Google cedează presiunii utilizatorilor și renunță la schimbarea care i-ar fi adus mulți bani

Google a anunțat că va renunța la schimbarea făcută recent și modifică din nou design-ul rezultatelor de pe motorul de căutare. Compania a schimbat recent felul în care arată rezultatele din search.

Noul design te lasă mult mai predispus să faci confuzie între rezultatele organice de pe motorul de căutare și reclamele care apar. În urma criticilor, compania a anunțat că va interveni din nou în aspectul rezultatelor, scrie playtech.ro.

Odată cu modificarea design-ului, fiecare rezultat organic din search este precedat de logo-ul site-ului, cunoscute sub numele de favicon. Singura diferență între un rezultat obișnuit și o reclamă e că, în fața fiecărei reclame va fi afișat textul „Anunț”. Astfel, este foarte ușor de confundat cu un logo al vreunei companii. Confuzia este și mai ușor de făcut pe Google pentru rezultatele în limba engleză, pentru că aceste rezultate au în față cuvântul „Ad”, un cuvânt mult mai scurt, și mai ușor de pus în categoria logo-urilor brandurilor.

Acum, compania schimbă din nou felul în care îți arată reclamele din search. De fapt, ceea ce va face este să revizuiască schimbarea implementată la jumătatea lunii ianuarie. Decizia vine în urma presiunii utilizatorilor, care s-au pronunțat că acțiunile companiei nu ar fi etice.

Schimbarea ar fi adus bani mulți bani pentru Google

Utilizatorii s-au declarat nemulțumiți și au acuzat compania că ar încerca să facă extrem de dificilă distincția între cele două categorii, totul pentru a-i face pe aceștia să dea mai des click pe anunțurile plătite.

În esență, principala sursă de venit a companiei o reprezintă reclamele. Cu cât există mai multe click-uri pe reclame, cu atât Google va obține și mai mulți bani de pe urma asta. Compania spune că ia în considerare feedback-ul publicului și că va continua să experimenteze cu design-ul curent pentru acele favicon-uri din rezultatele de căutare.

Sursa foto: google