LE MONDE: KLAUS IOHANNIS – un STAR al FACEBOOK-ului din EUROPA

Cotat ca pierzator la inceputul campaniei, presedintele ales al Romaniei Klaus Iohannis datoreaza Internetului victoria sa in cursa pentru alegerile prezidentiale, aceasta fiind o dovada ca alegerile se castiga on-line, scrie presa franceza.

El este de origine germana, este protestant si taciturn. Pe 16 noiembrie, a obtinut victoria in Romania, o tara unde 87% dintre locuitori sunt ortodocsi, buni latini si iubitori de mancare, se arata in articolul Le Monde semnat de Mirel Bran, corespondentul publicatiei din Bucuresti. Klaus Iohannis, primarul Sibiului, o bijuterie din centrul Transilvaniei, regiune situata in centrul tarii, a castigat alegerile cu mai mult de 55% din sufragii.

Dupa victorie, el a devenit un fel de star al Facebook-ului european, arata sursa citata. Cu mai mult de 1,2 milioane de like-uri primite in interval de o saptamana, el a devansat-o pe Angela Merkel, cancelarul Germaniei, care are 900.000 de prieteni, Francois Hollande, presedintele Frantei, care are 500.000 de prieteni, si premierul britanic David Cameron, cu 400.000 de like-uri.

CITESTE SI: FINANCIAL TIMES: Furia ROMANILOR fata de CORUPTIE a condus la victoria lui IOHANNIS 

“E o strategie de bun simt”, a afirmat Vlad Tausamce, un roman de 35 de ani, responsabil de campania online a lui Klaus Iohannis. “Nu am incercat sa infrumusetam personajul. In ceea ce priveste numarul de share-uri, stam mai bine ca Obama (presedintele american – n.red.) “, a adaugat acesta. Victoria lui Klaus Iohannis reflecta o dorinta de schimbare profunda in ceea ce priveste abordarea unei campanii electorale, atat in Romania, cat si in restul lumii, potrivit Le Monde.

De asemenea, ea este si un semn ca generatia tanara a ajuns sa impuna un mod direct de a castiga alegerile. Prim-ministrul social-democrat Victor Ponta, contracandidatul primarului Sibiului, a mizat pe toate resursele sale in cadrul unei campanii clasice, care s-a desfasurat la televizor, precum si prin numeroase afise imprastiate in toate colturile tarii.

“Eroare. Adevarata provocare a fost pe Net, unde milioane de tineri romani s-au alaturat candidatului cotat cu sanse mai mici de castig. Iar acest lucru i-a adus victoria lui Klaus Iohannis”, conform articolului. “Daca faceam un sondaj de opinie cu o saptamana inainte de alegeri, el ar fi avut o cota de popularitate de 80%”, sustine sociologul Alin Teodorescu.

CITESTE SI: PRESA INTERNATIONALA despre ALEGERILE PREZIDENTIALE din ROMANIA 

Victoria l-a luat prin surprindere pe edilul de origine germana si a provocat un val de simpatie spontana, de care niciun presedinte roman nu a avut parte dupa caderea regimului comunist, mai scrie publicatia franceza.

Sursa foto: facebook / klaus iohannis