FLORI DINU, directoarea HEXI PHARMA, a fost luata cu mascatii de acasa si dusa la Parchet pentru audieri. Directoarea HEXI PHARMA trebuie sa dea mai multe explicatii procurorilor in mai multe contracte in care este implicata firma.
UPDATE Sambata ora 20.00: Judecatoria Sectorului 5 a respins, sambata, cererea procurorilor de la Parchetul General de arestare preventiva a directorului general HEXI PHARMA, FLORI DINU, si a decis ca aceasta sa fie plasata in arest la domiciliu, anunta Agerpres.
Decizia nu este definitiva, iar FLORI DINU va fi eliberata din arestul Politiei Capitalei la expirarea ordonantei de retinere de 24 de ore, emisa pe numele ei, vineri.
UPDATE Vineri ora 22.00: Potrivit Biroului de Presa al Parchetului General, FLORI DINU este acuzata de savarsirea a 99 de infractiuni de inselaciune in forma continuata si 29 de infractiuni de inselaciune in forma simpla, precum si infractiunea de participatie improprie de zadarnicirea combaterii bolilor. Conform unor surse FLORI DINU si-ar fi recunoscut faptele!
UPDATE 21.30: Dupa aproximativ doua ore de audieri la sediul Parchetului General FLORI DINU a fost retinuta pentru 24 de ore, informeaza postul B1 Tv! Potrivit unor surse judiciare citate de Agerpres, FLORI DINU a fost pusa sub acuzare pentru inselaciune si zadarnicire a combaterii bolilor si va fi dusa in instanta cu propunere de arestare preventiva.
Procurorii sustin ca HEXI PHARMA a incheiat contracte, in perioada 2014 – 2016, de vanzare de produse biocide cu 152 de unitati medicale, iar valoarea acestora este de aproximativ 51 milioane lei.
stire initiala
Actiunea de vineri seara a mascatilor vine dupa mai multe perchezitii la sediul firmelor HEXI PHARMA. In atentia procurorilor ar fi vorba de cateva sute de contracte despre care procurorii vor sa afle mai multe detalii pentru ca s-au descoperit mai multe nereguli, informeaza postul de televiziunile de stiri.
Vom reveni cu amanunte.
Sursa foto: realtatea
Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un
nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015,
prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca
jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale
CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor,
pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri
interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers
cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca
sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea
trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar
mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager
privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle
conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte
mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste
în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru
aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de
servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada
2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători
regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost
director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu
Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai
multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe
trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la
anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de
stat.
Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a
emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de
tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif
Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000
de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica
Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a
facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu
Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns
acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu
este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima
data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre
„Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori
Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica
predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor
doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de
interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen
Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in
2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator
infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu
inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila”
a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau
clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul
director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in
prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior
cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in
interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand
astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si
Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt
preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la
calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru
CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin
Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie
intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată,
cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea
operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat
Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul
Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de
rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au
fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era
“ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii
privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif
Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul
trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de
transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR
Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al
companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din
Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR
Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea
companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi.
De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca
nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat
mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va
devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe
conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o
geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta
achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai
putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de
nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat
vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si
restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in
care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?
Castiguri din prima luna!100-285 euro lunar!Cautam urgent colaboratori care vor sa castige 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time),acum din prima luna!Oferta este pentru toate localitatile tarii!Lucrati in timpul liber sau full-time,la alegere!Activitatea este foarte usoara!Cerem si oferim seriozitate maxima!Pentru mai multe informatii ,solicitati acum detalii unuia din membrii echipei noastre la adresa de email [email protected]