Directorul TAROM, CHRISTIAN HEINZMANN, si-a dat DEMISIA. Reactia oficialului. UPDATE

Directorul general al TAROM, CHRISTIAN HEINZMANN, si-a dat DEMISIA in urma cu cateva minute. HEINZMANN a declarat pentru jurnalistii de la Newsro ca nu va participa la ultima sedinta a Consiliului de Administratie al TAROM, programata in aceasta seara, deoarece “indepartarea mea este o EXECUTIE!”.

Belgianul CHRISTIAN HEINZMANN, managerul privat al TAROM, a fost suspendat, vineri, din functia de manager de resurse (accountable manager), iar Consiliul de Administratie se va reuni din nou, pe 22 martie, sa analizeze activitatea sa in fruntea companiei, urmand a lua o decizie privind continuarea sa la carma operatorului aerian national. 

Consiliul de Administratie va avea la dispozitie, in analiza sa, un Raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, in urma unei anchete derulate de la inceputul anului.  Raportul Corpului de Control de la Transporturi, facut public luni, este unul extrem de critic si dur fata de actuala conducere si pune in carca ei toate deficientele din companie.

Raportul sustine ca indicatorii prevazuti in Bugetul de Venituri si Cheltuieli aprobat pentru anii 2014 si 2015 nu au fost realizat, desi recunoaste ca potrivit “documentelor prezentate, teoretic indicatorii respectivi au fost realizati in anul 2014 si nerealizati in 2015”, dar aduce in discutie evolutia pretului combustibililor in ultimii ani. “(… ) daca nu se tine cont de evolutia favorabila a pretului petrolului in anii mentionati, se constata ca practic pierderile au crescut fata de nivelul aprobat prin BVC”.

Corpul de Control sustine ca bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2015 nu a fost fundamentat pe baze reale pentru ca, desi “se cunostea faptul ca la sfarsitul anului 2015 o aeronava detinuta in leasing de Tarom va fi returnata proprietarului si ca implicit acest demers presupunea anumite costuri, acestea nu au fost prevazute in buget decat la un nivel mai mic. Pe langa acestea au mai fost si alte cheltuieli neprevazute in bugetul pe 2015, fapt ce a dus la depasirea subcapitolului ‘Alte cheltuieli de exploatare’ cu suma de 68.599.520 lei”.

“Nerespectarea prevederilor Codului Muncii si ale Regulamentului Intern in ceea ce priveste intocmirea pontajelor si evidenta prezentei personalului Directiei Tehnice:

– condicile de prezenta nu reflecta situatia reala a orelor lucrate (nu sunt semnate si nu se mentioneaza nimic in cazul lipsei personalului, nu se mentioneaza orele de venire si plecare);

– foile colective de prezenta (pontajele) pentru personalul care lucreaza in ture evidentiaza orele suplimentare prin raportare la norma de timp aferenta  programului normal de lucru de 8 ore, fapt ce conduce la acumularea unui numar mult mai mare de ore suplimentare.

Acest aspect conduce la acordarea de ‘recuperari’ fara baza reala si in plus la crearea unei false probleme a lipsei de personal.

– foile colective de prezenta nu reflecta orele lucrate efectiv in conformitate cu condicile de prezenta – sunt trecute ‘prezent’ persoane care in condica apar ‘recuperare’ si mai mult, sunt trecute ‘prezent’ la program de tura acumuland in acest fel noi ore suplimentare si ore de noapte, in conditiile in care persoanele respective stau acasa. De asemenea au fost constatate cazuri in care, persoane care in foile colective figureaza ‘prezent’, au calatorit in strainatate in aceeasi perioada, cu curse ale Tarom.

– conform foilor colective de prezenta, nu se respecta prevederile referitoare la perioada de repaus zilnic, saptamanal si anual”.

Potrivit Raportului, la nivelul companiei nu au fost respectate procedurile de angajare si de recrutare, si enumera cateva situatii:

“- Acordarea, la angajare, a unor salarii discriminatorii raportat la nivelul salariilor celorlalti salariati Tarom, fara a se tine cont de nivelul si responsabilitatile postului si nici de nivelul de salarizare existent in companie pentru posturi similare.

– Neangajarea de personal corespunzator numarului si specializarii personalului plecat din companie (ca urmare a iesirii la pensie si plecari voluntare).

– Toate deficientele constatate legate de angajarea personalului, de salarizarea acestuia precum si lipsa unei grile de salarizare unice au condus la grave dezechilibre salariale si demotivari ale personalului cu vechime.

– Pe fondul acestor nemultumiri, peste care s-a suprapus esuarea negocierilor privind incheierea unui nou CCM (incheiat abia in 2015), s-a creat o relatie tensionata intre angajator si sindicate, soldate cu anularea unora dintre cursele prevazute in Programul de Operare al companiei”.

Analiza Corpului de Control sustine ca “deficientele mentionate la punctele de mai sus, au condus la inregistrarea unui numar foarte mare de curse anulate sau intarziate, cu consecinte negative asupra bugetului companiei – diminuarea veniturilor din exploatare si plata unor despagubiri in valoare de cca.1 milion de USD”.

Totodata, raportul sustine ca nu au fost implementate toate actiunile prevazute in Planul de management intocmit de directorul general si, printre altele, acuza ca nu au fost demarate masuri pentru armonizarea flotei de avioane.

In plus, raportul acuza ca “lipsa stabilirii unor responsabilitati clare a condus la crearea unui climat tensionat si o comunicare defectuoasa intre compartimente”

Vom reveni cu amanunte.

Sursa foto: realitatea