DEFIBRILATOARE AUTOMATE, in Aeroportul Otopeni

Aeroportul International “Henri Coanda” Otopeni are, de miercuri, doua DEFIBRILATOARE AUTOMATE pentru cazurile de stop cardiorespirator, in conditiile in care, in medie, o data pe saptamana este o aterizare de urgenta medicala, iar traficul de calatori depaseste anual 7,5 milioane de persoane.

“Este un pas timid montarea acestor doua DEFILIBRATOARE in aeroport. Toate aeroporturile din vestul Uniunii Europene au DEFIBRILATOARE AUTOMATE pentru cazurile de stop cardiorespirator. DEFIBRILATORUL SEMIAUTOMAT este un instrument sigur, el interpretand ritmul cardiac si actionand numai daca este nevoie”, a declarat Raed Arafat, secretar de stat in Ministerul Afacerilor Interne.

Secretarul de stat a spus ca astfel de aparate au fost utilizate la inceput de catre pompieri, care fara sa stie sa interpreteze ritmul cardiac, au putut sa puna electrozii, sa apese pe aparat, iar acesta, dupa ce facea analiza, arata daca este necesar socul electric.

Citeste si: Raed Arafat: Medicina de urgenta a primit un buget de 270 de milioane de lei

“Ulterior, s-a decis ca oricine poate face aceasta treaba fara sa aiba o pregatire speciala, putand fiind indrumati prin telefon. De fapt, aparatul dicteaza pasii care trebuie urmati. Astfel, s-au salvat foarte multe vieti. Un exemplu pe care il dau frecvent americanii este montarea defibrilatoarelor semiautomate in cazinourile din Las Vegas – unde oamenii pot face stop cardiorespirator atat de bucurie, cat si de tristete -, care au redus mortalitatea dupa stop cardiac cu 40-50 la suta”, a adaugat Arafat.

Citeste si: PACIENTII romani asigurati se vor putea trata in alte state membre ale UE

Secretarul de stat a mai spus ca DEFIBRILATOARELE AUTOMATE sunt necesare in aeroporturi, gari si locurile frecvent circulate, precizand ca in Europa acestea fac “parte din peisaj”. Mai mult, in Europa, aceste aparate sunt contectate la un dispecerat, iar in momentul in care sunt scoase din cutia in care sunt montate, intervin echipajele specializate.

Raed Arafat a adaugat ca exista si recomandarea ca astfel de aparate sa fie montate in aeronavele mari, care parcurg distante importante.

El a mai precizat ca pasagerii cu probleme cardiace care calatoresc pe distante mai mari si care au o anumita varsta, mai intai trebuie sa discute cu medicii lor, iar apoi pot lua o aspirina preventiv sau pot purta ciorapi speciali de calatorie, pentru a evita tromboza.

“Avionul nu este contraindicat cardiacilor, dar in avion se poate intampla orice. Sunt avioane mari cu sute de calatori, fiecare avand o anumita varsta”, a mai spus secretarul de stat.

Directorul de comunicare al Aeroportului International “Henri Coanda”, Valentin Iordache, a declarat ca aceste defibrilatoare sunt importante pentru aeroport, in conditiile in care in 2013 traficul a fost de peste 7,5 milioane de calatori.

Seful Serviciului asistenta medicala din aeroport, dr. Cornelia Carey, a spus ca patologia din aceasta zona acopera toata gama de suferinte, de la urgente majore, pana la cazuri mai simple, de la copii de o saptamana, pana la adulti de peste 90 de ani.

Ea a precizat ca, in acest an, au fost inregistrate trei cazuri de urgenta majora de stop cardiac, doua fiind in aeronave care au solicitat aterizarea de urgenta. Totodata, au existat urgente medicale pentru accident vascular celebral, infarct, abdomen acut, a mai spus medicul.

Proiectul privind amplasarea defibrilatoarelor semiautomate, in valoare de 70.000 de euro, a fost initiat de compania Servier Pharma si Asociatia Romana de Interventie in Situatii de Urgenta (ARISU).

Acesta a inceput cu montarea a cinci defibrilatoare in statiile de metrou, apoi un altul la Muzeul Antipa si acum cele doua la Aeroportul International “Henri Coanda”, urmand sa fie montate alte doua, a declarat Nicolae Stavre, presedintele ARISU.

sursa foto: ziuaveche.ro