Dupa 24 de ani ARMATA isi face un TRANSPORTOR BLINDAT NOU la o FABRICA din ROMANIA

Anul acesta ARMATA ROMANA ar putea beneficia de un nou TRANSPORTOR BLINDAT, care ar urma sa fie produs la AUTOMECANICA MORENI dupa ani de zile de cand in fabrica nu s-a mai realizat nimic pentru MApN din lipsa banilor. Masina de lupta ar putea fi produsa de AUTOMECANICA MORENI in colaborare cu o companie straina importanta in acest domeniu, informeaza TVR.

Aproape un an au durat negocierile, dar Compania Nationala Romarm discuta acum cu trei mari companii din spatiul euro-atlantic care ar putea sa produca masina de lupta in fabrica AUTOMECANICA MORENI. Partea romana a insistat ca TRANSPORTORUL BLINDAT sa fie construit la Moreni pentru a relansa industria de aparare, pe langa conditiile tehnice legate de performanta vehiculului de lupta.

CITESTE SI: SCANDALUL DEZINFECTANTILOR: ARMATA ROMANA A FOLOSIT PRODUSE HEXI PHARMA PENTRU SOLDATII RANITI IN TEATRELE DE OPERATIUNI

Acum cinci ani, MApN a semnat un contract cu fabrica de la Moreni pentru ca viitorul TRANSPORTOR BLINDAT sa fie 100% romanesc. Angajatii de la Moreni au inceput proiectarea si acum doi ani au facut teste in poligon. Problema este ca lipsa fondurilor a dus la imposibilitatea fabricarii unei masini 100% romanesti, asa ca cea mai buna varianta este parteneriatul cu o firma internationala.

AUTOMECANICA MORENI a fost infiintata in 1969 si producea TRANSPORTOARE BLINDATE amfibii pe roti cu tractiune 4×4, 6×6 si 8×8. In 1990 in fabrica lucrau 4.500 de persoane, in timp ce in 2006 numarul acestora a scazut la 400.

In 2015, unitatea din Moreni a cedat 14 hectare de teren catre Parcul Industrial Moreni, care s-a dezvoltat destul de mult, producand la capacitate maxima, in timp ce AUTOMECANICA MORENI abia primea cateva comenzi civile. Constantin Bucuroiu, fost lider de sindicat in Parcul Industrial Moreni, a spus ca decizia s-a dovedit a fi una foarte buna.

CITESTE SI: MAPN DISCRIMINEAZA FEMEILE! MOTIVELE SUNT HALUCINANTE

“Cand noi nu producem pentru Ministerul Apararii Nationale din 1992 si pe poarta fabricii nu ies transportoare, este bine ca s-a intamplat asa, pentru ca altfel ar fi ajuns o sursa de fier vechi si de caramida”, a spus Bucuroiu, in 2015, intr-un interviu acordat ziarului Jurnal de Dambovita. La momentul declaratiei, Bucuroiu era secretar national pe probleme de securitate si aparare la Sindicatul “Solidaritatea Metal”.

Sursa foto: jurnalul