EVALUAREA NATIONALA: Ponta cere VERIFICAREA subiectelor

In conditiile in care subiectele probei de limba romana de la evaluarea elevilor de clasa a VIII-a sunt contestate de Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti, fiind considerate grele, premierul Victor Ponta a cerut Ministerului Educatiei sa le analizeze, alaturi de numarul de ore ale elevilor, in opinia sa, copiii facand multe lucruri inutile.

Premierul Victor Ponta a cerut Ministerului Educatiei, din postura de “parinte”, sa analizeze subiectele si numarul de ore ale elevilor.

“Eu personal cred ca trebuie sa lucrati la minister, sa vedeti totusi daca subiectele si numarul de ore chiar sunt adecvate la realitate – vorbesc ca parinte acum, nu ca prim-ministru, si eu cred ca se mai poate lucra, cred ca inca fac copiii multe lucruri care le sunt inutile si nu fac lucruri care le sunt utile. Cred ca uneori ii chinuim mai mult decat ii invatam”, a spus Ponta, sambata, in sedinta Executivului.

Citeste si: REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014: 70.8% DINTRE CANDIDATI AU OBTINUT NOTE PESTE 5

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti enumera nemultumirile legate de subiecte intr-o scrisoare deschisa adresata ministrului Educatiei, Remus Pricopie. Scrisoare este facuta publica, potrivit semnatarei ei – Mihaela Guna, presedintele federatiei -, in contextul afisarii, vineri, a rezultatelor la examenele de Evaluare Nationala 2014.

“Consideram ca Centrul National de Evaluare, din subordinea dumneavostra a elaborat subiectele la aceasta proba fara sa tina cont de programa elevilor si fara sa aiba o legatura cu realitatile scolii gimnaziale din Romania”, se arata la inceputul mesajului adresat ministrului.

In continuare, sunt detaliate nemultumirile legate de subiecte, prima fiind aceea ca elevii de clasa a VIII-a au trebuit sa rezolve mai multe cerinte legate de o poezie “filozofica” (“Ganduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu) ale carei teme, sustin parintii, se studiaza in liceu.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti reclama si ca “cele doua compuneri de la literatura sunt asociate ca teme, fapt care a facut ca un copil care nu a inteles mesajul poeziei sa nu aiba oportunitatea unei recuperari pe o tema diferita”.

In scrisoare este contestat si subiectul de gramatica avand ca ipoteza fraza “Cand sunt scrise bine, romanele constituie in sine povesti despre viata, care il incurajeaza pe cititor sa inteleaga mai bine profunzimea experientei umane”. Cerinta a fost ca elevii sa transcrie doua propozitii subordonate diferite din aceasta fraza, precizand felul acestora.

Citeste si: REZULTATE EVALUARE 2014 IASI. EDU.RO. SOLUTIONARE CONTESTATII EVALUARE 2014

Contestat este si ultimul subiect al probei: “Redacteaza, in 80-150 de cuvinte, o scurta naratiune in care sa prezinti o intamplare petrecuta in timpul participarii la o intalnire organizata de scoala, cu un scriitor contemporan”.

In final, parintii ii critica pe cei care au elaborat subiectele, subliniind ca acestea au fost “o bataie de joc”.

Sursa foto: activenews.ro