Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) a hotarat luni SUSPENDAREA DIN FUNCTIE a judecatoarei GEANINA TERCEANU, de la Tribunalului Bucuresti, ca urmare a dispunerii fata de aceasta a masurii ARESTARII PREVENTIVE, anunta Agerpres.
Geanina Terceanu a fost arestata preventiv pentru 30 de zile in urma deciziei din 20 noiembrie a Curtii de Apel Bucuresti, care a admis propunerea DNA. Decizia nu este definitiva si poate fi contestata.
“Hotararea de suspendare din functie a fost luata de Sectia pentru judecatori in temeiul dispozitiilor art. 40 lit. j) din Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, conform carora sectiile Consiliului dispun suspendarea din functie a judecatorilor si procurorilor si art. 62 alin. (1) lit. a1) din Legea 303/2004, potrivit carora judecatorul este suspendat din functie cand fata de acesta s-a dispus arestarea preventiva”, se arata intr-un comunicat al CSM transmis luni.
Geanina Terceanu, acuzata ca a cerut 220.000 euro mita pentru a da o solutie de achitare in dosarul transferurilor din fotbal, a fost arestata preventiv alaturi de fratii Ioan si Victor Becali.
In dosar este urmarit penal pentru dare de mita si Cristian Borcea, fost presedinte executiv al clubului de fotbal “Dinamo”.
Potrivit DNA, pe 24 februarie 2009, judecatoarei Geanina Terceanu i-a fost repartizat spre solutionare dosarul transferurilor, cauza in care Cristian Borcea, Ioan si Victor Becali fusesera trimisi in judecata alaturi de alti conducatori din fotbal pentru inselaciune si de evaziune fiscala.
Pe 3 aprilie 2012, Geanina Terceanu a pronuntat in dosarul respectiv o hotarare de achitare fata de toti inculpatii in temeiul dispozitiilor art. 10 lit. a din Codul de procedura penala din anul 1968 – “fapta nu exista”.
“Din probele existente la dosarul cauzei a rezultat faptul ca – pentru a pronunta aceasta solutie de achitare – Geanina Terceanu a primit de la inculpatii Ioan si Victor Becali si de la suspectul Cristian Borcea in mai multe transe suma totala de 220.000 de euro, incepand cu aprilie 2009 si pana in mai 2012. Sumele de bani primite cu titlu de mita au fost remise magistratului de catre cele trei persoane fie personal, fie prin intermediar, in diferite locatii din Bucuresti si judetele Ilfov si Ialomita. In cursul anului 2009, o parte din banii primiti au fost folositi de Terceanu la achizitionarea unei locuinte”, sustin procurorii.
DNA precizeaza ca, ulterior, la 12 noiembrie 2012, hotararea de achitare pronuntata de Terceanu a fost desfiintata printr-o decizie a Curtii de Apel Bucuresti, iar inculpatii condamnati la pedepse privative de libertate.
Sursa foto: dcnews
Alo, DNA ?
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie ???