Deputatul Razvan Mironescu cere lamuriri de la ministrul Transporturilor cu privire la asumarea Masterplanului de Transport si la stadiul lucrarilor pe tronsonul Curtici-Simeria

Deputatul PNL, Razvan Mironescu, a transmis, zilele trecute, doua intrebari catre ministrul Transporturilor, Ioan Rus, cu referire la stadiul implementarii proiectului de modernizare al Coridorului IV feroviar pan-european pe tronsonul Curtici-Simeria, dar si la asumarea Masterplanului de Transport de catre Guvernul condus de Victor Ponta.

Razvan Mironescu arata ca lucrarile de modernizare la tronsoanele de cale ferata de pe Coridorul IV pan-european sunt mult intarziate, situatie in care se afla si tronsonul Curtici si Simeria, si atrage atentia ca o eventuala intarziere a finalizarii lucrarilor de reabilitare mai tarziu de data de 31 decembrie 2015 atrage riscul pierderii finantarii europene nerambursabile in valoare de 700 de milioane de euro. In acest context, deputatul liberal solicita precizari din partea ministrului Rus cu privire la stadiul derularii proiectului de modernizare a Coridorului IV feroviar pan-european pe tronsonul Curtici-Simeria, dar si referitoare la masurile avute in vedere care sa previna o eventuala dezangajare a fondurilor europene. 

“Din informatiile publice reiese ca lucrarile de modernizare a tronsoanelor de cale ferata de pe Coridorul IV pan-european sunt mult intarziate. In aceasta situatie se gaseste tronsonul de cale ferata Curtici si Simeria, pentru care o eventuala intarziere a finalizarii lucrarilor de reabilitare dincolo de data de 31 decembrie 2015 atrage riscul pierderii finantarii europene nerambursabile de 700 de milioane de euro. Avand in vedere aceasta situatie de blocaj, va rog domnule ministru sa precizati care este stadiul derularii proiectului de modernizare a Coridorului IV feroviar pan-european pe tronsonul Curtici-Simeria? Totodata, va rog sa precizati care sunt masurile si demersurile pe care le aveti in vedere pentru a preveni o eventuala dezangajare a fondurilor europene de care tara noastra dispune pentru finantarea acestui proiect?”, i-a solicitat Razvan Mironescu ministrului Ioan Rus.

Citeste si: RAZVAN MIRONESCU RECLAMA INTERESELE DE GRUP ALE DIRECTORILOR DE LA AUTORITATEA FEROVIARA ROMANA SI DIRECTIA TRANSPORTURI DIN MT

A doua intrebare face referire la asumarea Masterplanului de Transport de catre Guvernul condus de Victor Ponta, care cuprinde toate planurile de investitii in infrastructura pentru perioada 2014-2030. La o luna de finalizarea dezbaterilor publice pe document, Razvan Mironescu ii solicita ministrului Transporturilor precizari cu privire la modalitatea prin care varianta finala a Masterplanului Transport va fi asumata de catre Guvern pentru a deveni un program operational, dar si fcu privire la premisele ca Masterplanul sa fie aprobat printr-o hotarare de Guvern sau prin lege.

“Pe data de 1 octombrie ati prezentat in fata comisiilor de specialitate din Parlament proiectul Masterplanului General de Transport care cuprinde toate planurile de investitii in infrastructura pentru perioada 2014-2030. Acest document strategic pentru domeniul transporturilor a intrat in perioada 7-15 octombrie in sesiunea de dezbateri publice, in urma carora cu siguranta s-au desprins o serie de concluzii care ar fi trebuit sa conduca la o reconfigurare a unora dintre proiectele prezentate initial, precum si o prioritizare a proiectelor si stabilirea surselor de finantare pentru fiecare investitie in parte.

Citeste si: RAZVAN MIRONESCU: KLAUS IOHANNIS ARE IN PROGRAMUL PREZIDENTIAL SCADEREA IMPOZITELOR PE FORTA DE MUNCA SI MODIFICAREA SISTEMULUI DE FINANTARE AL PARTIDELOR

Din declaratiile dumneavoastra publice pe acest subiect am retinut faptul ca una dintre modificarile care va fi prinsa in varianta finala a acestui document va fi cea referitoare la o retea extinsa de centuri ocolitoare care vizeaza toate municipiile resedinta de judet. Avand in vedere ca a trecut mai bine de o luna de la finalizarea etapei dezbaterilor publice, fara a exista din partea dumneavoastra o manifestare expresa in sensul prezentarii publice a concluziilor desprinde in urma acestor dezbateri, va rog domnule ministru sa precizati care va fi modalitatea prin care varianta finala a Masterplanului General de Transport va fi asumata de catre Guvern pentru a deveni un program operational? Care sunt variantele de lucru pe care Guvernul le are in vedere, exista premisele ca acest Masterplan sa fie aprobat printr-o hotarare de Guvern sau prin lege?”, se arata in documentul semnat de Razvan Mironescu si adresat ministrului Ioan Rus.

Deputatul Mironescu a precizat ca asteapta raspunsurile in scris.

Mondo News iti recomanda si: RAZVAN MIRONESCU: IN MOD NORMAL, ELECTORATUL DE DREAPTA AL DOMNULUI TARICEANU SE INDREAPTA CATRE KLAUS IOHANNIS