EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE SIMULARE EVALUARE 2014. NOTE

EVALUAREA NATIONALA 2014. SIMULARE EVALUARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Emotii pentru elevii de clasa a VIII-a care sustin, zilele acestea, simularea la EVALUAREA NATIONALA. Testele au inceput, marti, cu cel la Limba si literatura romana, urmand ca miercuri si joi sa se sustina SIMULAREA la Matematica si Limba materna. Rezultatele la SIMULAREA la EVALUAREA NATIONALA vor fi afisate in data de 7 Martie 2014.

VEZI AICI REZULTATELE LA SIMULARILE EVALUARII NATIONALE. DATE EDU.RO

EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE SIMULARE EVALUARE 2014. In premiera, incepand din 2014, se organizeaza simulari si pentru elevii de clasa a XI-a. Rezultatele la SIMULAREA EVALUARII NATIONALE vor fi afisate vineri, 7 martie, potrivit calendarului simularilor aprobat de Ministerul Educatiei Nationale. Fiecare lucrare va fi evaluata de o echipa de 2 evaluatori, iar echipele de evaluatori vor fi stabilite prin tragere la sorti. In cazul inregistrarii unor diferente mai mari de 1 punct intre cei doi evaluatori, ei vor discuta, in prezenta presedintelui de comisie, modul de acordare a punctajelor si vor cadea de acord asupra notei finale.

Afla aici ultimele noutati despre EVALUAREA NATIONALA 2014 si BACALAUREAT 2014

EVALUAREA NATIONALA 2014. SIMULARE EVALUARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Educatiei, “rezultatele obtinute de elevi la simularea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a si la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat national sunt analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant in care s-au desfasurat simularile nationale din anul scolar 2013-2014, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare”.

EVALUAREA NATIONALA 2014. SIMULARE EVALUARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Testele de simulare la EVALUAREA NATIONALA incep la ora 9:00, iar accesul elevilor in sali este permis pana la ora 8:30. Timpul destinat rezolvarii subiectelor este de 2 ore din momentul primirii subiectelor de catre fiecare elev.

Supravegherea elevilor va fi facuta de un alt profesor decat cel care preda Limba si literatura romana, se arata in Procedura privind organizarea si desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a si a simularii probelor scrise ale examenului de bacalaureat national, in anul scolar 2013-2014.

Vezi aici ce a spus ministrul Educatiei despre simularea la evaluarea nationala

Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti precizeaza ca fiecare scoala “va asigura functionarea sistemelor de supraveghere video in salile de concurs”, pentru fiecare zi de simulare. De asemenea, “se va asigura monitorizarea video in sala de multiplicare a subiectelor, sala comisiei (la preluarea si numerotarea lucrarilor, repartizarea lucrarilor catre evaluatori), salile organizate pentru evaluarea lucrarilor scrise”.

EVALUAREA NATIONALA 2014. SIMULARE EVALUARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Elevii trebuie sa fie in sala de clasa in intervalul 8:00-8:30, cand vor fi distribuiti pe sali conform unei repartizari afisate pe usa fiecarei sali de clasa. Dupa ora 8:30, elevii de clasa a VIII-a care sustin simularea nu mai au drept de a parasi sala de examen pana la primirea subiectelor, si nu mai devreme de 10:30.

Repartizarea elevilor in salile de concurs se face in ordine alfabetica, cate 1 elev in banca. Elevii vor fi supravegheati de 2 asistenti, de alta specialitate decat Limba si literatura romana. “In cazul abaterilor, elevul poate fi sanctionat prin scaderea notei la purtare”, precizeaza ISMB.

Evaluarea lucrarilor scrise se face pe grupe de scoli, astfel incat profesorii de Limba si literatura romana sa nu evalueze lucrarile propriilor elevi, se mai arata in Regulamentul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB).

EVALUAREA NATIONALA 2014. SIMULARE EVALUARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA. Fiecare lucrare va fi evaluata de o echipa de 2 evaluatori, iar echipele de evaluatori vor fi stabilite prin tragere la sorti. In cazul inregistrarii unor diferente mai mari de 1 punct intre cei doi evaluatori, ei vor discuta, in prezenta presedintelui de comisie, modul de acordare a punctajelor si vor cadea de acord asupra notei finale.

EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE SIMULARE EVALUARE 2014. CALENDAR SIMULARE

18 februarie 2014 SIMULARE LIMBA SI LITERATURA ROMANA – proba scrisa
19 februarie 2014 SIMULARE MATEMATICA – proba scrisa
20 februarie 2014 SIMULARE LIMBA SI LITERATURA MATERNA– proba scrisa
7 martie 2014 Afisarea rezultatelor

Ministerul Educatiei a realizat un top al celor mai exigente scoli din tara, unde notele date de profesori elevilor in clasele V-VIII au fost apropiate sau chiar identice cu mediile de la Evaluarea Nationala. La polul opus, oficialii au stabilit si lista celor 50 de scoli unde dascalii i-au supraevaluat pe elevi, acordandu-le note mult mai mari decat nivelul real, relevat de examenul organizat la nivel national la sfarsitul clasei a VIII-a.

