DIESELGATE: Alti sapte PRODUCATORI AUTO acuzati ca ar DEPASI EMISIILE DE POLUARE

Noile masini DIESEL de la producatorii auto, inclusiv RENAULT, NISSAN HYUNDAI, CITROEN, FIAT, JEEP si VOLVO ar produce mai multe EMISII cand sunt testate in CONDITII REALE DE CONDUCERE, conform datelor publicate de Automobil Clubul German (ADAC), transmite site-ul business-reporter, citat de Agerpres.

Numai un sfert din cele 79 de modele diferite testate de ADAC si-au indeplinit performantele oficiale la testele existente la nivelul UE, conform informatiilor aparute in publicatiile britanice ‘Guardian’si ‘Independent’. Rezultatele arata ca Volvo S60, Espace Energy Renault, Jeep Renegade si X-Trail Nissan AU DEPASIT DE PESTE 10 ORI limitele legale din Europa pentru OXID DE AZOT.

Reinhard Kolke, responsabil tehnic la ADAC, a declarat pentru ‘Guardian’: ‘Daca toate masinile ar fi INDEPLINIT CERINTELE (privind limitele legale din Europa pentru oxid de azot), am fi rezolvat cele mai grave efecte la adresa SANATATII. Fiecare consumator are dreptul sa se astepte ca toti producatorii auto sa respecte limitele dar inca se depasesc aceste limite’.

ADAC a testat modelele diesel conform standardelor europene apoi a comparat rezultatele cu Procedura Mondiala de Testare a autovehiculelor usoare (WLTC) care se crede ca ar reprezenta conditii mai realiste de conducere.

CITESTE SI: SCANDALUL VOLKSWAGEN: 105.000 MASINI AFECTATE IN ROMANIA

Un purtator de cuvant al NISSAN a declarat: ‘Putem confirma fara nici o indoiala ca RESPECTAM REGLEMENTARILE PE TOATE PIETELE’, in timp ce un purtator de cuvant al RENAULT a precizat: ‘Grupul INDEPLINESTE TOATE REGLEMENTARILE si prevederile legale din pietele in care opereaza. Vehiculele nu sunt echipate cu dispozitive care modifica rezultatele testelor’.

‘HYUNDAI MOTOR RESPECTA REGLEMENTARILE si metodele de testare din fiecare regiune unde vinde masini, inclusiv in Europa’, a afirmat, la randul sau, un purtator de cuvant al grupului sud-coreean.

Reprezentantii Citroen, Fiat si Jeep nu au comentat informatiile.

Grupul auto german VOLKSWAGEN este implicat in prezent intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

Sursa foto: volan