UPDATE. REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2013. REZULTATE DE LA Ministerul Educatiei

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2013. Elevii si parintii pot verifica modul de solutionare a exercitiilor Ministerul Educatiei a publicat varianta de subiect si baremul de rezolvare de la proba de Matematica din cadrul examenului de Evaluare Nationala 2013 (Capacitate 2013). Profesorii atrag atentia ca exista o eroare in baremul publicat joi dupa-amiaza de minister, scrie Adevarul.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2013. Reprezentantii inspectoratului scolar al Capitalei si cei ai ministerului sustin insa ca baremul este doar un model si este posibil ca elevii sa nu fie depunctati.

”Nu cititi corect baremul. La inceput de tot este scris foarte clar ca – pentru orice solutie corecta, chiar daca este diferita de cea din barem, se acorda punctajul corespunzator -, asadar nu e nicio eroare”, au explicat pentru adevarul.ro reprezentantii Centrului National de Evaluare si Examinare, cei care construiesc subiectele si baremele de corectare pentru examenele nationale.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2013. Pe de alta parte, un alt profesor de matematica, Adrian Manu, de la Colegiul National „Grigore Moisil“ din Capitala, sustine ipoteza lansata de colega sa de catedra si ii contrazice ferm pe oficiali.

„Este gresit baremul, pentru ca in rezolvarea exercitiului nu il intereseaza pe elev cate mere are Calin, cerinta spune clar ca trebuie sa afle cate mere are Ana. Intr-o problema nu esti obligat sa rezolvi totul, ci numai ceea ce ti se cere“, a spus profesorul Manu.

UPDATE 17.15: Cerinta-problema putea fi rezolvata in mai multe moduri, unul dintre ele, prezentat chiar joi dimineata in emisiunea Adevarul Live, arata cum se poate ajunge la raspunsul din cerinta (cate mere are Ana) fara a fi nevoie sa afli inainte cate mere are Calin, solutie care primeste 3 puncte din 5 in baremul ministerului.

Iata eroarea din baremul de corectare publicat de Ministerul Educatiei pentru Evaluarea Nationala 2013, proba la Matematica.

Dupa baremul ministerului, problema data putea fi rezolvata astfel: Fie a=cate mere are Ana, b=cate mere are Bogdan si c=cate mere are Calin. a+b=7 a+c=8 a+b+c=12 Rezulta ca c=12-7, deci c=5 (Calin are 5 mere) Mai departe, daca a+c=8, iar c=5, rezulta ca a=8-5=3 (Ana are 3 mere)

UPDATE 16.50: Stelian Fedorca, consilier pe preuniversitar in Ministerul Educatiei si fost secretar de stat, sustine ca ”este exclus ca la matematica sa nu fie punctata o solutie buna, fiindca nu este ceva relativ, iar baremul este doar orientativ”.

In cazul exercitiului-problema exista chiar patru variante de rezolvare, daca se lucreaza cu necunoscute, a explicat pentru adevarul.ro oficialul, profesor de matematica de asemenea. ”Nu este o eroare in barem, fiindca acesta este doar un sprijin pentru profesori, astfel incat corectura sa fie unitara, altfel profesorii ar imparti punctele cum considera de cuviinta si nu ar fi echitabil”, a mai spus Fedorca. Oficialul a adaugat ca ”o eroare de barem ar insemna sa nu iasa numarul de puncte la sfarsit”, adica 100 de puncte, iar intr-un astfel de caz, Comisia Nationala de Evaluare si Examinare, care face subiectele si baremul, trebuie sa vina cu o precizare, cum a fost cazul anul trecut la proba de la Romana.

UPDATE 16.11: “Solutia din barem nu este impusa, este un model. Profesorii se ghideaza doar dupa barem, dar atata timp cat elevii au rezolvat corect exercitiul nu au cum sa nu le dea punctajul mentionat. La problema sesizata, se afla intai cate mere are Calin inainte sa se ajunga la cate mere are Ana. Punctajul este defalcat, deci daca ai determinat cate mere are Ana, prin demonstratie, nu direct, atunci primesti punctajul maxim”, a explicat pentru adevarul.ro Liliana Toderiuc, inspector general adjunct la Inspectoratul scolar din Bucuresti, de asemenea profesor de matematica.

UPDATE 16.05: Absolventii de clasa a VIII-a au dat joi, 27 iunie, ultima proba din cadrul Evaluarii Nationale, cea de la Matematica. Baremul de corectare publicat de Ministerul Educatiei este gresit, spun profesorii.

La punctul 3 de la Subiectul al doilea, unde li se da elevilor urmatoarea problema: „Ana si Bogdan au impreuna 7 mere, iar Ana si Calin au impreuna 8 mere. Determinati cate mere are Ana, stiind ca, impreuna, cei trei copii au 12 mere“, baremul de rezolvare puncteaza cu trei puncte cate mere are Calin si cu doua puncte cate mere are Ana, desi in cerinta nu li s-a cerut elevilor sa determine cate mere are Calin.

“Conform baremului, ei puncteaza un pas intermediar care nu a fost cerut de problema. Avand in vedere ca exercitiul se poate rezolva in mai multe moduri, copiii aveau posibilitatea sa ocoleasca raspunsul la intrebarea . Daca avem un profesor la corectarea lucrarilor care nu rezolva problema inainte si decide sa corecteze testele strict dupa barem, atunci cu siguranta copiii care nu au raspuns cate mere are Calin vor pierde 3 puncte la acesta problema, din 5. Ceea ce este total nedrept pentru ca, repet, problema nu le cere sa afle cate fructe are Calin, ci cate mere are Ana”, a explicat o profesoara de matematica din Bucuresti pentru adevarul.ro. 

Sursa: Adevarul