GHEORGHE STEFAN, primarul orasului Piatra Neamt, a fost adus, luni dimineata, la sediul Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) din Capitala pentru a fi audiat de procurori in cadrul dosarului MICROSOFT. Potrivit ultimelor informatii, edilul supranumit “Pinalti” este suspectat ca ar fi luat o MITA de 3 milioane de euro in afacerea licentelor IT.
UPDATE 13.10: Avocatul Dancu, unul dintre aparatorii lui Gheorghe Stefan a a declarat jurnalistilor prezenti la sediul DNA ca procurorii i-au avertizat pe cei implicati in dosarul MICROSOFT sa se astepte la ceea ce este mai rau. “Procurorii ne-au avertizat pe noi si pe clientti nostrii sane asteptam le ceea ce este mai rau, nefiind exclusa retinerea”, a declarat Dancu ziaristilor. Avocatul edilului nemtean a mai precizat ca Stefan este acuzat de SPALARE de BANI si LUARE de MITA.
Gheorghe Stefan nu a facut nicio declaratie la intrarea in sediul DNA. Oamenii de afaceri Dorin Cocos si Nicolae Dumitru au fost adus luni dimineata cu mandat la Directia Nationala Anticoruptie (DNA) pentru a fi audiati in dosarul MICROSOFT.
CITESTE SI: DORIN COCOS, urmarit PENAL in dosarul Microsoft!
In dosarul licentelor Microsoft sunt cercetati noua fosti ministri: Dan Nica, ministru al MCTI in perioada 2000 — iulie 2004 si in prezent membru al Parlamentului European; Adriana Ticau, ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in perioada iulie-decembrie 2004; Gabriel Sandu, ministru al Comunicatiilor si Societatii Informationale in perioada decembrie 2008 — septembrie 2010; Daniel Funeriu, ministru al Educatiei si Cercetarii in perioada 2009 — 2012; Alexandru Athanasiu, ministru al Educatiei si Cercetarii in perioada 2003 — 2005; Mihai Tanasescu, ministru al Finantelor Publice in perioada 2000 — 2004; Serban Mihailescu, ministru coordonator al SGG in perioada decembrie 2000 — octombrie 2003 si in prezent senator; Ecaterina Andronescu, ministrul Educatiei si Cercetarii in perioada 28 decembrie 2000 — 19 iunie 2003, ministrul Educatiei, Cercetarii si Inovarii in perioada 22 decembrie 2008 — 1 octombrie 2009 si in prezent senator; Valerian Vreme, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale in perioada septembrie 2010 — februarie 2012 si in prezent deputat.
CITESTE SI: GIGI BECALI a fost adus cu AMBULANTA la INSTANTA
Sursa foto: jurnalul.ro
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostUL director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, “ţese” un nou mers al trenurilor care va intra în vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au început deja să ţeasă la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători.
Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, Mihai Sârbulescu şi Liviu Pescărasu, CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prosper privaţii.
În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana.
De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” …
Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu
Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători.
Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”
Comentati si cititi aici: http://www.enational.ro/dezvaluiri/harta-seismica-a-dna-437948.html/#ixzz3HMm8Td3P