Seful TRANSELECTRICA, TONI TEAU, a tinut sa lamureasca situatia bonusurilor de sute de mii de euro pe care pe care conducerea companiei le-ar fi acordat membrilor. TEAU a afirmat ca aceste prime nu au fost inca acordate, iar indicatorul performanta ar sta la baza acestor sume de bani.
Primele uriase au fost acordate in urma unei hotarari a Adunarii Generale a Actionarilor din 23 martie 2015, iar sumele anuale oscilau intre 26.000 si 180.000 de euro.
”Aceste bonusuri nu s-au acordat, niciun leu. Intr-adevar, s-au acordat niste bonusuri pentru anul 2013, dar sumele sunt mici si se poate vedea pe site”, a declarat seful TRANSELECTRICA.
CITESTE SI: JAF LA TRANSELECTRICA. Sefii isi dau PRIME OBSCENE din banii ACTIONARILOR
”Am intrat la managementul companiei la 30 mai 2013. Eu daca as fi spor decizional as face un salariu pentru parlamentari, guvernanta, presedinte, foarte mare. Tocmai acolo este anomalia”, a mai spus acesta.
TRANSELECTRICA este o societate cu monopol natural, potrivit lui Teau, iar intrebat daca a taiat de la investitii pentru acordarea acestor bonusuri, Toni Teau a negat.
”Cine spune ca cheltuiala cu investitii inseamna cheltuiala, trebuie sa puna mana pe economie. In cash flow, in plusurile de numerar se aplica indicatorul acesta de capex, de cheltuieli de investitii, sub forma amortizarii, amortizare care la Transelectrica dureaza 5 ani”, a argumentat Toni TEAU.
CITESTE SI: Seful Transelectrica, TONI TEAU, BONUSURI de peste 1000 euro pe zi. REACTIA MINISTRULUI ECONOMIEI
TONI TEAU considera ca fabulosul salariu pe care il detine este total justificat pentru munca asidua pe care o depune ca sef al TRANSELECTRICA.
”5.500 e un salariu brut la raspunderea pe care o am in Transelectrica se justifica mult mai mult de atat. Nu stiti prin ce clipe am trecut”, a mai precizat acesta.
Toni Teau a mai precizat ca i se pare normal sa aiba un salariu decent bazat pe criteriul de performanta.
”Evaluarea unui post, nu a unei persoane se face dupa alte principii, dupa competenta dupa responsabilitate. Pentru mine o face evaluare de contract”, a conshis acesta.
Sursa foto www.constructiilibere.ro
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…care ar reprezenta doar “parandaratul” ?
Insa, prejudiciul real, spun carcotasii, se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea, in arest preventiv) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov( dar si la alte multe firme) societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut la Transporturi , directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Comana(decedat intre timp?) era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori.
Numirea lui Iosif Szentes, ca Director General la CFR Calatori, este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor privati de transport feroviar de calatori.”
PS:
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !
MAI NOU, A FOST NUMIT DE CATRE IOAN RUS IN FRUNTEA C.A. CA PRESEDINTE AL CFR CALATORI UNUL ALEXANDRU PETRESCU CARE A FOST MEMBRU MARCANT AL C.A. CFR CALATORI SI PANA IN PREZENT , CA DE OBICEI NICI USTUROI N-A MANCAT NICI GURA NU-I MIROASE!
NE INTREBAM CAND ERA PERFORMANT ALEXANDRU PETRESCU , CA SIMPLU MEMBRU IN C.A. SAU ACUM CAND MISTERIOS CONDUCE C.A. AL CFR CALATORI ???
RUSINE SA VA FIE !