Relu Fenechiu a fost condamnat la 5 ani de inchisoare si isi asteapta, din arestul Politiei Judetene Iasi, mandatul de executare. Politicianul ar putea iesi, insa, mai devreme din penitenciar, daca implineste anumite conditii. Cel mai devreme, Fenechiu ar putea fi eliberat dupa 3 ani si 4 luni.
“Va fi introdus intr-un regim de carantinare si de observare timp de 21 de zile. Fiecare nou detinut, fie ca este in arest preventiv sau condamnat definitiv, are acelasi traseu custodial.
Depinde de regimul de executare la care va fi incadrat, care va fi stabilit de catre o comisie la maximum 30 de zile de la depunere. De regula, orice persoana poate fi transferata daca penitenciarul respectiv nu are regimul de executare la care acesta a fost condamnat”, a explicat purtatorul de cuvant al inchisorii, Gabriela Topoliceanu.
Citeste si: Relu Fenechiu s-a predat Politiei Judetene Iasi, dupa care va fi transferat la penitenciar
Regimul de detentie va fi stabilit, in urmatoarele 30 de zile, de catre o comisie speciala. Relu Fenechiu, acesta ar putea fi eliberat dupa cel putin trei ani si patru luni (n.r.- in cazul condamnarilor de maximum 10 ani se executa doua treimi din pedeapsa), daca fostul ministru munceste in timpul detentiei.
“Perioada poate scadea in cazul in care detinutul munceste in timpul incarcerarii. Pentru patru zile de munca in folosul penitenciarului acestuia i se scade o zi, la fel si in cazul a trei zile muncite in afara penitenciarului”, a declarat Marius Vulpe, directorul Penitenciarului Iasi.
Vulpe a precizat ca eliberarea conditionata poate fi luata in calcul mai devreme numai in cazul in care un condamnat realizeaza o lucrare stiintifica sau o inventie. In astfel de situatii, perioada care urmeaza sa fie scazuta din pedeapsa se calculeaza de catre o comisie de specialitate.
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.
Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu.
Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către fostul ministru al Transporturilor ,puscariasul, Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie.
Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro.
Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in decembrie 2013 peste 200 de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi”
La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani iar salariatii , aproximativ 14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat in cursul anului 2013.
Dorobantu , ultimul “tun” ???
Iar cum soarta lui Fenechiu este pecetluita,activitatea „locotenentilor ” impusi cu japca de „baronul de Iasi” la conducerea a diverse societati deconcentrate, regii autonome si alte companii de stat extrem de profitabile este din ce in ce mai grea.
Pentru ca oamenii de paie folositi de Fenechiu, dupa debarcarea sa din guvern, pentru continuarea sarabandei de licitatii trucate simt deja tsunami-ul care va lovi clientela politica din jurul celui ce mai e inca vicepremier PNL. Asa ca, multi dintre acestia, in frunte cu managerul CFR Calatori, Valentin Dorobantu, incearca deja cu disperare sa se puna la adapost sub pulpana unor lideri pesedisti. Numai ca, la fel ca si in cazul directorului George Micu de la CFR SA, preluarea „sagetii” Dorobantu este privita cu rezerva, mai ales prin prisma anchetelor DNA .”