Colegiul National „B. P. Hasdeu” din Buzau are cea mai exigenta scoala gimnaziala din tara, potrivit analizei realizate in septembrie 2013 de Ministerul Educatiei, urmat de scoala „Sf. Iosif” din Alba Iulia si scoala gimnaziala Ulma, din judetul Suceava. La polul opus, oficialii ministerului au identificat cele mai mari diferente intre notele din clasele V-VIII si notele de la Evaluarea Nationala in scoala gimnaziala speciala „Sf. Stelian” din Radauti, judetul Suceava, scoala gimnaziala nr.19 din Ploiesti (Prahova) si scoala gimnaziala Chelinta (Maramures), ceea ce reprezinta, in opinia acestora, scolile cu cel mai mic nivel de exigenta.

”In cursul analizei efectuate de Ministerul Educatiei Nationale cu privire la rezultatele elevilor la sfarsitul clasei a VIII-a, a fost comparata media de absolvire a ciclului gimnazial (clasele V-VIII) cu media notelor obtinute la Evaluarea Nationala la sfarsitul clasei a VIII-a. Aceasta diferenta a fost calculata pentru fiecare elev, apoi centralizata pe scoala, pe judet si pe tara”, se arata in preambulul analizei ministerului.

Raportul a aratat ca exista scoli la care, in medie, rezultatele la Evaluarea Nationala sunt mai bune decat cele obtinute pe parcursul anului scolar, „ceea ce indica exigenta pe parcursul anului scolar si corelarea notelor cu nivelul real al elevilor”. Exista insa si scoli la care rezultatele la Evaluarea Nationala au fost mult mai slabe decat cele obtinute, in medie, la clasa.

„Aceasta poate indica lipsa de exigenta, usurinta in acordarea notelor mari, ceea ce nu poate decat sa dauneze elevilor care, in acest fel, nu isi cunosc nivelul real”, mai spun oficialii din minister.

Cele mai multe situatii (59,52% din unitatile de invatamant) releva diferente de 2 pana la 2,5 puncte intre felul in care au fost evaluati elevii pe parcursul gimnaziului si media de la evaluarea nationala a acestora. Aceasta ruptura intre cele doua tipuri de evaluare a fost identificata in 25 de judete: Iasi, Sibiu, Brasov, Arges, Giurgiu, Bacau, Constanta, Dambovita, Maramures, Alba, Vaslui, Bistrita-Nasaud, Mehedinti, Salaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Calarasi, Botosani si Ialomita. in alte 6 judete (Valcea, Mures, Timis, Hunedoara, Caras-Severin, Olt) diferentele sunt si mai mari, depasind 2,5 puncte.

O situatie considerata acceptabila, respectiv un raport de 1,5 pana la 2 puncte intre mediile pe ciclul gimnazial si cele la Evaluarea Nationala, se inregistreaza in judete precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzau, Galati si Neamt (reprezentand 21,42% din totalul unitatilor de invatamant, la nivel de tara). Numai Bucurestiul si judetul Braila inregistreaza un raport normal intre evaluarea la clasa si Evaluarea Nationala, dar reprezinta doar 4,76% din totalul judetelor.

“Voi introduce controale care vor urmari de la prezenta la scoala, pana la ceea ce se intampla in clasa zi de zi si modul in care decurge evaluarea. Altfel spus, in ce masura cadrele didactice sunt prezente la clasa si folosesc toate orele in mod corespunzator. Am in atentie cu prioritate acele scoli in cazul carora exista variatii foarte mari intre evaluarile la clasa si Evaluarile Nationale. Acestea vor fi primele controlate, chiar incepand cu lunile septembrie si octombrie ale acestui an. Voi incepe cu primele 50 de scoli pe care, de altfel, le puteti vedea si dumneavoastra pe pagina de internet a Ministerului Educatiei. Am facut publice toate aceste date pentru ca parintii si societatea in ansamblu sa stie care este nivelul de performanta al fiecarei scoli”, a declarat Pricopie in toamna lui 2013.

Marti, elevii de clasa a VIII-a vor sustine prima simulare pentru Evaluarea Nationala, la Romana, iar miercuri la Matematica, urmand ca rezultatele sa fie publicate pe 7 martie. Profesorii spun ca subiectele de la aceste teste ar putea fi mai grele decat cele de la examenul propriu-zis, ca in fiecare an, pentru a-i motiva pe elevi sa invete. Ministrul Educatiei sustine ca subiectele vor fi de nivel mediu, iar notele nu vor fi trecute in catalog.

Elevii de clasa a VIII-a care vor da la vara examenul de Evaluare Nationala 2014 pot consulta pe site-ul Ministerului Educatiei modelele de subiecte la Romana si la Matematica, precum si solutiile propuse de expertii ministerului. Simularile au loc in februarie, iar examenele incep pe 23 iunie. Noutatea de anul acesta este ca notele de la acest examen national vor reprezenta 75% din media de admitere la liceul dorit, fata de 50%, in 2013.

Toti elevii de clasa a VIII-a vor sustine simularea la Evaluarea Nationala, la probele Limba si literatura romana si Matematica, urmand ca rezultatele, care nu vor fi trecute in catalog, sa fie afisate pe 7 martie.