Ministerul Finantelor va acorda CFR Calatori un imprumut din Trezorerie in valoare de 579 milioane lei, cu termen de rambursare 27 noiembrie, pentru plata restantelor la CFR S.A. consemnate la finele anului trecut, operatorii feroviari de transport calatori urmand sa primeasca si carburanti din rezerva de stat.
Decizia a fost luata de Guvern prin ordonanta de urgenta. Carburantii vor fi acordati in contul compensatiei serviciilor publice socialepentru transportul public feroviar de calatori. In acest sens, vor fi scoase, cu titlu gratuit, din rezerva de stat 32.487 tone carburanti, respectiv motorina Euro 4 si Euro 5.
Agentia Mediafax a anuntat, marti, prezentand ultima scrisoare de intentie convenita cu Fondul Monetar International, ca Executivul isi asuma includerea in tinta de deficit pentru primul trimestru a unui imprumut din Trezorerie pentru CFR Calatori, pentru reducerea arieratelor. Acest imprumut urmeaza sa fie inregistrat drept cheltuiala bugetara, la prima rectificare a bugetului pe acest an.
In acelasi document se arata ca datoriile companiilor feroviare catre furnizorii de electricitate si cele ale CNADNR vor fi platite partial, respectiv integral din buget, iar alte companii vor fi trecute in insolventa “sau lichidare”, pe aceasta lista fiind deja incluse Interventii Feroviare, Romavia si Servicii Energetice Oltenia.
Foto: Romania Libera
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat
De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR
Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru
care este platit din bani publici, bineinteles.
Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan
minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine,
a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum
s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in
beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se
calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in
doar cateva luni, noul „manager privat”(peste 9000 de euro salariu lunar), dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de trenuri.
Abonatii la contracte de milioane de euro incheiate de CFR Calatori pentru salubrizare , bineinteles doar cu firmele de casa ale managerului “smart”?
Sa amintim doar cateva dintre ele :
11 Frangers SRL ,Euro Construct SA,Ghenuta SRL,ESC Servicii Curăţenie,etc.
Toate atribuite “in totalitate legal” prin negociere si nu prin licitatii publice.
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi.
Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate.
Însă, Doroanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu.
De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti)”
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro, scrie ZiuaNEWS.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”
DOROBANTU VALENTIN ISI ASIGURA LINISTEA ARUNCAND FIRIMITURI SINDICATELOR ?
“Negocierile pentru noul CCM trebuie încheiate până pe 20-25 aprilie, conform legii, şi se derulează între managerii companiilor feroviare şi liderii sindicatelor reprezentantive din domeniu. Ceferiştii nu-şi pun mari speranţe în aceste negocieri, dat fiind că, începând cu 2010, după declanşarea crizei economice, şi-au pierdut, pe rând, o mulţime de drepturi, iar câteva mii de oameni au fost nevoiţi să plece acasă, după valurile de disponibilizări .
Având în vedere că mult-aşteptata redresare economică a companiilor feroviare nu s-a realizat, iar acestea sunt minate în continuare de datorii, nimeni nu se aşteaptă la o îmbunătăţire reală a condiţiilor de muncă sau la majorări salariale care să se simtă cât de cât în buzunar.
În schimb, liderii de sindicat – aceiaşi care negociază de 4-5 ani CCM-urile – sunt cei mai interesaţi să finalizeze discuţiile împăcând şi capra, şi varza, pentru a putea beneficia în continuare de privilegiile uriaşe pe care le au asigurate prin natura funcţiilor lor.
Astfel, sub pretextul unităţii sindicale, trei şefi de sindicat din CFR – Gheorghe Frăţică (care conduce Federaţia Sindicatelor Mişcare-Comerci al), Florin Dobrescu – şeful Federaţiei „Drum de Fier” – şi Iulian Măntescu, liderul Alianţei Federaţiei Tehnice Feroviare, vor să creeze o megastructură sindicală. „Scopul noii structuri este acela ca ei să devină singurii negociatori reprezentativi ai ceferiştilor şi totodată singurii semnatari ai CCM-urilor”, ne-au declarat surse din companiile feroviare. Astfel, nici un sindicat care contestă deciziile managerilor nu ar mai avea acces la negocieri.
La conducerea noii structuri se vor afla, desigur, aceleaşi personaje care conduc, de fapt, calea ferată de ani buni, în schimbul unor avantaje materiale substanţiale.”