Knorr schimbă denumirea „sosului țigănesc”! Cum se va numi acesta

Brandul german Knorr, deținut de Unilever, va schimba denumirea „sosului țigănesc” (Zigeunersauce) vândut în Germania. Motivul invocat de companie: denumirea este considerată discriminatorie față de romi, informează Deutsche Welle.

„Întrucât termenul de sos țigănesc poate fi interpretat într-o conotație negativă am decis să dăm alt nume sosului nostru Knorr”, a anunțat compania, adăugând că lucrează intensiv la scoaterea tuturor stereotipurilor discriminatorii din produsele și reclamele sale.

Sosul iute este extrem de popular și nelipsit din multe gospodării germane, va fi vândut în țară sub denumirea de „sos paprika unguresc” în doar câteva săptămâni, a anunțat Unilever într-un comunicat remis presei.

Modificarea denumirii sosului vine pe fondul dezbaterilor privind rasismul din întreaga lume dar în mod special în Statele Unite după lui George Floyd de polițiștii albi din Minneapolis.

Și alte companii cunoscute și-au redenumit o serie de branduri tradiționale ca răspuns la îngrijorările privind stereotipurile rasiale. PepsiCo a anunțat redenumirea unuia dintre cele mai populare mărci de sirop ale companiei, „Mătușa Jemina”, reprezentat de 131 de ani prin fața unei femei de culoare.

Compania Mars a anunțat de asemenea că vrea să renunțe la imaginea lui Uncle Bens, un afro-american a cărei imagine se regăsește pe pachetele sale de orez din anii 1940.

Sursa foto: twitter