KLAUS IOHANNIS: Educatia si cercetarea, vitale pentru a construi o Romanie moderna

In domeniul cercetarii si educatiei este nevoie de un plan pe termen lung, dar deciziile nu trebuie luate in graba deoarece “schimbarile de azi pe maine au demonstrat ca nu trec proba timpului”, este de parere presedintele KLAUS IOHANNIS.

“Este momentul sa punem capat reformelor facute in pripa, fara studii de impact sau de evaluare a politicilor care le preced. Educatia si cercetarea sunt vitale pentru a construi o Romanie moderna, iar copiii nostri sunt prea importanti pentru a experimenta constant forme fara fond”, a declarat presedintele Romaniei, potrivit Agerpres, in cadrul dezbaterii cu tema “Perspectiva elevilor asupra sistemului de invatamant din Romania”.

IOHANNIS considera ca, in urmatorii doi ani, trebuie parcurse trei etape ale dezbaterii in doemniul educatiei.

“In primul an vom dezbate principalele optiuni strategice ale Romaniei privind sistemul national de educatie, care vor fi transformate in obiective de tara si integrate intr-o viziune pe termen lung. (…) Este important ca deciziile si optiunile pentru viitor sa nu fie gandite numai la Cotroceni sau la Guvern. De aceea le vom prelua din societate, de la ONG-uri si experti, scoli si universitati, profesori si elevi, parinti si angajatori, de la cetateni pur si simplu” a declarat KLAUS IOHANNIS.

Acesta a insistat pe nevoia de comunicare si de dezbateri. De asemenea, esentiala este implicarea elevilor si studentilor in procesul decizional.

“In cea de a doua etapa imi doresc ca, pornind de la viziunea societatii, sa fie elaborate de catre experti o strategie si un plan operational care ulterior vor fi puse din nou in dezbatere publica. Aceste documente ar urma sa stea la baza elaborarii unui nou cadru legislativ in educatie, care va reprezenta un instrument de punere in opera a unei viziuni si a unei strategii asumate, nu un scop in sine”, a continuat presedintele.

La finele anului 2017, in ultimaetapa a dezbaterilor, Romania ar trebui sa aiba un mix de politici si un model de guvernanta pe zona de educatie si cercetare, care sa raspunda viziunii si tintei nationale, sa asigure atingerea obiectivelor strategice si implementarea planului operational. 

IOHANNIS a mai spus ca, pe parcursul carierei sale de profesor, a constatat inconstanta reformelor, lipsa de viziune si de preocupare pentru incurajarea performantelor.

“Ca profesor am resimtit importanta reconsolidarii statutului dascalilor in societate si necesitatea de a atrage la catedra oameni bine pregatiti, motivati, pentru care a fi profesor nu este un simplu loc de munca, este o vocatie. Cred ca aceasta comunitate trebuie sa-si recapete respectul, demnitatea si finantarea pe care o merita. Profesorii au nevoie de repere clare, de oportunitati de formare continua, de o evaluare axata pe evolutia elevilor”, a mai afirmat presedintele Romaniei.

Sursa foto: ziuanews