“Termenul de intrare in vigoare a unei legi trebuie astfel stabilit incat sa permita tuturor autoritatilor publice si/sau institutiilor publice sa-si exercite atributiile constitutionale si legale referitoare atat la respectarea procedurilor de adoptare, promulgare, publicare, cat si la stabilirea masurilor ce decurg din aplicarea legii respective. Or, devansarea termenului de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015, chiar si cu doua luni, poate afecta procesul de asigurare a masurilor concrete privind alocarea resurselor umane si bugetare necesare pentru organizarea si functionarea comisiilor avute in vedere de Legea nr. 151/2015, cat si a completelor de judecata. In lipsa cadrului functional si organizatoric adecvat, apreciem ca intrarea in vigoare a dispozitiilor Legii nr. 151/2015 la data de 31 octombrie 2016 este de natura sa faca inaplicabila atat procedura administrativa de insolventa pe baza de plan de rambursare, cat si procedura simplificata de insolventa”, se arata in cererea de rexaminare.
Presedintele Senatului
In temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata,
formulez urmatoarea
CERERE DE REEXAMINARE
asupra
Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/2015 pentru prorogarea termenului de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 61/2015 prevede ca termenul de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, prevazut la art. 93 teza intai din actul normativ mentionat, se proroga pana la data de 31 decembrie 2016. Prin Legea privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/2015 pentru prorogarea termenului de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, termenul prorogat este stabilit pentru data de 31 octombrie 2016.
Termenul de intrare in vigoare a unei legi trebuie astfel stabilit incat sa permita tuturor autoritatilor publice si/sau institutiilor publice sa-si exercite atributiile constitutionale si legale referitoare atat la respectarea procedurilor de adoptare, promulgare, publicare, cat si la stabilirea masurilor ce decurg din aplicarea legii respective. Or, devansarea termenului de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015, chiar si cu doua luni, poate afecta procesul de asigurare a masurilor concrete privind alocarea resurselor umane si bugetare necesare pentru organizarea si functionarea comisiilor avute in vedere de Legea nr. 151/2015, cat si a completelor de judecata. In lipsa cadrului functional si organizatoric adecvat, apreciem ca intrarea in vigoare a dispozitiilor Legii nr. 151/2015 la data de 31 octombrie 2016 este de natura sa faca inaplicabila atat procedura administrativa de insolventa pe baza de plan de rambursare, cat si procedura simplificata de insolventa.
Intrarea in vigoare a dispozitiilor ce reglementeaza procedura judiciara de insolventa prin lichidare de active are, de asemenea, impact si asupra activitatii de infaptuire a justitiei, impunand suplimentarea prealabila si semnificativa a personalului instantelor de judecata. Acesta este un proces complex, ce se desfasoara, de regula, potrivit unui calendar, a carui devansare poate impieta asupra aplicarii legii. In acest sens, consideram ca in analiza deciziei de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015 ar trebui consultat Consiliul Superior al Magistraturii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 317/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Fata de argumentele expuse mai sus si avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 61/2015 pentru prorogarea termenului de intrare in vigoare a Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice.
PRESEDINTELE ROMANIEI
KLAUS – WERNER IOHANNIS”
Sursa foto: presidency