Ministrul Transporturilor DAN MARIAN COSTESCU a declarat marti ca lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, care a fost inchis in luna septembrie 2015 intre localitatile Saliste si Cunta, va ramane inchis cat va fi necesar din punctul de vedere al procedurilor de siguranta.
“(Autostrada, n.r.) va sta inchisa atata timp cat vor cere procedurile de siguranta si procedurile pentru stabilire. Nu se poate lua o decizie politica in care cineva sa dea drumul la circulatie, sunt niste analize care se fac, s-au prelevat probe, s-au luat carotele, s-au dus la laborator si in aceasta expertiza se lucreaza si la solutia tehnica. Fara solutie tehnica nu putem sa ne asumam riscul ca dupa cateva luni sa constatam urmatoarele crapaturi si sa o tinem asa intr-un lant infinit. E o problema de responsabilitate si responsabilitatea se face cu pasi mici si legali”, a declarat ministrul Transporturilor.
De asemenea, Costescu a precizat ca la finalul lui 2015, Romania va avea mai putini kilometri functionali de autostrada decat avea la inceputul anului, din cauza inchiderii catorva tronsoane.
“Autostrazile sunt prioritarea numarul unu a Romaniei la nivel de public. (…) Sunt mai putini kilometri de autostrada, dar acei kilometri care sunt sunt siguri, se poate circula pe ei. O sa remediem si aceasta problema si vom reda circuitului si acei kilometri de autostrada”, a spus ministrul.
In luna septembrie, lotul trei al Autostrazii Sibiu-Orastie a fost inchis traficului, intre Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt. Reprezentantii CNADNR sustin ca problemele au aparut din cauza “executiei necorespunzatoare a lucrarilor”.
Lotul a fost inaugurat in noiembrie 2014, cu doua zile inainte de turul doi al alegerilor prezidentiale.
Sursa foto: rador
Greseala autostrazii Orastie-Sibiu lotul 3, pe cele cateva sute de metrii (maximal intre 200 si 600 de metrii) este in fundatie, care a fost facuta cu mult mai inainte de sfarsitul lunii noiembrie 2014. De aceia vina este numai a constructorului italian 100%, care se pare a facut aceiasi greseala si pe un lot de pe traseul Lugoj-Deva. Deci firma este raspunzatoare de starea grava si trebuie sa repare pana la sfarsitul anului autostrada pe banii ei. Banii in proportie de 80% vin de la Bruxelles si statul roman nu trebuie sa se lase pacalit de firme malefice si demonice ca Bechtel.
Nu inteleg totusi de ce este inchis tot lotul de 22 de km pentru cei 200 pana la 600 de metrii.
PS: Daca autostrada nu va fii data legal in folosinta pana la sfarsitul anului, Bruxelles are dreptul ca sa nu mai plateasca lucrarea, sau sa-si ceara banii inapoi..
Daca firma nu-si onoreaza contractul, trebuie chemat din timpuri Vlad Tepes, cu “10000 de tepi si ruguri” ca sa le dea foc bestiilor care isi bat joc de neamul nostru.
Nu-i gluma, gandurile au putere.