LIMITA DE VITEZA in Paris ar putea scadea de la 50 la 30 km/ora

Dupa localitatile Lorient, Nogent-sur-Marne, Fontainebleau si Clamart, este randul Parisului sa ia in considerare generalizarea LIMITEI DE VITEZA de 30 de kilometri pe ora, cu exceptia marilor bulevarde, cum ar fi Champs-Elysees sau cele de pe malurile Senei, scrie Agerpres, care citeaza revista Scence et Vie.

In prezent, viteza este deja limitata la 30 km la ora pe 37 la suta dintre strazile din Paris (adica pe 560 de kilometri din totalul de 1.513 kilometri) in timp ce asa-numitele zone de “intalnire”, unde pietoni, biciclisti si automobilisti isi impart soseaua, viteza este limitata la 20 km pe ora.

Reducerea LIMITEI DE VITEZA propusa de primaria Parisului vizeaza nu numai diminuarea emisiilor poluante, dar si scaderea numarului de accidente de circulatie.

Citeste si: Modificari la CODUL RUTIER: Limita de viteza in localitati ar putea fi de 60 km/h

Intrarea in vigoare, in decembrie 1990, a LIMITEI DE VITEZA in oras la 50 de kilometri pe ora a redus cu 15 la suta numarul accidentelor mortale in Franta, precizeaza Science et Vie, deoarece viteza mai mica a largit campul vizual si a sporit timpul de reactie. Mai mult decat atat, la 50 kilometri la ora, distanta de franare este de aproximativ 28 de metri pe sosea uscata (42 de metri pe sosea umeda) si scade la 13 metri cand viteza nu este mai mare de 30 de kilometri pe ora (18 metri pe sosea umeda).

Citeste si: NOUL COD RUTIER 2014: Modificarile la Codul Rutier ar putea fi respinse de Senat

In ceea ce priveste violenta socului in caz de accident, riscul mortal pentru un pieton lovit de automobil depaseste 90 la suta la o viteza de 50 de kilometri pe ora, dar scade la 50 la suta cand viteza nu depaseste 30 kilometri pe ora, mai scrie Science et Vie.

Sursa foto: wikipedia.org