Edilul general RAZVAN SAVA despre cele mai fierbinti subiecte in care este implicata PRIMARIA CAPITALEI. UPDATE

Primarul general interimar RAZVAN SAVA discuta, la aceasta ora, cu cititorii Hotnews despre numeroasele probleme cu care se confrunta din momentul preluarii institutiei. In continuare va vom reda cele mai interesante intrebari si raspunsuri din timpul dialogului on-line al edilului RAZVAN SAVA cu cetatenii, dialog intermediat de jurnalistii de la Hotnews:

1. De ce PMB nu respecta deciziile judecatoresti definitive privind demolarea Cathedral Plaza, sistarea lucrarilor la pod Ciurel si anularea definitiva a PUZ Ciurel-A1 ?

RAZVAN SAVA: La acest moment nu exista nicio decizie de instanta de demolare a Cathedral Plaza. In plus, exista in instanta o solicitare a proprietarului de a-si autoriza cladirea, lucru care a suspendat orice actiune in justitie.  La sistarea lucrarilor la Pod Ciurel, nu exista o hotarare definitiva data de instanta. Se lucreaza pe autorizatia de construire eliberata pe PUZ Sector 6. Se lucreaza pe PUZ coordonator sector 6. Referitor la autorizatie, in prima instanta au avut castig de cauza, dar noi am facut apel. Eu zic ca actuala administratie, de la 1 decembrie de cand am intrat in mandat, a dovedit transparenta: am publicat contractele pe site, am facut public bugetul, am invitat cetatenii sa ne spuna opiniile. Pentru prima data in istoria administratiei Bucuresti, bugetul a fost adoptat in luna februarie. Pana acum el era adoptat in luna aprilie, dupa lungi discutii si lupte politice. Prioritatea administratiei Razvan Sava este de a finaliza acest pasaj. 

2. Cine plateste pentru pierderea fondurilor europene de la pasajul Piata Sudului ? 

RAZVAN SAVA: Deocamdata presiunea este creata pe bugetul PMB. Deja am demarat actiuni pentru identificarea celor care au dus la pierderea fondurilor europene si recuperarea daunelor si prejudiciilor de la vinovati.

3.  Care este situatia PMB in acest moment? Mai exact, ce ati gasit cand ati preluat aceasta functie, ati facut un audit sa vedeti ce s-a intamplat, ati sesizat autoritatile competente pentru problemele gasite (sunt convins ca ati gasit destule), mai aveti de verificat etc?

RAZVAN SAVA: Situatia in acest moment este dezastruoasa pentru ca administratia Oprescu a fost o administratie opaca, nu slujea interesele cetatenilor si banul public era risipit pe lucrari megalomanice si plantari de panselute. S-a demarat un audit intern, asteptam rezultatele si in paralel am prevazut bani in buget pentru demararea unui audit extern. Am gasit pornind de la problemele RADET, RATB, probleme de infrastructura rutiera pana la pierderea fondurilor europene.

4. Cat de mult se implica PMB in dezvoltarea ecologica a orasului, cunoscut fiind faptul ca spatiul verde alocat fiecarui cetatean este sub valorea recomandata si scade in fiecare an?

RAZVAN SAVA: Depunem toate eforturile pentru a accesa fondurile pe eficienta energetica.  Se fac teste pentru reducerea poluarii. Pentru acest lucru avem si finantare de la UE pentru a testa solutii.

5. Ce se mai aude cu “Delta” din zona Vacaresti, cand va fi declarata intr-un final zona protejata cu tot ce implica acest statut?

RAZVAN SAVA: In 2015, CGMB a votat proiectul de hotarare prin care se solicita sa declare Delta Vacaresti zona protejata. Asteptam de la Ministerul Mediului rezolvarea cat mai urgenta a situatiei.

6. De ani buni starea carosabilului e din ce in ce mai proasta si lucrari decente de reabilitare au cam lipsit. Nici cu carpelile nu stam prea bine. In alte tari o groapa raportata a doua sau a treia zi e astupata. La noi dureaza ani. Vom intra si noi spre normalitate?

RAZVAN SAVA: Inca o data se dovedeste incapacitatea administratiei Oprescu de a gestiona si rezolva problemele cu care se confrunta locuitorii Bucurestiului. Suntem in masura sa spunem ca la jumatatea lunii aprilie se vor desemna firmele care au contractele de reparatie pe cele 400 de strazi care sunt la Administratia Strazilor.

7. Ce masuri se vor lua pentru a facilita transportul pietonal (la picior)? Nu avem loc sa trecem de masinile parcate pe trotuar! Am vazut parinti ce merg cu carucioarele pe carosabil deoarece nu este loc pe trotuar! 

RAZVAN SAVA: Masurile sunt cele prevazute in PIDU unde centrul va fi redat pietonilor si biciclistilor.

8. De ce nu se creează banda separata pentru Transport public? 

RAZVAN SAVA: Este in derulare un studiu de trafic pentru a stabili benzile unice pentru transportul in comun.

9. De ce de atata timp nu s-au alocat banii pentru infrastructura de biciclete?

RAZVAN SAVA: In decembrie s-a semnat o conventie cu Ministerul Mediului prin care Primariei i se aloca aproximativ 10 milioane de euro, se vor face aproximativ 100 km de piste pentru biciclete. Aceste piste sunt corelate si cu planul de mobilitate urbana durabila. Suntem in faza de actualizare a indicatorilor tehnico-economici ai SF-ului.

10. Consider ca plimbarea cu auto personal in oras este un privilegiu si nu un drept. Ce masuri preconizati pentru descurajarea utilizarii automobilului personal in oras?

RAZVAN SAVA: Pentru descurajarea automobilului avem acel plan integrat de dezvoltare urbana care s-a votat la inceputul anului si in care zona de centru devine practicabila atat pietonilor cat si biciclistilor si mai putin acesibila autoturismelor. Sunt prevazute 6 parcari unde posesorii de autoturisme pot sa isi parcheze masina in siguranta.

Vom reveni.

Sursa foto si text: hotnews