Istoria Mercedes-Benz AMG. GALERIE FOTO

AMG este, poate, cea mai cunoscuta abreviere din lumea auto. Sinonima cu performanta, compania germana s-a facut remarcata pentru motoarele extrem de puternice pe care le ofera pe modelele Mercedes-Benz. Iata o mica istorie a acestor modele, de la infiintarea AMG si pana in prezent.

Totul a inceput in 1965, anul pentru care Mercedes-Benz a luat o decizie radicala: retragerea din toate competitiile de curse. Atunci, Hans-Werner Aufrecht, inginer constructor si specialist in testarea motoarelor pentru competitiile auto, alaturi de colegul sau Erhard Melcher, a cumparat un Mercedes model 300SE. Cei doi au tunat motorul, crescandu-i puterea de la 170 la 238 cp. Cu Manfred Schiek la volan, masina a castigat 10 etape din campionatul german de masini Touring din 1965, scrie Autocar.

Ideea celor doi a fost un veritabil succes, iar comenzile pentru Mercedes-uri mai rapide, atat de curse, cat si de sosea, au inceput sa curga. Asa ca in 1967, Aufrecht si Melcher au demisionat de la Mercedes si si-au deschis propria companie in Burgstall. Numele provenea de la initialele lui Aufrecht, Melcher si localitatea natala a lui Aufrecht, respectiv Grossaspach.

In 1971, la cursa Spa 24 Hours, AMG s-a prezentat cu un model de strada 300SEL, modificat la un motor de 6.8 litri si 428 cp. Masina a reusit o performanta foarte buna, locul 2, propulsorul AMG dovedindu-si inca o data valoarea.

Afacerile au inflorit in anii ’70, tot mai multi clienti cerand masini de strada cu performante ridicate.

Citeste si: AUDI RS5 SAU MERCEDES C63 AMG ? FOTO SI VIDEO

In ’76, compania s-a mutat intr-un sediu mai mare, iar pana la mijlocul anilor ’80, AMG si-a marit numarul de angajati si a deschis un al doilea atelier.

In 1990, parteneriatul dintre AMG si Mercedes a devenit oficial, iar primul rezultat al colaborarii a aparut in 1993, sub numele de Mercedes C36 AMG, un bolid cu 276 cp.

Anii ’90 au adus mai multe modele de succes Mercedes AMG, iar in 2001 cele doua companii au imbratisat o tehnologie pe care au folosit-o pentru a domina cursele auto inainte de razboi. Prin supralimentarea motorului V8 de 5.4 litri, un nou tip de putere si performanta fusese atins, fara ca manevrabilitatea masinii sa fie pierduta. De exemplu, un E55 AMG din 2002 avea aceeasi putere a motorului ca un Ferrari F40 si o viteza maxima ce putea ajunge la 321 km/h, daca nu era limitata electronic la 250 km/h.

Anul 2003 a fost unul de referinta pentru AMG. Pe de-o parte, motorul sau a propulsat modelul de top McLaren SLR, pe de cealalalta parte, compania a scos pe piata si primul sau motor diesel.

In 2006, Mercedes si AMG au lansat si prima masina “Black Series”, SLK AMG Black Series. Astazi, odata cu introducerea hatchback-ului compact A45 AMG, exista versiuni AMG pentru fiecare model de strada Mercedes.

Sursa foto: autocar.co.uk