FYUSE, vazut ca viitorul Facebook. Cum a reusit Radu Rusu sa lanseze reteaua sociala in SUA

FYUSE, vazut ca viitorul Facebook. Cum a reusit Radu Rusu sa lanseze reteaua sociala in SUA

​O companie infiintata de un cercetator roman in Statele Unite a obtinut finantare de 3,35 milioane de dolari pentru a dezvolta tehnologii de procesare a imaginilor 3D. Printre cei care au investit in Fyusion este si Andreas Bechtolsheim, primul investitor major in Google, a relatat Wall Street Journal pe unul din blogurile afiliate. Radu Rusu este romanul care a creat compania si care in urma cu doi ani a castigat un premiu major in Robotica. El a vorbit pentru HotNews.ro despre aplicatia Fyuse pe care a lansat-o acum 2 saptamani, cum a creat “Surround view” pe mobil si despre cum vede internetul viitorului dupa ce “2014 a fost primul an in care smartphones au fost folosite mai mult decat calculatoarele”.

In urma cu doi ani, Radu Rusu, alaturi de Matei Ciocarlie, a castigat un premiu major in domeniul roboticii – IEEE RAS Early Career – pentru rezultate “extraordinare pe plan mondial” in domeniu. “De atunci, am inceput o noua companie numita Fyusion, care acum cateva luni a primit o finantare de peste 3 milioane dolari de la una dintre cele mai mari firme de Venture Capital din Silicon Valley (New Enterprise Associates – NEA), de la o alta firma VC din Japonia (UTEC) si de la alti ‘angel investors’ renumiti”, a declarat Radu Rusu pentru HotNews.ro.

Finantarea este folosita pentru a dezvolta tehnologii avansate de procesare a imaginii 3D si pentru a promova aplicatia Fyuse – de photo sharing 3D, disponibila pentru iOS si Android, dupa cum a scris un blog afiliat Wall Street Journal.

Citeste si: GADGETURILE ANULUI 2014: De la iPHONE 6 la GOOGLE GLASS

CEO si cofondator al companiei Fyusion, Rusu a explicat pentru HotNews.ro ca a lansat aceasta aplicatie in urma cu doua saptamani si ca formatul dezvoltat de echipa sa se numeste “Surround View”: “Acest format este construit pentru telefoane mobile si tablete in special, pentru ca 2014 a fost primul an in care smartphones au fost folosite mai mult decat calculatoarele de noi ca si societate. Modul de captura este simplu: deschidem o aplicatie mobila si ne miscam in jurul obiectului, scenei, etc pe care vrem sa o fotografiem. Software-ul dezvoltat analizeaza si alege in timp real datele primite de la mai multi senzori incluzand camera, accelerometrul, giroscop, magnetometru, si asa mai departe, si creeaza un ‘surround view’ care tinde sa reprezinte spatiul capturat in cel mai compact mod posibil. Deci pentru ca nu ne intereseaza timpul, daca cineva sta nemiscat pentru jumatate de ora, nimic nu va fi capturat… doar in momentul in care utilizatorul se misca datele vor fi interpretate”.

Radu Rusu a declarat pentru HotNews.ro ca, “pentru ca formatul final nu este o poza sau un film, ci un graf vizual cu noduri si tranzitii intre ele si informatii 3D, modul de vizualizare este pentru prima data in istoria formatelor digitale pentru consumatori interactiv. Ca si utilizator, pot alege sa misc telefonul ca sa vad unghiul pozei surround de pe ecran schimbat sau sa fac swipe cu degetul pe ecran. Imi permite sa devin activ in procesul de vizualizare, si nu pasiv asa cum am fost pana acum”.

“Investitorii nostri se uita la noi ca la urmatorul Facebook/Google pentru ca avem capacitatea de a revolutiona internetul, de a-l face mai interactiv, mai ‘tridimensional’, mai bogat in informatii si in emotiile pe care o reprezentare vizuala le poate trimite”, spune tanarul cercetator.

Acesta a precizat ca prin aceasta aplicatie poti face panorame “selfie”, permite efecte de “slow motion” echivaland camere cu 10.000 de cadre pe secunda si “taguri 3D care se pot pune pe obiecte si se pot folosi pentru orice produs, de exemplu pentru e-commerce sau fashion”.

Citeste mai mult si vezi video pe HotNews.ro