Lucrarile la Sectorul din AUTOSTRADA TRANSILVANIA realizat deja pe jumatate de catre Bechtel vor fi RELUATE

Contractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 60 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost semnat luni la Oradea cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste noua luni de cand ofertele la licitatie au fost deschise de catre Compania de Autostrazi.

Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerand la acel moment inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.

Contractul dintre CNADNR si Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL pentru “Proiectarea ai Executia Finalizarii Autostrazii Braaov – Targu-Murea – Cluj – Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Borș (km 4+200 – km 64+450)” a fost semnat luni, la prefectura Bihor, de catre directorul CNADNR si reprezentantii constructorilor.

Oferta castigatoare a fost de 701 milioane lei fara TVA, adica circa 157 milioane de euro. Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie, potrivit CNADNR.

CITESTE SI: MASTER PLANUL DE TRANSPORT A FOST PUBLICAT – DOCUMENT

Finantarea autostrazii se va face integral de la buget, desi autoritatile spera pe viitor, conform ultimei versiuni din Master Plan, sa includa proiectul pe un mix de finantare buget – fonduri europene – imprumuturi publice.

La semnarea contractului, seful CNADNR Narcis Neaga a amintit ca prin semnarea noului contract s-a realizat o economie fata de vechea intelegere cu americanii de la Bechtel.

“Pretul pe kilometru de autostrada, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmeaza sa execute consortiul care a castigat aceasta licitatie, pretul era de 4,33 milioane euro, fara TVA, si nu includea spatii de servicii si servicii IT&C, elemente esentiale de autostrada. in urma licitației s-a ajuns la un pret mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, si include spatii de servicii si servicii IT&C”, a explicat seful CNADNR, Narcis Neaga, citat de voceatransilvaniei.ro.

Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitana a Oradei va fi legata la autostrata, si asta pentru ca au in plan construirea unui nod si pentru a face legatura cu Oradea.

”Exista trei noduri. Unul la Marca-judetul Salaj, provizoriu inca, cu DN19, unul la Chiribis in legatura cu Marghita, si unul deocamdata prevazut la Biharia care sa asigure legatura cu Oradea. insa, aici, in urma discutiilor purtate cu autoritatile publice locale, ne gandim sa unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea doua drumuri paralele si pentru a fluidiza si usura traficul”, a mai precizat directorul CNADNR.

CITESTE SI: AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI va fi CONSTRUITA pana in 2020, potrivit Ministerului Transporturilor 

Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.

Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse – in numar de trei – au fost deschise pe 24 iulie 2014.

De atunci si pana in prezent au trecut mai bine de noua luni, timp in care CNADNR a stat si a evaluat cele trei oferte depuse, anuntand castigatorul abia in luna aprilie.

Sursa foto www.cotidianul.ro