Le Monde: Victoria lui Klaus Iohannis dovedeste o mutatie profunda in maniera de abordare a unei campanii electorale

Publicatia franceza Le Monde scrie vineri, intr-un articol publicat pe pagina sa electronica, ca presedintele ales al Romaniei, Klaus Iohannis, dat perdant de sondaje la inceputul campaniei electorale, datoreaza internetului victoria sa in scrutinul prezidential din Romania, dovada ca acum campaniile se castiga online. Sursa citata mai noteaza ca victoria lui Klaus Iohannis dovedeste o mutatie profunda in maniera de abordare a unei campanii electorale.

Este de origine germana, protestant si un taciturn. La 16 noiembrie, el a reusit insa sa castige presedintia Romaniei, tara ortodoxa in proportie de 87% si unde locuitorii, adevarati latini, adora sa sporovaiasca. Klaus Iohannis, primar al Sibiului, bijuterie a regiunii Transilvania situata in centrul Romaniei, a castigat alegerile prezidentiale cu aproape 55% din sufragii — noteaza publicatia franceza.

De la victoria sa, el a devenit un fel de star al Facebook in Europa. Cu peste 1,2 milioane de “like”-uri adunate intr-o saptamana pe pagina sa, el i-a depasit pe Angela Merkel, care trebuie sa multumeasca cu 900.000, pe François Hollande, care inregistreaza in jur de 500.000, si pe premierul britanic, care abia depaseste 400.000. “Este o strategie de bun-simt. Nu am incercat sa infrumusetam personajul. In materie de share pe Facebook, ne-a descurcat mai bine decat Obama”, a declarat Vlad Tausance, un tanar de 35 de ani care a raspuns de campania lui Iohannis pe internet.

Citeste si: De ZIUA NATIONALA, Klaus Iohannis se va afla la Alba Iulia

”Victoria lui Klaus Iohannis dovedeste o mutatie profunda in maniera de abordare a unei campanii electorale, in Romania ca si in alte tari. De asemenea, este semnul ca generatia tanara a ajuns sa impuna o modalitate mai directa de a castiga un scrutin. Premierul social-democrat Victor Ponta, contracandidatul lui Klaus Iohannis, a folosit toate resursele intr-o campanie clasica care s-a petrecut la televiziune si pe zecile de mii de afise raspandite in toate colturile tarii. Greseala”, apreciaza Le Monde.

Adevarata miza era pe internet, unde cateva milioane de tineri romani s-au alaturat spontan candidatului dat perdant la inceputul campaniei, dar care in final a castigat. “Daca se facea un sondaj la o saptamana dupa alegeri, Klaus Iohannis ar fi avut probabil o cota de popularitate de 80%”, afirma sociologul Alin Teodorescu.

Citeste si: KLAUS IOHANNIS s-a intalnit cu NICOLAE TIMOFTI. Ce au discutat cei doi presedinti

Victoria surpriza a primarului de origine germana a provocat un val de simpatie spontana, de care niciun presedinte nu a beneficiat vreodata dupa caderea regimului comunist in urma cu un sfert de secol. In meniul mai multor restaurante figureaza deja “pizza Iohannis, pe baza de salam de Sibiu”, isi incheie articolul Le Monde.