Romania ar trebui sa construiasca 656 KILOMETRI DE AUTOSTRADA si 2.226 KILOMETRI DE DRUMURI EXPRES pana in anul 2030, reiese din Master Planul de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor, DAN SOVA, promitea in aprilie 1.800 KILOMETRI NOI DE AUTOSTRADA pana in anul 2020.
Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu – Brasov (103 km), Ploiesti – Comarnic (49 km), Craiova – Pitesti (115 km), Comarnic – Brasov (54 km), Brasov – Bacau (158 km) si Gilau – Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.
In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.
In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu – Pitesti, de 115 km, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres.
Citeste si: CNADNR: S-a semnat contractul pentru finalizarea lotului II al AUTOSTRAZII NADLAC-ARAD
Sova afirma in aprilie ca Romania va avea o retea de 2.440 de KILOMETRI DE AUTOSTRADA in anul 2020. In ultimii doi ani au fost inaugurati 242 kilometri de autostrada, anul trecut fiind finalizati 116 kilometri si contractate lucrari pentru 247 kilometri, potrivit Mediafax.
Romania avea, la finele anului trecut, 644 km de autostrada, 16.466 km de drumuri nationale, 35.587 km de drumuri judetene si 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, in Romania nu exista drumuri expres.
Documentul mai prevede constructia a 2.674 km de drumuri transregionale, 293 km de drumuri EuroTrans si 172 km de variante ocolitoare, totalul fondurilor necesare pentru dezvoltarea sectorului rutier fiind de 26,1 miliarde euro.
In sectorul feroviar, proiectele propuse in Master Plan, care includ lucrari de reabilitare sau electrificare si achizitie de material rulant, vor necesita o investitie totala de 19,5 miliarde euro.
Master Planul include si proiecte in sectorul naval in valoare de 2,27 miliarde euro, printre acestea numarandu-se imbunatatirea conditiilor de navigatie pe Dunare, finalizarea legaturii Bucuresti – Dunare si modernizarea porturilor.
Pe de alta parte, modernizarea aeroporturilor ar costa 599 milioane euro, iar dezvoltarea sectorului intermodal ar necesita fonduri de 165 milioane euro, pana in 2030.
Citeste si: MASTERPLANUL General de Transport pentru Romania, APROBAT de Comisia Europeana
Sectorul de transport din Romania are nevoie de investitii de 48,79 miliarde euro in intervalul 2014 – 2030, insa sursele de finantare insumeaza 34,98 miliarde euro, echivalentul a 71,7% din necesar. Din cei aproape 35 miliarde euro pe care Romania ii poate accesa pana in 2030, suma de 9,8 miliarde euro va fi asigurata pana in 2020, diferenta de 25,17 miliarde euro urmand sa fie disponibila in intervalul 2021 – 2030.
Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 – 2020.
Reprezentantii Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013 (AM POST) s-au intalnit in perioada 16-18 septembrie 2014 cu reprezentantii Comisiei Europene, pentru a analiza varianta finala revizuita a raportului privind Master Planul General de Transport pe termen scurt, mediu si lung.
In cadrul acestei intalniri, Comisia Europeana a acceptat ca Master Planul sa fie supus dezbaterii publice, a anuntat Ministerul Transporturilor la inceputul saptamanii trecute.
Pana la organizarea sedintelor, reprezentantii Comisiei au recomandat AM POST adoptarea unor masuri precum imbunatatirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adaugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care sa includa criterii de selectie ce vizeaza performanta economica, apartenenta la reteaua TEN-T Core si criterii de mediu, precum si revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect in parte.
In plus, CE a recomandat asumarea reformei feroviare, care presupune o retea feroviara redusa, introducerea de servicii competitive pentru pasageri, a unui sistem de responsabilizare pentru performanta si a unui program de crestere a eficientei.
O alta cerinta a fost acordarea unei atentii sporite proiectelor care inchid coridoarele europene de transport in actuala perioada de programare.
Master Planul General de Transport va fi facut public miercuri, 1 octombrie, cand va fi prezentat in cadrul sedintei comisiilor reunite de transport ale Parlamentului.
Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Termenul avansat de autoritati pentru finalizarea documentului a fost amanat de mai multe ori.
Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap in continuare. Cine e VASILE SECARA ?
Da acum este presedintele CFR CALATORI.Va vine sa credeti ?
“După licitaţie… apartamente! Conform aceloraşi informaţii, o altă coincidenţă constă în faptul că o serie de contracte licitate de CFR CALATORI au fost câştigate, la un preţ minimal, de o societate de construcţii din Floreşti. Firma respectivă a avut, în cazul unei licitaţii, un preţ imbatabil. Lucrările de “modernizare clădiri în Grupa Tehnică şi canalizare la Revizia de Vagoane Cluj”, au fost estimate la peste 752 de mii de lei. Au fost interesate opt firme de acest contract, însă a câştigat SC MEGA PROMPT SA, o firmă din Floreşti deţinută de Simona şi Cornel Cazan. Această societate a licitat cu aproape jumătate din preţul oferit de CFR, adică 399.915,79 de lei şi a câştigat licitaţia. Însă ceea ce se ţine la secret este faptul că pe lângă aceşti bani, cei de la CFR au mai plătit suplimentări la acest contract. “O altă problemă care poate fi verificată este cât a costat în final clădirea comenzii personalului din staţia Cluj faţă de cât a fost licitată şi cum se explică faptul că după ce suma aproape s-a dublat, de la firma care a executat lucrarea şi-au achiziţionat apartamente în Floreşti şeful serviciului Tehnic Bece şi unul dintre copiii lui Secară. Aceeaşi firmă a obţinut şi contractul de modernizare a clădirii grupei tehnice Cluj, care a fost, la fel, supra-suplimentată, şi au fost făcute o serie de lucrări date prin încredinţare directă la preturi uriaşe”, mai spune sursa citată.”
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala.
NU VA CRAPA OBRAZUL ???
Grozav,cca 40km de autostrada pe an.