Evaluari-pilot la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, in intervalul 9 – 22 mai 2013

Evaluari-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a se vor desfasura in intervalul 9 – 22 mai, in peste 200 de scoli, iar de anul viitor aceste evaluari vor fi organizate la nivel national, asa cum prevede Legea Educatiei, a declarat pentru MEDIAFAX, ministrul Educatiei Remus Pricopie.

Ordinele de ministru privind metodologiile care vizeaza evaluarile ce decurg din Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 au fost publicate in 23 ianuarie pe site-ul Ministerului Educatiei.

In anul scolar in curs, evaluarile la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a se vor desfasura in perioada 9 – 22 mai, prin pilotare pe un esantion de elevi stabilit la nivel national, a spus Remus Pricopie.

Au fost incluse in pilot cate 86 de scoli pentru clasele a II-a si a VI-a, respectiv 136 scoli pentru clasa a IV-a. Esantionul a fost realizat de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel incat fiecare tip de evaluare sa fie administrat in unitati de invatamant distincte”, a precizat ministrul Educatiei.

Calendarul evaluarilor-pilot are urmatoarea configuratie: 9 si 10 mai – evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, 15 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a – si 22 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a.

Potrivit lui Pricopie, activitatea de pilotare vizeaza instrumentele de evaluare si procedurile de organizare a acestor evaluari, si nu masuri punitive.

Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente, sunt elaborate de catre CNEE.

Testele de la clasa a II-a contin doua sectiuni: prima vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor, in vreme ce a doua abordeaza competente de matematica. Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea lor in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/tutorilor legal instituiti asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include urmatoarele discipline: limba romana, limba materna – pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale – si matematica. Evaluarea nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluarii contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale si sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercetari de diagnoza a sistemului de invatamant primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea invatarii, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de invatare si pre-orientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Testele contin doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare evaluate: limba si comunicare, respectiv matematica si stiinte, a mai explicat ministrul.

Sursa: Mediafax