial. in ultimii opt ani, marca a cunoscut cea mai puternica crestere in Europa si in zona Euromed. Dacia este lider in România si in Maroc si a inregistrat cresteri rapide in mai multe tari din Europa Occidentala. Ea este deja a 5-a marca cea mai vânduta din Franta pe piata vânzarilor catre persoanele fizice.Aceasta poveste de succes se explica prin promisiunea unei achizitii 100 % utile, la un pret imbatabil, a unor vehicule durabile. Aceste valori au permis unui numar mare de clienti posesori de vehicule de ocazie sa achizitioneze pentru prima data o masina noua. Clientii Dacia sunt multumiti de masinile lor si mândri sa conduca o Dacia. Aceste sentimente explica fenomenul unic al picnic-urilor Dacia care au reunit peste 10 000 de clienti in Europa in 2011.Dacia Dokker si Dokker Van poarta cu demnitate valorile marcii. Cu ele, gama Dacia ajunge la 9 modele lansate in 8 ani.

Dacia Dokker si Dokker Van, produse in uzina de la Tanger

Precum Lodgy, aceste doua noi modele sunt produse in noua uzina din Tanger, in Maroc. Capacitatea sa actuala de productie, cifrata la 170 000 de vehicule pe an, va ajunge in timp pâna la 400 000 de unitati pe an.Uzina de la Tanger este prima uzina auto din lume Zero Carbon si fara deversarea in mediul natural a apelor uzate de origine industriala. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 98 % fata de cele realizate de o uzina cu capacitate de productie echivalenta, ceea ce inseamna evitarea emisiei a 135 000 de tone de CO2 pe an. Acest lucru a devenit posibil datorita optimizarii consumului de energie si utilizarii unor energii regenerabile precum cea eoliana si biomasa. Restul de 2 % de emisii de CO2 vor fi compensate fie prin achizitionarea de credite carbon, fie prin actiuni de reimpadurire sau de dezvoltare a panourilor solare.Uzina de la Tanger va reduce cu 70 % utilizarea apei in procesul industrial fata de o uzina cu o capacitate de productie echivalenta. Apele vor fi tratate si reutilizate cu ajutorul unor tehnologii avansate de reciclare concepute de Veolia Environnement.

Aceasta noua uzina a insemnat o investitie de un miliard de euro. Ea completeaza baza industriala a Renault din Maroc, reprezentata pâna acum de uzina de la Casablanca.Reteaua 100 % DaciaDacia Dokker si Dokker Van vor fi distribuite in reteaua Dacia, retea aflata intr-o dezvoltare constanta de la lansarea marcii. Dacia este prezenta in 1 830 de showroom-uri, din care 818 specifice marcii. in total, in Europa si in perimetrul mediteranean, 1 300 de puncte de vânzare sunt dedicate vehiculelor Dacia.Dacia a lansat o noua politica comerciala post-vânzare care permite o intretinere economica, simpla si de calitate, adaptata asteptarilor fiecaruia. Aceasta noua oferta se compune din pachete Dacia adaptate care permit clientului sa aleaga o operatiune de intretinere precisa care poate fi realizata in retea la un pret foarte competitiv. Pentru cei care sunt si mai atenti la bugetul lor, Dacia propune contracte de intretinere si de extindere a garantiei cu o acoperire si o durata adaptata nevoilor clientilor.