IOAN RUS, ministrul Transporturilor, a declarat ca in toamna se va stabili daca sunt intrunite conditiile de semnare a contractului pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic – Brasov. In caz contrar procedura va fi reluata.
“Daca autostrada aceasta costa 100 de lei si trebuie sa platim in patru ani, la deficit (n.r.-bugetar) iti intra 25 de lei pe an, pentru ca in patru ani se executa autostrada. Daca Uniunea Europeana, Comisia, ne va lasa sa intre la deficit in cei 25 de ani in care avem de platit la castigatorul licitatiei, 100 impartit la 25 e 4, avem doar 4 lei in fiecare an la deficitul curent.
Citeste si: IOAN RUS: In cazul CFR Calatori, eu pot, prin masuri interne, sa aduc compania pe profit de un leu
Asta se analizeaza acum: risc de trafic, risc de constructie si risc de disponibilitate. Functie de aceste lucruri, si pe noi ne vor obliga la 100 de lei deficit anual sau la 4 lei deficit anual. E o mare diferenta. Noi ducem aceasta discutie, firma castigatoare duce discutia privitor la o constructie financiara”, a declarat ministrul Transporturilor pentru Mediafax.
Rus a spus ca in aceasta toamna va fi luata o decizie privind acest proiect, afirmand: “Ori ne ducem inainte, ori ne ducem inapoi”.
Ministrul Transporturilor a mai aratat ca traseul Comarnic – Brasov se califica in orice moment pentru constructia unei autostrazi.
O MICA AFACERE “MARCA” CARMEN MARIA POPESCU, DIRECTOAREA DE ACHIZITII DE LA CFR CALATORI? “ROMPREST a încasat în 2013 peste 1 milion de euro de la compania de stat. Externalizarea serviciilor de curățenie a trenurilor care pleacă din Gara de Nord a umplut cu milioane de euro conturile firmei Romprest. Dacă în primele șase luni ale anului, CFR Călători București a decontat peste 500.000 de euro firmei Romprest Servicii Integrate, în 2013, firma ROMPREST, a golit bugetul companiei feroviare de peste 1,13 milioane de euro pentru așa-zise sevicii de salubrizare a trenurilor. Numai din salubrizarea vagoanelor de călători, Romprest a încasat aproximativ 500.000 de euro. Potrivit registrului operațiunilor generatoare de obligațiuni de plată al CFR Călători București, în perioada ianuarie-decembrie 2013, conducerea CFR Călători București a decontat peste 5,13 milioane de lei firmei Romprest . Pe lângă salubrizarea vagoanelor, angajații Romprest sunt plătiți pentru compactare gunoi, colectare gunoi, manipulare acumulatori, colectare transport depozitare gunoi, salubrizare automotoare, deszăpezire, salubrizare, gunoi menajer, colectare gunoi menajer, colectare transport depozitare gunoi menajer și salubrizare automotoare Desiro. Pe lângă serviciile de curățenie în trenuri, Romprest a încasat peste 1,1 milioane de lei pentru servicii de salubrizare. „Milioane de euro se cheltuiesc anual de către conducerile celor opt regionale CFR Călători. Romprest încasează bani și pentru manipularea acumulatorilor, în contul firmei intrând peste 670.000 de lei. Serviciile de curățenie a automotoarelor și a Săgeților Albastre a costat aproximativ 1,1 milioane de lei” NORMAL CA MAI SUNT SI ALTE FIRME CU ABONAMENT LA CARMEN MARIA POPESCU , PE LA TIMISOARA , IASI , BRASOV, CONSTANTA , CLUJ,ETC.
Jaf la drumul mare…sub privirea neputincioasa a ministrului transporturilor , IOAN RUS, subalternii isi fac in continuare de cap? CFR Calatori , datorii de peste 346.000.000 de euro . La data de 31.10.2013, SNTFC CFR Călători SA înregistra datorii care trebuiau plătite într-o perioadă de un an de zile în sumă de 1.559.698.000 de lei, ceea ce reprezintă circa 346.600.000 de euro. Din această sumă, 1.101.254.000 de lei reprezintă datorii comerciale şi alţi furnizori, iar “308.686.000 de lei alte datorii pe termen scurt faţă de instituţii de credit”. Din totalul datoriilor comerciale la data de 31.10.2013, valoarea arieratelor a fost de 789.353.000 de lei. INTERESANT: PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA ACESTA SOCIETATE DE STAT, AU RAMAS IN FUNCTII…CARMEN MARIA POPESCU , ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN, ETC.
Groparii CFR Calatori?
Organele abilitate ale statului trebuie sa intervina urgent !
În timp ce fostul manager privat Valentin Dorobanţu impreuna cu directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu au risipit banii societății prin achiziţionarea de bunuri şi servicii inutile, dar mai ales pe carburanţi luaţi la preţuri astronomice, compania se scufundă în datorii(a se verifica incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli cel putin la nivelul anului 2013).
Ca si cum societatea ar fi pe profit, in continuare banii CFR Calatori sunt “praduiti” fara mila de aceiasi directoare de achizitii care surprinzator se mai afla si acum in functie?
Dl. IOAN RUS, Ministrul Transporturilor, se pare ca va asumati o anumita raspundere?