Procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) – Serviciul Teritorial Iasi anunta ca in noiembrie au dispus TRIMITEREA in JUDECATA a controversatului om de afaceri GRUIA STOICA, patronul Grup Feroviar Roman, cea mai mare companie privata de transport feroviar din Romania, care a dorit sa cumpere si CFR.
Alaturi de acesta au fost trimisi in judecata si DIDILA VASILE si RADUCAN VASILE, pentru savarsirea infractiunilor de constituire a unui grup infractional organizat, EVAZIUNE FISCALA si SPALARE DE BANI. Prin actul de sesizare s-a retinut ca in cursul anului 2003, inculpatul Didila Vasile, in calitate de presedinte al Consiliului de Administratie al S.C. GRUP FEROVIAR ROMAN S.A. a semnat un contract de vanzare-cumparare de actiuni prin care a fost preluata S.C. TRANSBORDARE VAGOANE MARFA CFR-TVM S.A. Iasi.
Preluarea s-a efectuat prin achizitionarea intregului portofoliu de actiuni de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa – CFR MARFA SA.
S-a retinut ca in perioada 2003-2005, inculpatii GRUIA STOICA, DIDILA VASILE si RADUCAN VASILE, bazandu-se pe relatia de rudenie si incredere reciproca, au constituit un grup infractional organizat in scopul savarsirii infractiunilor de EVAZIUNE FISCALA si SPALARE DE BANI elaborand un plan prin care sa diminueze baza impozabila a S.C. G.F.R. S.A. si S.C. G.F.R.-T.V.M. S.A., in scopul prejudicierii bugetului de stat, dupa care sa ruleze mai multe sume de bani prin conturile bancare, astfel incat sa creeze o aparenta de legalitate a circuitelor comerciale fictive concepute si apoi sa readuca sumele de bani folosite inapoi in conturile S.C. G.F.R. S.A. In cadrul grupului infractional, fiecare dintre cei trei inculpati a indeplinit un anumit rol in circuitele evazioniste si de spalare a banilor.
Dupa achizitionarea pachetului majoritar de actiuni al S.C. TRANSBORDARE VAGOANE MARFA G.F.R.-T.V.M. S.A. Iasi, inculpatii DIDIILA VASILE, RADUCAN VASILE si GRUIA STOICA au schimbat conducerea societatii impunand propriile reguli. Ulterior, inculpatii au introdus aceasta societate intr-un circuit financiar fictiv, alaturi de S.C. G.F.R. S.A., S.C. GRAMPET S.A. si S.C. RAPID COM S.R.L., in scopul atat al savarsirii infractiunii de EVAZIUNE FISCALA, cat si al SPALARII BANILOR astfel obtinuti.
Circuitul financiar a vizat savarsirea infractiunii de EVAZIUNE FISCALA prin intermediul S.C G.F.R. S.A., urmare a inregistrarii unui contract fictiv de subinchiriere vagoane de la S.C. RAPID COM S.R.L., precum si prin intermediul S.C. G.F.R.-T.V.M. S.A., urmare a inregistrarii unui contract fictiv de consultanta.
Prejudiciul total creat bugetului de stat este in suma de 8.871.394,9 lei. In cauza au fost instituite masuri asiguratorii. Dosarul a fost inaintat spre competenta solutionare Tribunalului Iasi.
Sursa foto: realitatea
Dezastru si la CFR Calatori?
La trenurile de calatori nu s-au mai facut modernizari de mai bine de zece ani, iar ceferistii mai au putin si lucreaza cu hainele de acasa, directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, a risipit o gramada de bani pentru amenajrea biroului sau si a altor birouri din Palatul CFR.
Astfel, peste 10.000 de euro a cheltuit pentru avea mobilierul de lux in biroul sau.
Dar nu a fost de ajuns ca si-a mobiliat propriul birou pe banii ceferistilor, Szentes a mai risipit cateva mii de euro tot de las CFR Calatori si pentru mobilarea si amenjarea unui birou langa al sau pentru prietenul sau, controversatul nou director comercial Marcel Litra.
Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat recent de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut recent la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei.
Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie ???