Omul de afaceri DAN ADAMESCU a fost condamnat definitiv, vineri, la patru ani si patru luni de INCHISOARE cu EXECUTARE, in dosarul in care a fost acuzat de procurorii DNA ca a dat mita unor judecatori, informeaza televiziunile de stiri.
UPDATE: In jurul orei 18.00, DAN ADAMESCU s-a predat la sediul central al Politiei Capitalei. Ulterior a fost transportat la Penitenciarul Rahova, acolo unde DAN ADAMESCU va petrece perioada de carantin de 21 de zile, apoi se va stabili in care Penitenciar isi va executa pedeapsa.
Omul de afaceri DAN ADAMESCU, patronul Astra Asigurari si al cotidianului Romania libera, a fost condamnat la patru ani si patru luni de inchisoare cu executare, in dosarul in care este acuzat ca ar fi mituit doi judecatori, pentru a obtine decizii favorabile in dosare de insolventa. Decizia luata de judecatorii de la Inalta Curte de Casatie si Justitie este definitiva si DAN ADAMESCU urmeaza sa fie incarcerat. Cei de la Inalta Curte de Casatie si Justitie au mentinut astfel sentinta data de instanta inferioara, in acest caz Curtea de Apel Bucuresti.
Condamnarea vine in dosarul in care DAN ADAMESCUa fost trimis in judecata pentru dare de mita unor judecatori de la Tribunalul Bucuresti, pentru a obtine insolventa unor societati pe care le detinea. Cel care intermedia spaga era George Dumitru, avocatul lui Adamescu, care s-a sinucis, insa, aruncandu-se in fata metroului.
Patru judecatori au mai fost trimisi in judecata in acest dosar. Procurorii i-au acuzat ca au primit mita inclusiv de la lichidatorii judiciari. Acestia erau interesati sa primesca in mod preferential dosare de insolventa, din care a fi putut primi mita. In anul 2014, procurorii DNA i-au trimis in judecata pe DAN ADAMESCU, judecatorii Mircea Moldovan, Ion Stanciu, Elena Roventa si Sorin Viziru, de la Tribunalul Bucuresti, si pe omul de afaceri Iosif Armas, in dosarul privind interventii in cauze de insolventa.
DAN ADAMESCU este acuzat ca le-a dat mita 20.000 de euro judecatorilor Ion Stanciu si Elena Roventa, pentru ca acestia sa dispuna solutii favorabile in doua dosare de insolventa. Iata acuzatiile oficiale pe care le-au adus procurorii in acest dosar. Judecatorul Mircea Moldovan a primit ulterior o pedeapsa 22 de ani de inchisoare, cea mai mare pedeapsa data vreodata unui magistrat pentru fapte de coruptie.
Moldovan a primit pedepse de aproximativ sase ani pentru fiecare fapta de care a fost acuzat. In urma contopirii pedepselor, instanta a decis ca Moldovan sa fie condamnat la sase ani si zece luni de inchisoare, la care au adaugat un spor de 15 ani si doua luni de inchisoare.
Vom reveni cu amanunte.
Sursa foto: realitatea
Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un
nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015,
prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca
jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale
CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor,
pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri
interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers
cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca
sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea
trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar
mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager
privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle
conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte
mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste
în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru
aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de
servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada
2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători
regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost
director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu
Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai
multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe
trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la
anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de
stat.
Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a
emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de
tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif
Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000
de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica
Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a
facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu
Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns
acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu
este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima
data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre
„Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori
Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica
predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor
doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de
interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen
Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in
2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator
infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu
inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila”
a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau
clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul
director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in
prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior
cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in
interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand
astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si
Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt
preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la
calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru
CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin
Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie
intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată,
cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea
operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat
Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul
Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de
rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au
fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era
“ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii
privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif
Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul
trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de
transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR
Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al
companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din
Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR
Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea
companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi.
De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca
nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat
mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va
devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe
conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o
geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta
achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai
putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de
nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat
vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si
restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in
care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?