Senatorul PSD DAN SOVA s-a prezentat, marti dimineata, la COMISIA JURIDICA a Senatului pentru a-si studia dosarul. DAN SOVA nu este insotit de avocat. Social-democratul urmeaza sa fie audiat de catre senatorii juristi la ora 14,00. Comisia juridica va intocmi ulterior un raport consultativ pe care il va inainta Biroului permanent pentru a fi introdus pe ordinea de zi a viitoarei sedinte de plen a Senatului.
UPDATE 15.00 Comisia Juridica din partea CAMEREI DEPUTATILOR a aprobat cererea DNA privind RETINEREA si ARESTAREA PREVENTIVA a senatorului DAN SOVA. In Comisie au fost 5 voturi pentru, 2 voturi impotriva si 3 abtineri.
UPDATE 14:30 DAN SOVA a fost audiat de comisia juridica din Senat. El s-a prezentat la audieri impreuna cu avocatul sau, cu care a venit mai devreme sa-si consulte dosarul.
Senatorul juristi vor da in curand un vot asupra cererii DNA de incuviintare a retinerii si arestarii preventive a lui DAN SOVA. Audierile au durat circa 10 minute, dupa care a plecat fara sa faca declaratii presei.
STIRE INITIALA
Dosarul care il vizeaza are sapte volume insumand aproximativ 3.000 de pagini. Procurorul sef al DNA, LAURA CODRUTA KOVESI, a sesizat procurorul general pentru a cere presedintelui Senatului incuviintarea RETINERII si ARESTARII PREVENTIVE a lui DAN SOVA.
CITESTE SI: DOSARUL SOVA: VOTUL IN SENAT PENTRU CEREREA DE ARESTARE PREVENTIVA SE VA DA MIERCUREA VIITOARE
Potrivit DNA, in perioada octombrie 2011 — iulie 2014, DAN SOVA a pretins sume de bani si a primit in total 100.000 de euro de la o persoana denuntatoare, in schimbul TRAFICARII INFLUENTEI sale reale pe care o avea pe langa MIHAI BALAN, director general al CET Govora SA, astfel incat acesta din urma sa asigure incheierea unui contract de asistenta juridica cu o anumita societate de avocatura, contract de tip abonament lunar, la o valoare de 10.000 euro/luna.
In dosar a fost retinut MIHAI BALAN, director general al CET Govora, pentru ABUZ in SERVICIU in forma continuata (doua acte materiale). Ulterior, Instanta suprema a stabilit ca acesta sa fie cercetat sub CONTROL JUDICIAR.
Sursa foto:
Alo, DNA ?
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie ???