“S-a inlocuit masura arestului la domiciliu cu masura CONTROLULUI JUDICIAR pentru REMUS TRUICA si PRINTUL PAUL, s-a mentinut masura controlului judiciar pentru celelalte persoane implicate in dosar si s-a respins propunerea de arestare pentru Tal Silberstein, Benyamin Steinmetz si Moshe Agavi”, a declarat, pentru AGERPRES, purtatorul de cuvant al Curtii de Apel Brasov, judecatorul Razvan Dicu.
Sedinta in Camera Preliminara a inceput vineri la ora 12,00 si s-a incheiat la ora 16,30, iar pronuntarea magistratilor a avut loc doua ore mai tarziu. Inainte de intrarea in sedinta, avocatul PRINTULUI PAUL, Liviu Turcu, a declarat ca se asteapta la o masura preventiva mai blanda.
Intrebat cand va incepe efectiv procesul in acest dosar, sursa citata a explicat ca mai dureaza pana va incepe pentru ca deocamdata sunt in procedura de Camera Preliminara si acest lucru poate sa dureze foarte mult avand in vedere numarul mare de inculpati in dosar.
“Sunt multe cereri si exceptii. Sunt multe nereguli facute aici si urmeaza de acum sa le lamurim pe toate, si pentru asta imi este foarte greu sa estimez un timp. Cred ca poate sa dureze si un an, va spun sincer, procedura pe Camera Preliminara, avand in vedere ca vine si perioada de vara si termenele vor fi mai lungi, cu siguranta pana la toamna nu se vor termina aceste lucruri pentru ca sunt multe termene, exceptii, multe nereguli, sunt foarte multe abuzuri din punctul meu de vedere savarsite in acest dosar. Ia spuneti-mi ce parere aveti. Exista vreo sansa ca dumneavoastra daca incheiati vreun contract de cesiune sa savarsiti vreo infractiune? Faptul ca ati incheiat un contract de cesiune, gata, trebuie sa stati cu frica in san ca vine si va aresteaza cineva? Este inadmisibil asa ceva. Si cum sa vii sa invoci in acuzare o decizie din anul 1941 data de regimul fascist. Si asta sta la baza acuzarii? Pai ce facem acum? In zilele noastre noi legiferam actele si deciziile regimului fascist si avem impresia ca suntem in democratie? Si pe baza asta il acuzam pe Printul Paul si spunem ca nu avea dreptul sa mosteneasca? Ce vorbesti? Cum nu avea dreptul sa mosteneasca?”, a afirmat avocatul Printului Paul, punctand ca dosarul este plin de neregului si o sa se vada pe parcurs, dupa procedurile in Camera Preliminara.
PRINTUL PAUL a declarat ca a realizat si el ca este multa dezinformare in dosar, dar a adaugat ca are incredere ca instanta va lamuri toate problemele.
Dupa pronuntarea magistratilor, avocatul lui REMUS TRUICA, Bogdan Cimbru, a declarat la iesirea din instanta. “In ceea ce-l priveste pe Remus Truica, masura CONTROLULUI JUDICIAR este suficienta. Nu exista temeiuri care sa conduca la o masura de gravitatea arestului preventiv la acest moment procesual, urmand etapa de Camera Preliminara si etapa cercetarii judiciare”, a spus avocatul.
PRINTUL PAUL s-a aratat multumit de schimbarea masurii preventive din arest la domiciliu cu controlul judiciar, afirmand ca va fi si mai multumit cand se va realiza ca nu este vinovat de loc. REMUS TRUICA si PRINTUL PAUL s-au aflat in arest la domiciliu din luna decembrie 2015.
Omul de afaceri REMUS TRUICA, PRINTUL PAUL, Dan Andronic, au fost trimisi in judecata, in urma cu doua zile, de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie, alaturi de alte persoane, in dosarul “Ferma Baneasa”. REMUS TRUICA este acuzat de constituire de grup infractional organizat, trafic de influenta si spalare de bani, ambele in forma continuata, complicitate la abuz in serviciu si dare de mita, iar Printul Paul, pentru cumparare de influenta si spalare de bani, ambele in forma continuata.
Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?