Formare profesionala gratuita in ocupatia de “baby-sitter”, printr-un proiect cu fonduri europene

Femeile aflate in somaj si cele care au peste 45 de ani si nu au un loc de munca se pot inscrie la cursurile gratuite de formare profesionala in ocupatia de “baby-sitter” organizate de Ministerul Muncii printr-un proiect derulat cu fonduri europene, a anuntat Primaria Sectorului 6.  

Cursurile se vor desfasura in perioada 5 mai – 9 iunie, in Bucuresti si in judetele Alba, Brasov, Calarasi, Constanta, Dambovita, Valcea, Dolj, Bacau, Cluj, Neamt, Giurgiu si Botosani. Cursurile includ 120 de ore de teorie si 240 de ore de practica.

La cursuri se pot inscrie femeile aflate in somaj si inregistrate la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, cele care au peste 45 ani si nu au un loc de munca, cele care beneficiaza de venitul minim garantat si cele din alte grupuri vulnerabile.

Astfel, femeile trebuie sa aiba varsta cuprinsa intre 18 si 64 ani, sa aiba cel putin opt clase absolvite, sa nu aiba loc de munca si nu sa nu realizeze venituri dintr-o activitate economica sau sociala, in baza unui contract de munca sau in mod independent (pe cont propriu). De asemenea, femeile trebuie sa fie apte din punct de vedere al sanatatii fizice si psihice pentru ingrijirea si supravegherea copiilor si sa nu fi suferit nicio condamnare pentru care s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva. Totodata, ele nu trebuie sa fi fost decazute din drepturile parintesti sau nu le fi fost interzise drepturile parintesti. In plus, femeile trebuie sa obtina aviz favorabil pentru a urma cursurile de baby-sitter in urma evaluarii psihologice. Aceasta va fi realizata dupa confirmarea criteriilor anterioare. Femeile care nu indeplinesc toate aceste criterii nu se pot inscrie la cursurile gratuite organizate in cadrul proiectului „Echilibru – o noua abordare a vietii familiale cu cea profesionala”.

Citeste si: Cursuri gratuite de calificare profesionala pentru persoanele de etnie roma, organizate de Primaria Sectorului 6

Dosarul de inscriere va cuprinde obligatoriu urmatoarele documente: CV-ul, datat si semnat, insotit de documentele justificative, scrisoare de intentie, formularul de grup tinta, copii dupa actul de identitate, certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, adeverinta medicala care atesta ca se poate inscrie la acest curs si ca este apta si o declaratie pe proprie raspundere ca nu a fost decazuta din drepturile parintesti. De asemenea, dosarul va cuprinde unul dintre documentele: copie dupa talonul de pensie, adeverinta de somer sau carnet de evidenta a somerului, adeverinta de la primarie pentru persoanele care beneficiaza de venit minim garantat sau adeverinta de la administratia financiara ca nu realizeaza venituri.

Ulterior evaluarii dosarului si acceptarii acestuia, este necesara prezentarea cazierului judiciar eliberat de circa de politie si a avizului favorabil obtinut in urma testarii psihologice, evaluare organizata in cadrul proiectului, fara costuri suplimentare din partea participantului.

Documentatia va fi trimisa prin posta sau depusa la sediul Ministerului Muncii din strada Dem. I Dobrescu nr. 2-4, Bucuresti, la registratura, pana la data de 16 aprilie. Relatii suplimentare pot fi obinute la numarul de telefon 021.315.85.56, interior 826/706.

Cursul este certificat de Autoritatea Nationala pentru Calificari.

Proiectul „Echilibru – o noua abordare a vietii familiale cu cea profesionala” are ca obiectiv general asigurarea conditiilor necesare reintoarcerii pe piata muncii a tinerelor mame prin programe tintite in favorizarea reconcilierii vietii familiale cu cea profesionala.

Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007–2013, si este implementat in perioada decembrie 2010 – decembrie 2013.

Sursa foto: fonduri-structurale.ro