EVALUARE NATIONALA 2014 CLASA A IV-A: SUBIECTE LA LIMBA ROMANA

EVALUARE NATIONALA 2014 CLASA A IV-A: SUBIECTE LA LIMBA ROMANA

EVALUARE NATIONALA 2014 CLASA A IV-A: Elevii de clasa a IV-a au fost evaluati, miercuri, in premiera. Proba scrisa de limba romana a avut durata de o ora, in care elevii au fost supravegheati de alt cadru didactic decat invatatoarea lor. Mai jos puteti vedea subiectele primite de elevii de clasa a IV-a.

Si elevii claselor a II-a si a VI-a vor fi evaluati anul acesta, tot in premiera. Rezultatele obtinute la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a nu se trec in catalog. Notele la evaluarea elevilor de clasa a VIII-a, in schimb, conteaza la media pentru admiterea in liceu.

EVALUARE NATIONALA 2014: Elevii de clasa a IV-a, care au fost evaluati miercuri la limba romana, au avut de raspuns la 15 intrebari legate de un text de doua pagini adaptat dupa “Lebedele salbatice” de Hans Christian Andersen – varianta I de subiect -, respectiv “O poveste cu…talc” de Minodora Farfara – varianta II.

O parte a elevilor au primit varianta I de subiect, iar ceilalti, varianta II, acestea fiind repartizate, pe randuri, in fiecare clasa, pentru a se evita copiatul.

AFLA AICI DETALII DESPRE EVALUAREA NATIONALA LA CLASA A 2-A, A 4-A SI A 6-A

EVALUARE NATIONALA 2014 : La varianta de subiect cu text adaptat dupa Andersen, elevii au trebuit, printre altele, sa includa in categoria pozitive/negative patru personaje din poveste, sa aleaga, din patru variante, raspunsul corect la mai multe intrebari legate de acelasi text si sa argumenteze ce anume ar schimba la finalul povestii, daca ar face-o, si de ce.

Proba scrisa de limba romana a avut durata de o ora, in care elevii au fost supravegheati de alt cadru didactic decat invatatoarea lor.

Reprezentantii Inspectoratului scolar al Municipiului Bucuresti au precizat, pentru Mediafax, ca prezenta elevilor din Capitala la aceasta proba a fost de 99%. 

EVALUARE NATIONALA 2014: La nivel national, sunt evaluati peste 193.000 de elevi de clasa a IV-a, dintre care 14.000 de elevi din Capitala. Evaluarea nationala a elevilor de clasa a IV-a, o premiera pentru invatamantul romanesc, continua joi si vineri, cu probele de matematica si, respectiv, limba materna (pentru elevii apartinand minoritatilor nationale).

Citeste si: Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa posturi pe perioada nedeterminata

Si elevii claselor a II-a si a VI-a vor fi evaluati anul acesta, tot in premiera. Rezultatele obtinute la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a nu se trec in catalog. Notele la evaluarea elevilor de clasa a VIII-a, in schimb, conteaza la media pentru admiterea in liceu.

EVALUARE NATIONALA 2014  Ministerul Educatiei Nationale (MEN) sustine, intr-un comunicat de presa, ca evaluarile la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a “orienteaza scoala romaneasca pe drumul corect al modernizarii si al cresterii performantei”

“Miercuri, odata cu testarea la Limba romana a elevilor de clasa a IV-a, au debutat, in premiera, evaluarile nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Sensul acestor evaluari il reprezinta, deopotriva, analizarea corecta a sistemului de invatamant si inceputul cresterii performantei scolii romanesti”, mai afirma MEN.

EVALUARE NATIONALA 2014 : Potrivit MEN, introducerea acestor evaluari, prevazute de Legea Educatiei Nationale, ofera un tablou foarte clar legat de nivelul de pregatire al elevilor in diferite momente. “Fiind vorba despre o testare la nivel national, datele obtinute permit realizarea de diagnoze si comparatii mult mai fidele in raport cu cele realizate in urma evaluarilor individuale de la clasa. Dupa aplicarea testelor, vor exista date transversale care vor permite identificarea din timp a problemelor si corectarea lor particularizata, astfel incat, la finalul clasei a VIII-a, performantele sa se imbunatateasca”, s-a mai mentionat in comunicat.

Evaluarile la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a urmeaza modelul testelor internationale, care introduc, de fapt, un sistem de pregatire a elevilor, obisnuindu-i cu examenul de la finalul ciclului gimnazial, arata aceeasi institutie.

Testele aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate si nu pun accent pe memorare si reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza si corela informatiile pe care le-a acumulat pana la un anumit moment, mai precizeaza MEN.