Ministrul Apararii Nationale, Mircea Dusa, a precizat duminica ca nu este de acord cu afirmatii de genul celei facute de ambasadorul Rusiei la Copenhaga referitoare la consecintele unei eventuale participari a statului scandinav la sistemul antiracheta al NATO.
Prezent la Campia Turzii, unde a participat la o demonstratie in cadrul unui exercitiu comun al militarilor americani si romani, ministrul a subliniat, ca raspuns la cererea jurnalistilor de a comenta declaratiile ambasadorului rus, ca sistemul antiracheta de la Deveselu este unul defensiv, informeaza Agerpres.
CITESTE SI: BOGDAN AURESCU, REACTIE la AMENINTARILE RUSIEI: Este INADMISIBIL
“Deja ministrul de Externe a luat o pozitie pe aceasta declaratie a unui ambasador rus. Sigur, nu suntem de acord cu asemenea declaratie. Inca o data, precizez si eu ca sistemul antiracheta de la Deveselu este un sistem defensiv care vizeaza apararea antiracheta a tarilor NATO“, a spus Mircea Dusa.
Ministrul roman de externe Bogdan Aurescu si-a exprimat sambata seara, intr-o postare pe Twitter, deplina solidaritate cu Danemarca in contextul afirmatiilor ambasadorului rus la Copenhaga privind consecintele unei eventuale participari a statului scandinav la sistemul antiracheta al NATO, si a subliniat ca amenintarea de a utiliza forta impotriva unui stat NATO este inadmisibila.
CITESTE SI: AMENINTARE DURA din partea RUSIEI: Toate tarile participante la SISTEMUL ANTIRACHETA vor fi TINTE
Ambasadorul Rusiei in Danemarca a avertizat sambata statul scandinav sa nu se alature sistemului antiracheta al SUA si NATO, pe care Moscova il considera o amenintare, relateaza DPA.
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…
Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut , directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana. Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor. Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”