Curtea de Apel Bucuresti a dat, vineri, sentinta intr-un dosar in care au fost judecati un fost ofiter DNA, dar si trei fosti comisari, decizia instantei fiind definitiva.
Astfel, Dan-Emil Manolachi, fost ofiter de politie judiciara in cadrul DNA, a fost condamnat la cinci ani de inchisoare cu executare. Instanta a decis sa deduca din pedeapsa aplicata durata retinerii de 24 de ore din 19 martie 2014 si arestul preventiv de la data de 4 aprilie 2014 la 10 iunie 2015.
De asemenea, Sorin Florea, fost comisar general al Garzii Financiare, Ciprian Mihail Fronea, fost comisar sef al Garzii Financiare Constanta si Eduard Cristian Tomescu, fost comisar in cadrul Garzii Financiare, au primit fiecare cate un an de inchisoare, instanta amanand aplicarea pedepsei pentru o durata de doi ani ce reprezinta termen de supraveghere.
Curtea de Apel Bucuresti a mai hotarat ca pe durata termenului de supraveghere cei trei trebuie sa se prezinte la serviciul de probatiune, la datele fixate de acesta, sa primeasca vizitele consilierului de probatiune desemnat cu supravegherea sa, sa anunte, in prealabil, schimbarea locuintei si orice deplasare care depaseste cinci zile, precum si intoarcerea, sa comunice schimbarea locului de munca, sa comunice informatii si documente de natura a permite controlul mijloacelor de existenta.
Instanta a mai decis ca fiecare dintre cei patru sa achite suma de 25.500 de lei cheltuieli judiciare.
Decizia Curtii de Apel Bucuresti este definitiva.
In luna mai 2014, procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Sectia de combatere a infractiunilor conexe infractiunilor de coruptie au dispus trimiterea in judecata a celor patru. Astfel, Dan Emil Manolachi a fost trimis in judecata pentru folosirea de informatii ce nu sunt destinate publicitatii si pentru favorizarea faptuitorului, iar Sorin Florea, Ciprian Mihai Fronea si Eduard Cristian Tomescu, pentru complicitate la infractiunea de folosire de informatii ce nu sunt destinate publicitatii si favorizarea faptuitorului.
Potrivit unui comunicat DNA, in zilele de 7 si 8 iulie 2012, Dan Emil Manolachi, in calitatea sa de comisar sef in cadrul DNA – Sectia de combatere a infractiunilor conexe infractiunilor de coruptie, a furnizat, pe circuitul format din Ciprian Fronea, Sorin Florea, Eduard Tomescu, informatii nedestinate publicitatii, care vizau aspecte esentiale ale unui dosar instrumentat de unitatea de parchet din care facea parte.
Aceste informatii reprezentau: continutul denuntului care a stat la baza inregistrarii dosarului, solicitarea si dispunerea autorizatiilor de interceptare de catre instanta de judecata, rezultatul activitatilor infractionale monitorizate urmare a autorizarii de catre instanta, aspecte de ordin tactic privind ancheta si realizarea momentelor operative.
¬Prin aceste actiuni, inculpatul Manolachi Dan Emil a urmarit sa obtina pentru sine de bunuri necuvenite in valoare de 250 lei, precum si ca autorul infractiunii de coruptie sa evite prinderea in flagrant delict. Actiunile desfasurate de inculpatul Manolachi Dan Emil au condus la ingreunarea cercetarilor si implicit la acel moment, la obtinerea de foloase necuvenite pentru altul, reprezentand obiectul infractiunii de coruptie si anume suma de 200.000 euro¬, se arata in comunicatul DNA.
Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie…
“În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” .
Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai. Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in funtie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat CFR Calatori) Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. n acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători…”