Pledoariile finale in dosarul privatizarilor strategice se reiau vineri, audierile de la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICC) fiind intrerupte, miercuri noaptea, dupa mai bine de 15 ore in care au fost ascultati avocatii unora dintre inculpati si procurorul DIICOT, scrie Mediafax.
In continuare, vineri, vor fi ascultati ultimii trei avocati, iar inculpatii vor sustine ultimul cuvant, dupa care instanta va ramane in pronuntare.
Magistratii unui complet de cinci judecatori ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ) dezbat apelurile din dosarul privatizarilor strategice, facute atat de DIICOT, cat si de inculpati impotriva deciziei unui complet de trei judecatori de la aceeasi instanta. Procurorul DIICOT a cerut luni, la instanta suprema, pedepse cu executare pentru toti inculpatii din dosarul privatizarilor strategice, orientate spre maximum special prevazut de lege, si sporuri de pedeapsa pentru Donciu si Mucea, aratand ca unele dintre infractiuni au fost comise de catre acestia in forma continuata.
CITESTE SI: Codrut Seres si Zsolt Nagy sub control judiciar. Kerekes, arestat preventiv in lipsa
In 8 decembrie, instanta suprema a amanat pentru 17 decembrie judecarea dosarului privatizarilor strategice, din cauza ca Gabor Kerekes, arestat in Germania in vederea extradarii, nu a fost adus inca adus in tara si nu a fost indeplinita procedura de citare in cazul acestuia. Gabor Kerekes este reprezentat de un avocat la acest proces, iar
decizia in cazul lui se va lua in lipsa sa.
La fondul dosarului, fostul ministru al Economiei Codrut Seres (FOTO) a fost condamnat, in 3 decembrie 2013, de instanta suprema, la sase ani de inchisoare cu executare, pentru tradare prin transmitere de secrete. Zsolt Nagy, fost ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, a primit o pedeapsa de cinci ani de inchisoare cu executare, pentru aderare la un grup infractional. Consultantul international Vadim Benyatov a fost condamnat la zece ani de inchisoare cu executare, pentru spionaj.
CITESTE SI: Codrut Seres, condamnat la patru ani de inchisoare cu executare, in dosarul “Hidroelectrica”. UPDATE
Stamen Stanchev a primit cea mai mare pedeapsa din dosar, respectiv 11 ani de inchisoare pentru spionaj, precum si patru ani si zece luni pentru initierea si sprijinirea unui grup infractional organizat. Daca pedeapsa ramane definitiva, Stanchev va sta in detentie 11 ani.
Sursa foto: adevarul.ro
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani…cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi. Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au tesut noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători. Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii. În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni Rachila, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu. Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”