DRAGNEA NU POATE FI PREMIER! CCR a respins ca inadmisibila cererea Avocatului Poporului

CCR va dezbate, joi, pentru a cincea oara in decurs de 2 luni, timp in care amanat de 4 ori o decizie, Legea care ii interizice liderului PSD Liviu Dragnea sa faca parte din Guvern. Astfel, Avocatul Poporului a atacat, pe 5 ianuarie, la CCR, Legea care nu ii permite lui Liviu Dragnea sa fie membru al Guvernului.

UPDATE: Judecatorii Curtii Constitutionale au decis ca solicitarea Avocatului Poporului a fost respinsa ca fiind inadmisibila, informeaza postul de televiziune Digi24. Astfel, legea nu va fi schimbata, ci va ramane in aceeasi forma, iar persoanele judecate penal nu vor putea face parte din Guvern.

STIRE INITIALA

CCR a luat in dezbatere aceasta exceptie de neconstitutionalitate, pentru prima data, in 7 martie. Desi judecatorii CCR au dezbatut pe marginea exceptiei de neconstitutionalitate de fiecare data, nu au reusit sa se puna de acord si sa transeze prin vot in favoarea uneia sau a alteia dintre solutii, astfel incat speta a fost amanata pentru 21 martie, apoi pentru 4 aprilie, ulterior pentru 27 aprilie iar acum pentru 4 mai. Dupa prima amanare, presedintele CCR Valer Dorneanu a declarat ca judecatorii Curtii au simtit nevoia sa „aprofundeze mai bine cauza”. „Cauza a fost amanata. Am dat termen pe 21 martie. Nu am reusit sa ajungem la o solutie. Am simtit nevoia sa aprofundam mai bine cauza si sa analizam cea mai buna dintre variantele care s-au discutat astazi, care sunt mai multe”, a precizat presedintele CCR, Valer Dorneanu, in data de 7 martie.

El a spus ca nu au existat presiuni politice nici in aceasta speta, nici in altele si ca s-au evocat mai multe variante de decizie, „intr-un fel, in altul”. „Propria practica a CCR se va gasi in solutia finala. Bineinteles ca am pornit si de la practica noastra, si de la CEDO si am avut un material documentar de la foarte multe tari din Europa cu privire la modul cum reglementeaza aceasta problema si am avut si literatura juridica si de toate”, a mai spus Dorneanu.

Dorneanu a declarat, insa, dupa a doua amanare, cea din 21 martie, ca solutia privind exceptia la Legea 90/2001 este „cea mai grea solutie” pe care au avut-o de dat judecatorii CCR. „E cea mai grea solutie pe care am avut-o de dat pana acum pentru ca problemele sunt mai ales de apreciere politica”, a spus Dorneanu. Intrebat de ce spune ca e cea mai grea solutie, presedintele CCR a raspuns: „Asa am simtit-o noi, pentru ca nu am putut ajunge pana acum la o solutie”.

CCR a mai avut in discutie acest subiect in sedintele din 7 martie, 21 martie si 4 aprilie, in urma unei sesizari primite din partea Avocatului Poporului. La data de 7 martie, magistratii CCR au amanat pronuntarea pentru 21 martie 2017, iar Valer Dorneanu a explicat ca nu s-a putut ajunge la o solutie si ca judecatorii CCR au nevoie de o analiza aprofundata asupra sesizarii Avocatului Poporului.

“S-a amanat pentru 4 aprilie, pentru ca nu am reusit sa ajungem la o solutie. E nevoie de mai mult studiu. S-au avansat pana acum mai multe solutii, care niciuna dintre ele nu intrunea o majoritate decizionala si atunci acum ne-am cam apropiat de doua variante care vor fi posibil de ajuns la o concluzie cu ele. E cea mai grea solutie pe care am avut-o de dat pana acum, pentru ca problemele sunt mai ales de apreciere politica”, a explicat presedintele CCR, Valer Dorneanu, dupa sedinta din 21 martie.

Sesizarea a fost facuta la inceputul lunii ianuarie de Victor Ciorbea, la o zi dupa ce Guvernul Grindeanu a depus juramantul la Palatul Cotroceni.

CCR a fost sesizata in legatura cu articolul 2 din Legea 90 / 2001, care este urmatorul: “Pot fi membri ai Guvernului persoanele care au numai cetatenia romana si domiciliul in tara, se bucura de exercitiul drepturilor electorale, nu au suferit condamnari penale si nu se gasesc in unul dintre cazurile de incompatibilitate prevazute la art. 4 alin. (1) “.

Avocatul Poporului a semnalat, printre altele, lipsa de coerenta legislativa in stabilirea unor criterii de integritate clare, obiective si general valabile pentru ocuparea functiilor apartinand celor trei puteri organizate in cadrul democratiei constitutionale, aspect de natura sa aduca atingere principiului echilibrului puterilor in stat.

Sursa foto: adevarul