DEZASTRU la simularea EVALUARII NATIONALE: Peste 30% dintre elevi au obtinut medii sub 5

Un numar de 50.920 de elevi de clasa a VIII-a reprezentand 30,58% au obtinut medii peste 5 la simularea Evaluarii Nationale, a informat vineri Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, printr-un comunicat de presa.

“La nivel national, 50.920 de elevi (30,58%) au obtinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluarii Nationale pentru elevii claselor a VIII-a”, se arata in comunicat.

Potrivit aceleiasi surse, procentul notelor peste 5 la simularea Evaluarii Nationale sustinuta de elevii claselor a VIII-a este de 60,54% la proba de Limba si literatura romana, iar la matematica de 32,60%.

Rata de prezenta s-a situat la 90,71%: din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 169.632 de elevi au participat la toate probele.

“In ceea ce priveste rezultalele pe discipline, se constata ca procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenta de 90,71%) la proba de Limba si literatura romana, respectiv 32,60% (prezenta de 90,20%) la matematica”, afirma MENCS.

CITESTE SI: REZULTATE SIMULARE NATIONALA 2016 

La proba de Limba si literatura materna, din 10.170 de elevi prezenti, circa 76% au reusit sa obtina note peste 5.

Pe transe de medii, se inregistreaza urmatoarea situatie statistica: 22.422 de medii intre 5 si 5,99, 19.109 medii intre 6 si 6,99, 15.985 de medii intre 7 si 7,99, 11.989 de medii intre 8 si 8,99, 3.850 de medii intre 9 si 9,99, respectiv 7 medii de 10.

Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au inregistrat in Capitala — 46,29% (rata prezenta — 90,10%), urmata de Braila — 42,42% (rata prezenta — 76,61%) si Cluj — 40,62% (rata prezenta — 91,37%).

Cele mai mici note s-au inregistrat in judetele Vaslui — 19,32%, Calarasi — 21,78% si Botosani — 21,95%. In aceste judete prezenta a fost, in medie, de aproximativ 90%.

MENCS reaminteste ca rolul simularilor, atat la evaluarea nationala, cat si la bacalaureat, este unul reglator, in sensul identificarii de catre elevi, profesori si parinti, a nivelului real de pregatire atins pana la momentul testelor pentru ca, mai apoi, sa se poata stabili planuri remediale individuale.

Ministerul Educatiei solicita inspectoratelor scolare judetene masuri remediale adecvate, in vederea unei mai bune pregatiri a elevilor din clasa a VIII-a.

Printre aceste masuri se numara realizarea unei diagnoze clare a situatiei la nivelul fiecarui judet/ al fiecarei scoli, analiza, in cadrul sedintelor cu directorii, a rezultatelor obtinute de fiecare scoala, la simularea evaluarii nationale, alaborarea de catre fiecare scoala a graficului de pregatire a elevilor pentru examenul de evaluare nationala si monitorizarea actiunilor stabilite, de catre inspectoratul scolar, analiza rezultatelor in cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice si al consiliilor profesorale, implementarea unui program de pregatire suplimentara, in regim gratuit, in cadrul scolii, dupa orele de curs.

Alte masuri se refera la personalizarea traseului de invatare pentru elevii cu probleme deosebite care au obtinut rezultate slabe la simularea evaluarii nationale, efectuarea temelor diferentiate pentru asigurarea individualizarii invatarii.

Totodata, Ministerul Educatiei anunta inspectii scolare de specialitate la nivel national, care se vor desfasura pe toata perioada de dinaintea evaluarilor nationale si vor urmari aplicarea planurilor remediale la nivelul unitatilor de invatamant. Aceste inspectii vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS si de cei din inspectoratele scolare.

Pe de alta parte, Ministerul Educatiei a solicitat Institutului de Stiinte ale Educatiei (ISE) o analiza riguroasa a rezultatelor obtinute la simularea EN VIII, astfel incat diagnoza rezultata la nivel national sa conduca la politici publice destinate imbunatatirii situatiei elevilor din invatamantul gimnazial.

 Sursa foto: dcnews